Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mercedes pobił rekord Porsche
kalendarz 13/11 2020

Mercedes pobił rekord Porsche

Ciekawostki / Mercedes / AMG

Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ najszybszym luksusowym samochodem na północnej pętli Nürburgringu.

Przypomnijmy, że 14 sierpnia br. informowaliśmy o rekordzie jaki ustanowił kierowca testowy Lars Kern, który pokonał seryjnym egzemplarzem Porsche Panamera (tuż przed premierą auta) pełne okrążenie północnej pętli Nürburgringu (20,832 km) w ciągu 7:29,81 min. Był to jednocześnie nowy rekord w kategorii „samochodów luksusowych”. Tymczasem Mercedes postanowił poprawić ten wynik, osiągając czas przejazdu 7:23,009 min.

Inżynier ds. rozwoju AMG Demian Schaffert, za kierownicą produkowanego od września br. Mercedesa-AMG GT 63 S 4Matic+ uplasował czterodrzwiowe coupé z Affalterbach na pierwszym miejscu oficjalnej listy najlepszych samochodów w kategorii „klasa luksusowa”. Tym samym były kierowca wyścigowy o 2,3 sekundy pobił własny rekord okrążenia ustanowiony jesienią 2018 r.

Dodajmy, że Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+, napędzany silnikiem o mocy 639 KM, wyruszył po nowy rekord w standardowej wersji. Trzeba jednak podkreślić, że już fabryczny model jest wyjątkowo dobrze przystosowany do takich wyczynów. Jego wyposażenie obejmuje m in. zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4Matic+, aktywną skrętną tylną oś, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz program zwinności AMG Dynamics. Zamontowane podczas rekordowego przejazdu opony Michelin Pilot Sport Cup2 – są dostępne na życzenie. W ramach dodatkowego zabezpieczenia kierowcy, samochód wyposażono w kubełkowy fotel oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa.

„Mimo że od kilku lat biorę czynny udział w rozwoju naszego GT 63, niezmiennie imponuje mi szeroka rozpiętość (komfortu i sportowego charakteru), jaką udało nam się osiągnąć w tym ekskluzywnym wozie. Potwierdziła to zwłaszcza ostatnia, niewielka korekta. Z jednej strony czterodrzwiowe coupé jest wygodne na co dzień i wyposażono je w wiele inteligentnych funkcji bezpieczeństwa, z drugiej zaś oferuje ekstremalnie wysoki poziom dynamiki jazdy i precyzji – co mogliśmy po raz kolejny zademonstrować na wymagającej północnej pętli” – powiedział Demian Schaffert.

Podczas pomiaru warunki na słynnym, niezwykle trudnym torze w górach Eifel nie były optymalne – w niektórych sekcjach na nawierzchni występowały nawet plamy wody. Przy temperaturze powietrza 7°C i temperaturze asfaltu 10°C.

Północna pętla toru Nürburgring (niem. Nordschleife) uchodzi za najtrudniejszy tor wyścigowy na świecie i jest uwzględniana w harmonogramie każdego nowego projektu Mercedes-AMG. Rekordowe okrążenie stanowi więc najtrudniejszy sprawdzian właściwości sportowego auta. Czasy są określane dla dwóch odcinków: o długości 20,6 oraz 20,832 km. Od 1997 r. punktem odniesienia jest nitka o długości 20,6 km.

W 2019 r. dodano oficjalne okrążenie Nürburgringu – organizowane przez spółkę operacyjną „Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG”. Jest ono o 232 metry dłuższe, ponieważ linie startu i mety pokrywają się tu z sobą. Samochody pokonują więc pełne okrążenie północnej pętli o długości 20,832 km i to na nim mierzone są ich czasy przejazdu (z lotnym startem)./ns/

źródło: Mercedes


Tagi:
Mercedes, Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+, Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ z rekordem na Nürburgringu, tor Nürburgring, Demian Schaffert

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Polo świętuje 50 urodziny
kalendarz 10/01 2025

Volkswagen Polo świętuje 50 urodziny

Wiadomości / Ciekawostki

2025.01.10

Z ponad 20 mln sprzedanych egzemplarzy sześciu generacji, Polo stało się jednym z najbardziej znanych modeli w swojej klasie.
Nowe BMW M1 było „ukończone w 95 procentach”...
kalendarz 05/01 2025

Nowe BMW M1 było „ukończone w 95 procentach”...

Wiadomości / Ciekawostki

2025.01.05

W ostatniej chwili anulowano prace nad elektrycznym sportowym modelem.
Mercedes A220 4Matic  - Czas na mały blues
kalendarz 30/12 2024

Mercedes A220 4Matic - Czas na mały blues

Testy / Testy

2024.12.30

W 2022 roku Klasa A przeszła niewielki lifting, w wyniku którego nielicznie się zmieniła. Ale na tyle, żeby nadwozie jeszcze przez dłuższy okres nie opatrzyło się.
Najnowsze artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.