Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Moto sport / Toyota

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).

W niedzielę 21 kwietnia do rywalizacji podczas 6-godzinnego wyścigu przystąpi między innymi zespół Toyoty z dwoma bolidami GR010 Hybrid w najszybszej klasie Hypercar.

Toyota Gazoo Racing, po inauguracji sezonu WEC w Katarze w ubiegłym miesiącu, jedzie do Włoch z drugą pozycją w klasyfikacji Mistrzostw Świata Producentów WEC. Podczas najbliższego startu zamierza wrócić na pozycję lidera.

Wyścig 6 Hours of Imola będzie pierwszą okazją dla Toyoty do rywalizacji na 4909-kilometrowym torze Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari. Obiekt położony około 40 km na południowy wschód od Bolonii w regionie Emilia-Romania, zastąpił Autodromo Nazionale di Monza Monza, który przechodzi renowację.

Imola otwarta w 1953 r, stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych torów w sportach motorowych. Wyścigi długodystansowe odbywały się tu trzykrotnie. Ostatni raz w 1984 r. podczas wyścigu 1000 Kilometres di Imola, rozgrywanego w ramach serii Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych.

Po 40-letniej nieobecności w wyścigach długodystansowych najwyższej rangi, Imola będzie gospodarzem zaciętej rywalizacji między 19 autami klasy Hypercar. Chociaż jest to nowy tor dla zespołu Toyoty, to większość jego kierowców startowała na nim już wcześniej.

Kierowca Toyoty GR010 Hybrid z nr 8 Ryo Hirakawa jest ostatnim zwycięzcą, który triumfował na Imoli w wyścigu European Le Mans Series (ELMS) w 2016 r. Kolega Hirakawy z załogi - Brendon Hartley - odwiedził ten tor tylko raz, w 2013 r. podczas rundy ELMS. Z kolei kierowcy Toyoty z nr 7 Kamui Kobayashi i Nyck de Vries wygrywali tu wyścigi formuły juniorskiej na początku swojej kariery. Jedynymi członkami zespołu, którzy nie ścigali się wcześniej na Imoli, są Mike Conway (GR010 Hybrid z nr 7) i Sébastien Buemi (GR010 Hybrid z nr 8).

"Nie mogę się doczekać ponownego wyścigu na Imoli i powrotu za kierownicę GR010 Hybrid. Sporo ścigałem się we Włoszech jako młody kierowca, więc dobrze znam ten tor i wygrywałem tam wyścigi. Zwycięstwo w ten weekend na nowym dla naszego samochodu torze będzie wyzwaniem, ale ciężko pracujemy aby uzyskać jak najlepszy wynik”. - mówi Kamui Kobayashi, dyrektor zespołu Toyota Gazoo Racing w FIA WEC./ns/

Foto: Toyota


Tagi:
Toyota, Toyota Gazoo Racing w FIA WEC, Toyota GR010 Hybrid, Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA (WEC), tor Imola

Zobacz podobne artykuły:

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.03

Hollywoodzki aktor i producent opowiada o swojej pasji do samochodów, elektromobilności i roli technologii w kształtowaniu przyszłości jazdy.
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.