Mazda MX-5 nie będzie rywalem Toyoty GR 86
Mazda mówi „nie” zwiększaniu mocy.
Mazda MX-5 Miata od dawna pozostaje jednym z najpopularniejszych samochodów sportowych na rynku o czym świadczy jej popularność.
Biorąc jednak pod uwagę tendencję producentów w podnoszeniu mocy, zaczęto zastanawiać się, czy Mazda wprowadzi turbodoładowanie, czy tez zainstaluje mocniejszy silnik, aby mógł konkurować z Toyotą GR 86 i Subaru BRZ. Według inżyniera rozwoju MX-5, Dave'a Colemana, tak się nie stanie.
„Miata jest zoptymalizowana pod kątem [obecnej] mocy” – powiedział Coleman w rozmowie z magazynem CarBuzz. „Nagle musimy dodać mocniejszy układ napędowy i zastosować większe hamulce. Efekt kuli śnieżnej, który by się wydarzył, gdybyśmy zrobili coś takiego, sprawiłby, że nie byłaby to już Miata. Nie chodzi o to, że posiadanie większej mocy samo w sobie byłoby złe, ale są kompromisy. Wartość, jaką czerpiemy z [Miata], będąc tak niewiarygodnie lekką konstrukcją, jest czymś, co [byłoby] utracone”.
Co ciekawe, Mazda nigdy nie zamierzała zwiększać mocy w MX-5. Czterocylindrowy silnik Skyactive 2.0 generuje obecnie 181 KM.
„Głównym celem tej modernizacji silnika było podniesienie czerwonej granicy wrażeń z jazdy i płynności jazdy do 7500 obr./min” — powiedział Coleman. „26 koni mechanicznych było właśnie tym, co się dzieje, gdy rozszerzysz zakres mocy do tej czerwonej linii…”.
Coleman wyjaśnił, że dodanie turbosprężarki do obecnego modelu też by nie było właściwym rozwiązaniem. Musiałaby to być mała turbosprężarka, która dławiłaby się w górnej części zakresu obrotów./ns/
Foto: Mazda
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26