Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy / Nissan

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Ostatnimi czasy w motoryzacji dostrzec można pewien trend. Nie chodzi tylko o auta elektryczne, których nie jestem zwolennikiem. Co innego w przypadku aut hybrydowych. Rozwiązania takie jak miękka hybryda, czy plug-in to pewien pomysł na dzisiejsze czasy. Nissan poszedł tą drogą i w modelu Qashqai E-Power oferuje wspólne działanie silnika spalinowego i elektrycznego.

Jak to działa?
Otóż rozwiązanie to polega na wykorzystaniu jednostce benzynowej, która działa jak generator prądu, a także małej baterii i mocnych silnikach elektrycznych napędzających koła. Jak takie rozwiązanie spisuje się na co dzień?

Mocny aut
Stylistyka Nissana stanowi jego mocny atrybut. Design może się podobać. Auto charakteryzuje się sylewetką pełną przetłoczeń. Do tego prezentuje się agresywnie. W oczy rzuca się przede wszystkim przedni pas nadwozia i lampy w kształcie litery C. Górna część reflektorów służy do jazdy dziennej, zaś dolna część to światła mijania i drogowe. Gdy do tego dodamy ciemny grill całość będzie przykuwała wzrok. Nie gorzej jest również z tylną częścią nadwozia. To za sprawą przetłoczeń oraz budowie zderzka. Choć w ofercie dostępna jest szeroka paleta kolorów, to nasz  kolor szary ceramiczny pasuje do Nissana. Nasza wersja doposażona została w czarny szyberdach.

Postawiono na wygodę ale nie tylko...
Wystarczy tylko, że otworzymy drzwi, a docenimy nowoczesność. W oczy rzuca się cyfrowy wyświetlacz za pomocą którego można sterować podstawowymi funkcjami pojazdu czy asystentami kierowania. Nie można mieć zastrzeżeń do wyświetlacza i jego grafiki. Menu zostało rozbudowane a jeżeli już czegoś brakuje to zbyt mały wybór dostępnych motywów. Całością steruje się z kierownicy posiadającej dużą ilość przycisków. Są intuicyjne i ich obsługa nie nastręcza problemów. Kierownica posiada regulację w dwóch płaszczyznach.

Patrząc na wnętrze Nissana rzuca się w oczy drugi wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, którego obsluga odbywa się dotykowo. Fizyczna obsługa to jedynie pokrętło głośności oraz kilka przycisków. Pochwaly należą się za obsługę, która jest intuicyjna i nie wymaga przyzwyczajenia. Dodatkowo posiada funkcję Android Auto i Apple CarPlay, które łączą się z telefonem bezprzewodowo. Tradycyjnie rozwiązano również klimatyzację, posiadającą oddzielny panel z klasycznymi pokrętłami. Od wielu już lat docenić można jakość zastosowanych materiałów. Twarde materiały znajdują się jedynie w dolnej partii drzwi. Cóż, stoją one na wysokim poziomie, również pod kątem spasowania. Testowa odmiana Tekna+ została wyposażona w tapicerkę skórzaną premium. Ilość miejsca w Nissanie jest wystarczająca, zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie.

Zajrzyjmy do bagażnika
Jego pojemność wynosi 436 litrów, Nie zawiele. Systuację ratuje kilka praktycznych rozwiązań, które znajdują się pod podłogą. Po złożeniu tylnej kanapy osiągniemy aż 950 litrów.

Pod maską Nissana znajduje się benzynowy silnik turbdoładowany o pojemności 1,5-litra i mocy 163 KM, który w połączeniu z drugim silnikiem (elektrycznym) umożliwia osiągnięcie mocy 190 KM. Auto jest dynamiczne, przyspiesza do 100 km/h w niecałe 8 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.  Wyciszenie auta jest bardzo dobre, choć na wyższych obrotach możemy odczuć wrażenie, że poruszamy się pojazdem wyposażonym w skrzynię CVT. Kierowca doceni liczne systemy bezpieczeństwa, zaś podczas parkowania przydatna jest kamera 360 stopni, a także czujniki parkowania.

Zaletą auta jest niewielki apetyt na paliwo. Podczas poruszania się z prędkością 90 km/h to niecałe 5 litrów, zaś w mieście jeszcze mniej bo 4,5 litra. Układ hybrydowy zdaje się idealnie pasować do miejskich arterii. 55-litrowy zbiornik pozwala osiągnąć zasięg rzędu 900 kilometrów. Sprzyja temu niewątpliwie tryb B skrzyni biegów i e-Pedal, który odzyskuje energię z hamowania po odpuszczeniu gazu. Auto zapewnia komfortowe warunki podróżowania, fotele i kanapa są wygodne i przestronne.

Jaki jest Nissan Qashqai?
To niewątpliwie udana konstrukcja. Atrakcyjna sylwetka, bogate wyposażenie, oszczędny i dynamiczny silnik, jakość wykonania to jego zalety. Ceny auta zaczynają się od 118 500 (wersja 140-konna). Za odmianę testową trzeba zapłacić 194 250 zł.

MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka
- oszczędny i dynamiczny silnik
- jakość wykonania
- bogate wyposażenie
- wyciszenie

Wady auta:
- cena

Podstawowe parametry techniczne Nissana Qashqai E-Power Tekna +:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4425/1835/1625 mm
Silnik: benzynowy turbodoładowany
Pojemność silnika: 1497 cm2
Moc maksymalna: 190 KM
Maksymalny moment obrotowy silnik benzynowy: 330 Nm
Skrzynia: automatyczna, 7-biegowa
Osiągi (0-100 km/h): 7,9 s
Prędkość maksymalna: 170 km/h
Średnie zużycie paliwa: 5,3-5,4 l
Pojemność bagażnika: 436/950 l
Pojemność zbiornika paliwa: 55 l
Cena: od 118 500 zł (wersja Acenta 140 KM)  
Cena wersji testowanej: 194 250 zł


Tagi:
Nissan Qashqai E-Power Tekna +, Nissan Qashqai E-Power, Nissan Qashqai, test Nissan Qashqai E-Power Tekna +, test Nissan Qashqai E-Power, test Nissan Qashqai

Zobacz podobne artykuły:

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje
kalendarz 10/06 2024

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje

Testy / Testy

2024.06.10

Bez dwóch zdań sylwetka Hyundaia IONIQ 5 wygląda na tyle awangardowo, że nie sposób jest przejść obok niego obojętnie. Jak jest naprawdę?
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia
kalendarz 21/05 2024

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk
kalendarz 21/05 2024

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.

Firmy z branży

Americance Import z USA

mazowieckie
ul. Ananasowa 29
00-711 Warszawa
Tel.: 577 776 933
Email.: biuro@americance.pl
https://americance.pl

P.P.U.H. "J.M.MAZUR" Sp. z o.o. Wałbrzych

ul. Noworudzka 4A
58-308 Wałbrzych
Tel.: 74 88 78 100
http://www.jmmazur.com/
Najnowsze artykuły:
 VW Golf R 8.5 - Mocy nie zabraknie

VW Golf R 8.5 - Mocy nie zabraknie

Prezentacje / Nowości

2024.06.24

Czy nowy Golf R mocą zbliży się do takich aut jak Audi RS3 Sportback i Mercedes-AMG A45?
 Kajetanowicz apeluje o bezpieczne kibicowanie w Rajdzie Polski

Kajetanowicz apeluje o bezpieczne kibicowanie w Rajdzie Polski

Wiadomości / Moto sport

2024.06.24

Rajd na mazurskich szutrach stanowi siódmą rundę WRC.
W Warszawie rusza pierwsza w Polsce Strefa Czystego Transportu

W Warszawie rusza pierwsza w Polsce Strefa Czystego Transportu

Wiadomości / Gorące tematy

2024.06.24

Już 1 lipca w stolicy zaczynają obowiązywać normy emisji spalin dla pojazdów wjeżdżających do centrum.