Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150 KM – Sprawdzony typ
kalendarz 13/03 2023

Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150 KM – Sprawdzony typ

Testy / Testy / Seat

Trzeba powiedzieć, że choć od czasu jego debiutu minęło już parę lat, to nadal ma się dobrze. Auto z pewnością znajduje wielu zwolenników poszukujących miejskiego auta. Tym bardziej zastanawiałem się nad wersją, którą otrzymałem do testów.

Chodzi o najmocniejszą wersję tego modelu, dysponującą mocą 150 KM. Oznaczona jako wersj FR wyróżnia się na tle innych modeli Ibizy. Z pewnością przyciąga wzrok i jest atrakcyjna wizualnie. Czy jednak oferuje coś więcej?

Design made in Seat
Z zewnątrz jest to rypowy Seat. Pomimo swojego debiutu w 2017 roku model ten nadal zachowuje nowoczesną sylwetkę. Jest ona świeża i dynamiczna, a poza tym wydaje się lekka. Oczywiście, jak to w przypadku modeli FR, znaleźć możemy sportowe akcenty. W oczy rzucają się dominujące światła w kształcie  trójkątów oraz ładna sygnaturą LED we wnętrzu, jak również minimalistyczny i nie przekombinowany grill. Odmiana FR posiada także sportowo zaprojektowany zderzak.

Linia boczna to kilka wyraźnych przetłoczeń: nad przednim i tylnym nadkolem oraz na drzwiach. Tył auta jest zwarty, zgrabny i sportowy. W oczy rzuca się tylna nakładka na zderzak imitującą dyfuzor z dwiema atrapami wydechu. 

Jak prezentuje się wnętrze?
Seat uchodzi za markę, która produkuje auta o uporządkowanej ergonomii. Tak samo jest w Ibizie. Wszystko jest w zasięgu wzroku, choć przyznać trzeba że jakość zastosowanych materiałów mogłaby być nieco lepsza. Ale przyznać trzeba uczciwie, że jest to jakość akceptowalna w tej klasie aut. Wnętrze posiada natomiast ,,smaczki”, np. w postaci czerwonych nakładek na nawiewach. W nocy tworzą one klimat, ponieważ są podświetlane delikatnym światłem. 

Osobiście we wnętrzu Seata podobała mi się również kierownica, mająca spłaszczony na dole wieniec oraz dwie faktury skóry. W oczy rzuca się na niej srebrna wstawka z napisem FR. Siedzenia Ibizy są wygodne oraz sprężyste. Szkoda, że nie zastosowano podłokietników. Ilość miejsca na tylnej kanapie jest zadowalająca, choć pasażer na środkowym miejscu nie będzie rozpieszczany przestronnością. Wszędzie dominuje twardy plastik. Godny pochwały jest bagażnik Ibizy. Przestrzeń bagażowa wynosi 355 litrów, a o złożeniu kanapy 1165 litrów. Co istotne, po złożeniu oparć uzyskujemy płaską podłogę. 

Najmocniejszy
Pod maskę testowego egzemplarza trafił silnik o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM. Jest to dynamiczna jednostka, która zadowoli zwolenników energicznej jazdy. Auto setkę osiąga już po 8,2 sekundach. Z jednostką dobrze współpracuje 7-biegowa przekładnia DSG.

W przeciwieństwie do silnika 1.0 TSI o mocy 110 KM, testowany egzemplarz nie należy do wyjątkowo oszczędnych. Zużycie paliwa jest wyższe o blisko 2 litry w warunkach miejskich i wynosi ponad 7 litrów.

Co do komfortu podróżowania. Osobiście zrezygnowałbym z felg niskoprofilowych, które znacznie obniżają komfort podróży. W codziennym użytkowaniu dają się we znaki. Dodatkowo łatwo jest je uszkodzić. Dlatego polecam wybrać o cal mniejsze felgi. Dodatkowo wpłynie to również na większy komfort podróżowania.
 

Czy Ibiza FR ma sens?
Seat Ibiza całkiem nieżle sprzedaje się i to akurat mnie nie dziwi. Odmiana FR wygląda bardzo atrakcyjnie, ale osobiście skłaniałbym się do odmiany 110-konnej. Dlaczego? Osiągi ma całkiem niezłe, a dodatkowo mniej pali i jest tańsza. Nie wspominając o wyższym komforcie podróżowania. 
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- atrakcyjny wygląd
- dynamiczna jednostka
- wyposażenie

Wady auta:
- twarde zawieszenie
- cena

Podstawowe parametry techniczne Seat Ibiza FR 1,5 TSI 150 KM 7-DSG:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4050/1780/1444/2564
Silnik: benzynowy 
Pojemność: 1498 cm3
Moc maksymalna:  150 KM/5000 obrotów 
Maksymalny moment obrotowy:  250 Nm od 1500 - 3500 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: 7-DSG
Osiągi (0-100): 8,1
Prędkość maksymalna:  215 km/h
Deklarowane zużycie paliwa: 7,6/4,2/4,9 l
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
Pojemność bagażnika: 355 l
Ceny: od 118 971 zł


Tagi:
Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150 KM, Seat Ibiza FR 1.5 TSI, Seat Ibiza FR, Seat Ibiza, test Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150 KM, test Seat Ibiza FR 1.5 TSI, test Seat Ibiza FR, test Seat Ibiza

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen California 2.0 TDI DSG 150 KM – Wszechstronny
kalendarz 28/10 2025

Volkswagen California 2.0 TDI DSG 150 KM – Wszechstronny

Testy / Testy

2025.10.28

W porównaniu do modelu Grand California testowany przez nas Volkswagen California wydaje się być nie tylko znacznie mniejszy, ale chociażby w porównaniu do poprzedniego modelu jeszcze mniej przypomina campera. Czy to wada czy...
Volkswagen Grand California 600 – Wakacje z cała rodziną
kalendarz 27/10 2025

Volkswagen Grand California 600 – Wakacje z cała rodziną

Testy / Testy

2025.10.27

Volkswagen to znany producent caravanów. Wszystko zaczęło się od modelu Transporter. Mieliśmy okazję przekonać się, jak wygląda współczesny camper niemieckiego producenta, który produkowany jest w naszym kraju. Oto Volkswagen...
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 130 KM DSG R-Line – Niczym ,,eR-ka”
kalendarz 21/10 2025

Volkswagen Golf 1.5 eTSI 130 KM DSG R-Line – Niczym ,,eR-ka”

Testy / Testy

2025.10.21

Od wielu już lat auta typu hothatch powodują przyspieszone bicie serca. Nie każdego jednak stać jest na takie auta. Dla takich osób Volkswagen przygotował ciekawą propozycję. Mianowicie Golfa R-Line napędzanego ciekawą jednos...
Najnowsze artykuły:
Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Wiadomości / Moto sport

2025.11.06

Polak ukończył testy amerykańskiej serii w czołowej trójce debiutantów.
Renault Twingo E-TECH Electric

Renault Twingo E-TECH Electric

Wiadomości / News

2025.11.06

Najmniejszy samochód elektryczny w gamie francuskiej marki.
Dlaczego warto wymienić opony na zimowe?

Dlaczego warto wymienić opony na zimowe?

Warsztat / Porady

2025.11.05

Mróz, śnieg i błoto pośniegowe potrafią znacząco wpłynąć na przyczepność pojazdu.