Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota Highlander 2.5 Hybrid Dynamic Force 248 KM AWD-i e-CVT Executive – Tego jeszcze nie było...
kalendarz 24/08 2023

Toyota Highlander 2.5 Hybrid Dynamic Force 248 KM AWD-i e-CVT Executive – Tego jeszcze nie było...

Testy / Testy / Toyota

Toyota zaszalała. Dosłownie na rynku europejskim. Postawiła bowiem zaprezentować na Starym Kontynencie coś, co dobrze sprzedaje się w USA,Kanadzie czy Australii. Tym czymś jest Toyota Highlander.

Highlander to przy modelu RAV4 wielkie auto. Mierzy prawie pięć metrów, ma napęd na cztery koła i może zabrać na pokład nawet siedem osób i pomimo hybrydowego napędu, może holować przyczepę o masie dwóch ton.

Już się na nim poznali
Mowa o Amerykanach, Australijczykach i Kanadyjczykach. Od wielu lat model ten bowiem porusza się po tamtejszych drogach. Od dwóch lat o walorach Toyoty mogą przekonać się również Europejczycy. Wizualnie auto sprawia wrażenie jeszcze większego, aniżeli jest w rzeczywistości. Mierzy 4966 mm długości, 1930 cm szerokości (uwzględniając lusterka) oraz 1755 mm wysokości. Masa własna auta przekracza 2 tony, zaś masa całkowita – 2720 kg. Monumentalna sylwetka może się podobać. Auto wygląda na napompowany niczym mężczyzna biorący sterydy. Ale jednocześnie jest urodziwy. Nadwozie zachowuje swój styl i jest oryginalne. 

Czy podobnie można powiedzieć o wnętrzu?
Zasiadając w jego wnętrzu docenimy oryginalne wnętrze, które ma swój klimat. Ale mamy również uwagi. Z jednej strony mamy tutaj 12,3-calowy ekran pośrodku, wykonany z plastiku piano black, zaś z drugiej tanie plastiki. Interfejs komputera pokładowego i systemu infotainment wyglądają trochę przestarzale. Nie wiem, czy takie było zamierzenie producenta, ale wygląda to wizualnie całkiem nieźle. Highlander zatem to udane połączenie nowoczesności z tradycjonalnością. W Toyocie odniajdziemy się. Auto jest bardzo praktyczne.

A czy wygodne? Miejsca jest ogrom zarówno na przednich fotelach, które są bardzo wygodne, jak i tylnej kanapie. Wystarczająco jest również miejsca w trzecim rzędzie. Siedzenia są podgrzewane oraz wentylowane z przodu oraz podgrzewane na skrajnych miejscach tylnej kanapy. Osobiście we wnętrzu podobały się wszechobecne przyciski. Zarówno klimatyzacja, podgrzewanie i wentylowanie foteli, menu dostępne są za pomocą przełączników. Są one na tyle odpowiednie wielkościowo, że nie ma z nimi problemów podczas jazdy. Odnośnie wyposażenia auta jest ono bogate. W zasadzie otrzymujemy wszystko, co możemy spodziewać się po tego typu aucie. Również nie powinniśmy narzekać, jeśli chodzi o ilość schowków. Począwszy od środkowego schowka w podłokietniku, który skrywa ładowarkę bezprzewodową oraz gumową półeczkę, która idealnie posłuży na miejsce przechowywania monet czy drobiazgów. Mamy również inne schowki czy dwie półki. 

Nie można narzekać również pod kątem pojemności bagażnika. O ile gdy mamy wszystkie fotele rozłożone uzyskamy 268 litrów, o tyle podczas złożonej kanapy już 658 litrów. Maksymalnie możemy uzyskać aż 1909 litrów. Bagażnik posiada schowek pod podłogą, w którym pomieszczą się roleta bagażnika czy niezbędne akcesoria. Co ważne przestrzeń bagażowa, którą otrzymujemy jest ustawna.

Idealne rozwiązanie
Pod maską Toyoty pracuje 2,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 248 KM. Oczywiście wsparty jest układem hybrydowym. Jednostka napędowa współpracuje z przekładnią e-CVT. Auto wyposażone zostało w inteligentny napęd na wszystkie koła (AWD-i). Posiada on zdolność przenoszenia maksymalnie 80% napędu na tył, w razie takiej potrzeby. Głównie napęd przenoszony jest na przednie koła, czasami pomagając sobie rozłożeniem mocy na obie osie po równo, gdy poruszamy się na śliskiej nawierzchni lub jedziemy w trybie Trail.

Jak wygląda sytuacja z przyspieszeniem? Auto jest dosyć dynamiczne. Przyspiesza do 100 km/h w 8,3 sekundy i rozpędza tego kolosa do prędkości maksymalnej wynoszącej 180 km/h. Zużycie paliwa? Wyjątkowo niskie, bowiem w mieście jest to niewiele ponad 6 litrów, niecałe 6 litrów na drodze krajowej i blisko 8 na ekspresowej. 65-litrowy zbiornik paliwa zapewnia blisko 800 kilometrowy zasięg. Kierowca ma do dyspozycji tryby jazdy (Eco, Normal, Sport). Auto zachęca do spokojnej jazdy. Dodatkowo powyżej 120 km/h w kabinie robi się trochę głośno. Lekko tą sytuację próbuje zniwelować bardzo dobre nagłośnienie JBL z subwooferem w bagażniku.

Jaka jest Toyota Highlander? To bardzo interesująca oferta na rynku. Wyposażona została we wszystko to, czego potrzebuje kierowca. Napęd na cztery koła zapewnia pewność prowadzenia. Do tego w warunkach miejskich jest wyjątkowo oszczędna. Jej zaletą jest przestonne oraz praktyczne wnętrze. I pomimo swoich wad, jest ciekawą propozycją rynkową. Również ze względu na cenę. Cena auta startuje od 252 100 zł.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- sylwetka
- wygodne i przestronne wnętrze
- bagażnik
- bardzo oszczędny silnik
- wyposażenie
- sprzęt audio
- napęd na 4 koła
- cena

Wady auta:
- twarde plastiki we wnętrzu 
- hałas przy wyższych predkościach
 -brak możliwości całkowitego odłączenia kontroli trakcji
- wolno działające multimedia 

Podstawowe parametry techniczne Toyota Highlander 2.5 Hybrid Dynamic Force 248 KM AWD-i e-CVT Executive:
Wymiary zewnętrzne (d/s/w/r/o):  4966/1930/1755/2850 mm 
Silnik: benzynowy+elektryczny
Pojemność:2487 cm3
Moc maksymalna: 248 KM/6000 obrotów
Maksymalny moment obrotowy: 239 + 270 Nm
Napęd: AWD-i
Skrzynia: bezstopniowa eCVT
Przyspieszenie (0-100 km/h): 8,3 s 
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Średnie zużycie paliwa: 6,6-7,2 l/100 km
Pojemność bagażnika: 268/658/1909 l
Zbiornik paliwa: 65 l
Cena: od 252 100 zł (wersja Comfort)
Cena wersji testowej : od 287 300 zł 


Tagi:
Toyota Highlander 2.5 Hybrid Dynamic Force 248 KM AWD-i e-CVT Executive, Toyota Highlander 2.5 Hybrid Dynamic Force 248 KM AWD-i e-CVT, Toyota Highlander 2.5 Hybrid Dynamic Force 248 KM AWD-i, Toyota Highlander 2.5 Hybrid Dynamic Force 248 KM, Toyota Highlander 2.5 Hybrid, Toyota Highlander 2.5, Toyota Highlander, test Toyota Highlander 2.5 Hybrid Dynamic Force 248 KM AWD-i e-CVT Executive, test Toyota Highlander 2.5 Hybrid Dynamic Force 248 KM AWD-i e-CVT, test Toyota Highlander 2.5 Hybrid Dynamic Force 248 KM AWD-i, test Toyota Highlander 2.5 Hybrid Dynamic Force 248 KM, test Toyota Highlander 2.5 Hybrid, test Toyota Highlander 2.5, test Toyota Highlander

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Najnowsze artykuły:
Startuje sezon rajdowych MP

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.