Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Moto sport / Toyota

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).

W niedzielę 21 kwietnia do rywalizacji podczas 6-godzinnego wyścigu przystąpi między innymi zespół Toyoty z dwoma bolidami GR010 Hybrid w najszybszej klasie Hypercar.

Toyota Gazoo Racing, po inauguracji sezonu WEC w Katarze w ubiegłym miesiącu, jedzie do Włoch z drugą pozycją w klasyfikacji Mistrzostw Świata Producentów WEC. Podczas najbliższego startu zamierza wrócić na pozycję lidera.

Wyścig 6 Hours of Imola będzie pierwszą okazją dla Toyoty do rywalizacji na 4909-kilometrowym torze Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari. Obiekt położony około 40 km na południowy wschód od Bolonii w regionie Emilia-Romania, zastąpił Autodromo Nazionale di Monza Monza, który przechodzi renowację.

Imola otwarta w 1953 r, stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych torów w sportach motorowych. Wyścigi długodystansowe odbywały się tu trzykrotnie. Ostatni raz w 1984 r. podczas wyścigu 1000 Kilometres di Imola, rozgrywanego w ramach serii Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych.

Po 40-letniej nieobecności w wyścigach długodystansowych najwyższej rangi, Imola będzie gospodarzem zaciętej rywalizacji między 19 autami klasy Hypercar. Chociaż jest to nowy tor dla zespołu Toyoty, to większość jego kierowców startowała na nim już wcześniej.

Kierowca Toyoty GR010 Hybrid z nr 8 Ryo Hirakawa jest ostatnim zwycięzcą, który triumfował na Imoli w wyścigu European Le Mans Series (ELMS) w 2016 r. Kolega Hirakawy z załogi - Brendon Hartley - odwiedził ten tor tylko raz, w 2013 r. podczas rundy ELMS. Z kolei kierowcy Toyoty z nr 7 Kamui Kobayashi i Nyck de Vries wygrywali tu wyścigi formuły juniorskiej na początku swojej kariery. Jedynymi członkami zespołu, którzy nie ścigali się wcześniej na Imoli, są Mike Conway (GR010 Hybrid z nr 7) i Sébastien Buemi (GR010 Hybrid z nr 8).

"Nie mogę się doczekać ponownego wyścigu na Imoli i powrotu za kierownicę GR010 Hybrid. Sporo ścigałem się we Włoszech jako młody kierowca, więc dobrze znam ten tor i wygrywałem tam wyścigi. Zwycięstwo w ten weekend na nowym dla naszego samochodu torze będzie wyzwaniem, ale ciężko pracujemy aby uzyskać jak najlepszy wynik”. - mówi Kamui Kobayashi, dyrektor zespołu Toyota Gazoo Racing w FIA WEC./ns/

Foto: Toyota


Tagi:
Toyota, Toyota Gazoo Racing w FIA WEC, Toyota GR010 Hybrid, Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA (WEC), tor Imola

Zobacz podobne artykuły:

Toyota wraca do F1, ale...
kalendarz 12/10 2024

Toyota wraca do F1, ale...

Wiadomości / Moto sport

2024.10.12

Toyota Gazoo Racing ogłosiło partnerstwo z zespołem MoneyGram Haas F1.
 Trzy Toyoty za ponad 1 mln zł
kalendarz 11/10 2024

Trzy Toyoty za ponad 1 mln zł

Wiadomości / News

2024.10.11

Trzy egzemplarze GR Yarisa wylicytowano za łączną kwotę 1 141 800 zł.
Testy przed Rajdem Śląska
kalendarz 10/10 2024

Testy przed Rajdem Śląska

Wiadomości / Moto sport

2024.10.10

W czwartek uczestnicy Rajdu Śląska odbywali zapoznanie z trasą odcinków specjalnych.
Najnowsze artykuły:
Mercedes-AMG One pobił własny rekord

Mercedes-AMG One pobił własny rekord

Wiadomości / Ciekawostki

2024.10.13

Kierowca DTM Maro Engel o ponad 5 sekund pobił swój poprzedni najlepszy czas ustanowiony superautem AMG.
 Paris Auto Show 2024 - zapowiedź

Paris Auto Show 2024 - zapowiedź

Wiadomości / News

2024.10.12

Już w najbliższy poniedziałek rusza Salon Samochodowy w Paryżu.
 Trzy Toyoty za ponad 1 mln zł

Trzy Toyoty za ponad 1 mln zł

Wiadomości / News

2024.10.11

Trzy egzemplarze GR Yarisa wylicytowano za łączną kwotę 1 141 800 zł.