Jeep Wrangler Unlimited Volcano 2.8 CRD - Zdobywca bezdroży
Tej marki miłośnikom off-roadu przedstawiać nie trzeba. Jeep Wrangler to auto, które zostało stworzone po to, aby wychodzić z każdej opresji.
Jest to jeżdżąca legenda. Wyglądające jak pudełko auto prezentuje się podobnie od wielu już lat. Nie chodzi tutaj przecież o to, aby szpanować designem, ale o coś znacznie ważniejszego. O radość przebywania i harmonię z przyrodą. Jego protoplastą jest Jeep Willys, który skonstruowany został z myślą o amerykańskiej armii podczas II wojny światowej. Miał to być pojazd, któremu nie straszne jest błoto, śnieg, piach i skały. Taki właśnie jest nasz bohater. Jeep Wrangler Unlimited Volcano.
Już zasiadając wewnątrz możemy poczuć, że poruszać się będziemy oryginalnym autem. Płaskie szyby boczne, pionowa czołowa szyba, zawiasy drzwi znajdujące się na zewnątrz, czy próg. Zajęcie miejsca w kabinie wymaga trochę ekwilibrystyki, zaś próg ma ułatwić zajęcie miejsca w kabinie. Oczywiście w tego typu aucie na próżno możemy szukać chociażby regulacji położenia kierownicy w dwóch płaszczyznach. Dobrze, że jest regulowana tylko w pionie. W aucie tym znajdziemy oryginalne rozwiązania. Przykładem jest chociażby rozwiązanie elektrycznie otwieranych szyb. Przyciski do ich otwierania znajdują się w centralnym miejscu deski rozdzielczej. Czy jednak Jeep może pochwalić się lepszym wyposażeniem? Zaskoczę was, otóż tak. Pomyślelibyście, że w tego typu aucie odnajdziecie skórzaną tapicerkę i podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele, czy system COMAND oraz poduszki powietrzne. Dodatkowo możemy liczyć na klimatyzację, tempomat, czy nawigację satelitarną.
Nie dla mięczaków
Siedząc wewnątrz auta dostrzec można różnice pomiędzy Jeepem a innymi autami na rynku. Mówienie o tym, że wadą auta jest fakt, iż reduktor posiada potężną dźwignię, a nie elektronikę jest po prostu nieporozumieniem. Tak właśnie powinna wyglądać terenówka z prawdziwego zdarzenia. To ma być proste auto. Nie raz widziałem przypadki, jak podczas różnych przepraw auta nie radziły sobie i stawały z powodu zalanej elektroniki. Auto ma stały napęd na tylną oś (Command Trac), zaś przód możemy sobie ręcznie dołączyć. To pierwsze rozwiązanie proponuje podczas jazdy na normalnej drodze, bowiem pozwala ograniczyć zużycie paliwa. Warto wspomnieć także o jeszcze jednej zalecie tego typu rozwiązania. Możemy bowiem wyłączyć układ ESP, dzięki czemu komputer nie będzie ograniczać w tej kwestii. O właściwościach terenowych Jeepa krążą już legendy. Ja tylko przytoczę dane katalogowe: kąt natarcia 37,9 stopni, kąt zejścia 29,8 stopni, kąt rampowy 20,9 stopni. To wyniki mówiące same za siebie.
Auto napędzała wysokoprężna jednostka o pojemności 2,8 litra i mocy 200 KM. W tego typu autach silnik wysokoprężny jest bardziej godny polecenia z dwóch powodów. Po pierwsze, wyższy moment obrotowy przydaje się podczas pokonywania trudniejszego terenu, zaś taki rodzaj napędu przyczynia się do mniejszego zużycia paliwa. W warunkach miejskich podczas spokojnej jazdy możemy uzyskać niecałe 12 litrów, zaś na trasie 8. Nie są to złe wyniki, biorąc pod uwagę masę auta oraz jego wysoki współczynnik oporu powietrza. Z jednostką napędową współpracuje 5-biegowy automat.
Jaki jest Jeep?
Jest to wyjątkowy pojazd. Także dzięki możliwości rozebrania go i złożeniu w kilka chwil. Gdy tylko zechcemy, możemy zdjąć tylną część wraz z częścią dachu, dwie części dachu nad kierowcą i pasażerem, czy złożyć nawet do przodu przednią szybę. Niewątpliwie to samochód-legenda, którą nie łatwo pomylić z żadnym innym autem. Ma swoją duszę, rewelacyjne własności terenowe. Można go z czystym sumieniem polecić komuś, kto mieszka w terenie i często porusza się drogami gruntowymi. Dla typowych mieszczuchów? Cóż, nie sądzę aby był dobrym rozwiązaniem...
Paweł Pusz
Zalety:
-bardzo dobre własności terenowe
-zaskakujący komfort
-prostota konstrukcji
-ekonomiczny silnik
-wyposażenie
-możliwość konfiguracji wyglądu nadwozia
-pojemny bagażnik
-spartański charakter
-niezniszczalność
Wady:
-nie liczmy na komfort podróżowania
-ciężko manewrować na zatłoczonych ulicach
-wolno reagująca skrzynia biegów
Podstawowe parametry techniczne Jeepa Wranglera Unlimited Volcano 2.8 CRD:
Podstawowe wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4751/1877/1840 mm
Silnik: wysokoprężny, pięciocylindrowy z turbodoładowaniem
Pojemność: 2776 cm3
Moc maksymalna: 200 KM przy 3800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 460 Nm przy 2000 obr./min
Napęd: 4x4
Osiągi (0-100 km/h): 11,7 s
Prędkość maksymalna: 169 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 10,3/7,9/8,8 l
Prześwit poprzeczny: 236,2 mm
Kąt natarcia: 37,9 stopni
Kąt zejścia: 29,8 stopni
Kąt rampowy: 20,9 stopni
Pojemność bagażnika: 498/1310 l
Pojemność zbiornika paliwa: 85 l
Cena: od 158 400 zł (wersja Sport)
Cena auta prezentowanego: 188 100 zł
galeria [gallery ids="49887,49888,49889,49890,49891,49892,49893,49894,49895,49896,49897,49898,49899,49900,49901,49902,49903,49904,49905,49906,49907,49908,49909,49910,49911,49912,49913,49914,49915,49916,49917,49918"]Zobacz podobne artykuły:
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem
Testy / Testy
2024.11.29
Volkswagen Amarok Style V6 3.0 TDI 240 KM 4MOTION – Solidny pracownik
Testy / Testy
2024.10.27
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11