Mercedes pobił rekord Porsche
Ciekawostki / Mercedes / AMG
Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ najszybszym luksusowym samochodem na północnej pętli Nürburgringu.
Przypomnijmy, że 14 sierpnia br. informowaliśmy o rekordzie jaki ustanowił kierowca testowy Lars Kern, który pokonał seryjnym egzemplarzem Porsche Panamera (tuż przed premierą auta) pełne okrążenie północnej pętli Nürburgringu (20,832 km) w ciągu 7:29,81 min. Był to jednocześnie nowy rekord w kategorii „samochodów luksusowych”. Tymczasem Mercedes postanowił poprawić ten wynik, osiągając czas przejazdu 7:23,009 min.
Inżynier ds. rozwoju AMG Demian Schaffert, za kierownicą produkowanego od września br. Mercedesa-AMG GT 63 S 4Matic+ uplasował czterodrzwiowe coupé z Affalterbach na pierwszym miejscu oficjalnej listy najlepszych samochodów w kategorii „klasa luksusowa”. Tym samym były kierowca wyścigowy o 2,3 sekundy pobił własny rekord okrążenia ustanowiony jesienią 2018 r.
Dodajmy, że Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+, napędzany silnikiem o mocy 639 KM, wyruszył po nowy rekord w standardowej wersji. Trzeba jednak podkreślić, że już fabryczny model jest wyjątkowo dobrze przystosowany do takich wyczynów. Jego wyposażenie obejmuje m in. zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4Matic+, aktywną skrętną tylną oś, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz program zwinności AMG Dynamics. Zamontowane podczas rekordowego przejazdu opony Michelin Pilot Sport Cup2 – są dostępne na życzenie. W ramach dodatkowego zabezpieczenia kierowcy, samochód wyposażono w kubełkowy fotel oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa.
„Mimo że od kilku lat biorę czynny udział w rozwoju naszego GT 63, niezmiennie imponuje mi szeroka rozpiętość (komfortu i sportowego charakteru), jaką udało nam się osiągnąć w tym ekskluzywnym wozie. Potwierdziła to zwłaszcza ostatnia, niewielka korekta. Z jednej strony czterodrzwiowe coupé jest wygodne na co dzień i wyposażono je w wiele inteligentnych funkcji bezpieczeństwa, z drugiej zaś oferuje ekstremalnie wysoki poziom dynamiki jazdy i precyzji – co mogliśmy po raz kolejny zademonstrować na wymagającej północnej pętli” – powiedział Demian Schaffert.
Podczas pomiaru warunki na słynnym, niezwykle trudnym torze w górach Eifel nie były optymalne – w niektórych sekcjach na nawierzchni występowały nawet plamy wody. Przy temperaturze powietrza 7°C i temperaturze asfaltu 10°C.
Północna pętla toru Nürburgring (niem. Nordschleife) uchodzi za najtrudniejszy tor wyścigowy na świecie i jest uwzględniana w harmonogramie każdego nowego projektu Mercedes-AMG. Rekordowe okrążenie stanowi więc najtrudniejszy sprawdzian właściwości sportowego auta. Czasy są określane dla dwóch odcinków: o długości 20,6 oraz 20,832 km. Od 1997 r. punktem odniesienia jest nitka o długości 20,6 km.
W 2019 r. dodano oficjalne okrążenie Nürburgringu – organizowane przez spółkę operacyjną „Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG”. Jest ono o 232 metry dłuższe, ponieważ linie startu i mety pokrywają się tu z sobą. Samochody pokonują więc pełne okrążenie północnej pętli o długości 20,832 km i to na nim mierzone są ich czasy przejazdu (z lotnym startem)./ns/
źródło: Mercedes
Zobacz podobne artykuły:
Volkswagen Polo świętuje 50 urodziny
Wiadomości / Ciekawostki
2025.01.10
Nowe BMW M1 było „ukończone w 95 procentach”...
Wiadomości / Ciekawostki
2025.01.05
Mercedes A220 4Matic - Czas na mały blues
Testy / Testy
2024.12.30
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11