Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Niemieccy producenci testowali spaliny na… ludziach i małpach
kalendarz 01/02 2018

Niemieccy producenci testowali spaliny na… ludziach i małpach

Gorące tematy

Testy prowadziły czołowe niemieckie koncerny.

Jak wynika z informacji, do których dotarła brytyjska telewizja BBC, te szokujące badania prowadzono pod szyldem Europejskiej Grupy Badawczej do Spraw Środowiska i Zdrowia w Transporcie. Organizacja EUGT została utworzona przez firmy: BMW, Daimler i Volkswagen.

Testy polegały na wdychaniu spalin z silników wysokoprężnych przez małpy i ludzi. Według „New York Times” EUGT powołano w celu podważenia decyzji Światowej Organizacji Zdrowia, według której spaliny pochodzące z silników diesla są rakotwórcze. W 2014 r. EUGT przeprowadziła testy na 10 małpach, które umieszczone w specjalnej hermetycznej komorze, miały wdychać spaliny z samochodów. Badania miały być przeprowadzone w Albuquerque w amerykańskim stanie Nowy Meksyk.

Ponadto w niemieckim Aachen przez kilka miesięcy prowadzono podobne testy z udziałem 9 mężczyzn i 6 kobiet. Wyniki tych badań zostały opublikowane w 2016 r. Na razie przynajmniej nie są znane dokładnie ich wyniki, ale w 2016 r. niemieckie koncerny samochodowe przekonywały o bezpiecznych wartościach emisji szkodliwych związków znajdujących się w spalinach silników diesla, co miało być efektem zastosowania najnowszych rozwiązań w tym zakresie. Te „rewelacje” zbiegły się jednak z aferą dieselgate Volkswagena. Przypomnijmy, że w 2015 r. na jaw wyszła głośna sprawa VW dotycząca instalowania przez ten koncern w swoich autach oprogramowania zaniżającego pomiar emisji spalin.

EUGT zostało rozwiązane w ubiegłym roku. Szokujące działania organizacji potępił zarówno niemiecki rząd, jak i same koncerny – Daimler (Mercedes) i VW. Przedstawiciele tych firm oświadczyli, że są zszokowani tego rodzaju eksperymentami i potępiają je z całą stanowczością. Koncern VW przeprosił za przerażające praktyki EUGT.

Afera może z pewnością wpłynąć na wizerunek koncernów, jak i zainteresowanie autami z silnikami wysokoprężnymi, które i tak z roku na rok maleje./oprac.ns/


Tagi:
BMW, Daimler, Volkswagen, niemieckie koncerny samochodowe, afera dieselgate, Europejska Grupa Badawcza do Spraw Środowiska i Zdrowia w Transporcie, emisja spalin z silników wysokoprężnych, niedozwolone praktyki producentów samochodów

Zobacz podobne artykuły:

Czy polskie autostrady są warte swojej ceny?
kalendarz 12/05 2023

Czy polskie autostrady są warte swojej ceny?

Wiadomości / Gorące tematy

2023.05.12

Jakość autostrad w Polsce to temat, który budzi w kierowcach wiele emocji.
Czy wodór będzie napędzał samochody w Polsce?
kalendarz 02/05 2023

Czy wodór będzie napędzał samochody w Polsce?

Wiadomości / Gorące tematy

2023.05.02

Wydaje się, że są takie obszary rynku, w których wodór nie będzie odgrywał istotnej roli.
Majówka 2023 – ceny paliw i produktów na stacjach
kalendarz 30/04 2023

Majówka 2023 – ceny paliw i produktów na stacjach

Wiadomości / Gorące tematy

2023.04.30

Jest drożej niż rok temu?
Najnowsze artykuły:
Mustang Super Cobra Jet 1800 – gotów do bicia rekordów

Mustang Super Cobra Jet 1800 – gotów do bicia rekordów

Wiadomości / Ciekawostki

2023.05.29

Mustang Super Cobra Jet 1800 to drapieżna przemiana Mustanga Cobra Jet 1400 – do którego należą wcześniejsze rekordy świata zawodów NHRA.
Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance – Potrafi zauroczyć...

Honda Civic 2.0 184 KM i-MMD e-HEV Advance – Potrafi zauroczyć...

Testy / Testy

2023.05.28

Ten samochód ma wszystko, aby Ciebie zauroczył. Dlatego nie sposób jest nie polubić najnowszej 11-generacji już odmiany modelu Civic.
Kajetanowicz rusza na Rajd Sardynii

Kajetanowicz rusza na Rajd Sardynii

Wiadomości / Moto sport

2023.05.27

1 czerwca załoga rozpocznie się szutrowy Rajd Sardynii, który dla Kajetanowicza i Szczepaniaka będzie drugą rundą WRC2 w tym sezonie.