Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Dynamika wzrostu Citroena w 2013 r.
kalendarz 27/01 2014

Dynamika wzrostu Citroena w 2013 r.

Wiadomości / News / Citroen

W 2013 r. Citroen sprzedał 1 266 000 samochodów w skali światowej, co w porównaniu z rokiem 2012 oznacza ustabilizowanie rynkowej pozycji marki (+0,1 procc).

W Europie, w trudnym kontekście gospodarczym (rynek spadł o 1,6 proc.), sprzedaż Citroena  spadła o 8,6 proc., głównie z racji: spadku rynku francuskiego (-5,5 proc.) i włoskiego (-7,6 proc.), które historycznie stanowią najsilniejszy atut marki, ponadto zakłóceń w działalności fabryki Aulnay-sous-Bois, które miały miejsce na początku roku i których konsekwencją była niewystarczająca produkcja modelu C3 - najlepiej sprzedającego się modelu, czego rezultatem było zmniejszenie udziału w rynku o 0,3 punktu procentowego, przyjęcia polityki zmierzającej do uprzywilejowania najbardziej rentownych kanałów dystrybucji.

Pomimo tych trudności Citroen na rynku brytyjskim przekroczył liczbę 100 000 sprzedanych aut, zwiększył udziały sprzedaży na rynku lekkich samochodów dostawczych w Europie (+0,1 punktu procentowego, do poziomu 10,2 proc.), poprawił sprzedaż w 4. kwartale (+0,2 punktu procentowego w porównaniu z 4. kwartałem 2012), zarejestrował portfel zamówień większy o 21 proc. na koniec 2013 r. (w stosunku do wyników z końca 2012 r).

Sprzedaż marki poza Europą wzrosła o 14 proc. i stanowi obecnie 41 proc. sprzedaży światowej, co oznacza skok o 5 punktów procentowych w ciągu 1 roku. Chiny, które są największym motoryzacyjnym rynkiem na świecie, stały się w 2013 r. pierwszym rynkiem zbytu francuskiej firmy. Przypada na nie 55 proc. całkowitej pozaeuropejskiej sprzedaży Citroena, tj. 23 proc. sprzedaży światowej. Producent pobił tym samym na rynku chińskim nowy rekord - w minionym roku zarejestrowano tam ponad 285 000 Citroenów, co oznacza wzrost o 26,3 proc. na rynku o wzroście +19,1 proc.

Kluczowym atutem ofensywy handlowej marki poza Europą jest model C-Elysée, który z wynikiem 45000 zamówień od momentu wprowadzenia na rynek (nie licząc Chin) przekroczył o 33 proc. początkowe cele. W Turcji model ten zajmuje 3. miejsce ex-aequo w swojej klasie (15,5 proc. udziału w segmencie) i stanowi ponad 35 proc. sprzedaży marki. W Algierii, C-Elysée stanowi 45 proc. Citroenów sprzedanych w tym kraju w 2013 r. i jest dla marki prawdziwą lokomotywą sprzedaży (+39,8 proc. i +1 punktu procentowego, do poziomu 3,4 proc.). Dobre wyniki firma zanotowała również na Ukrainie (+19,7 proc. i +0,5 punktu procentowego, do 2 proc. udziału rynkowego) i w krajach bałtyckich (+8 proc. i +0,2 punktu procentowego, do 3,8 proc. udziału w rynku).

Linia DS odnotowała wynik 410 000 aut sprzedanych od momentu wprowadzenia na rynek, w tym 120 000 sztuk w 2013 r. W Wielkiej Brytanii linia DS stanowi aż 35 proc. sprzedaży osobowych samochodów Citroena (+5 punktów procentowych) i odnotowała zwiększenie ilości zamówień o 23 proc. W Hiszpanii sprzedaż samochodów osobowych z linii DS wzrosła dwukrotnie w stosunku do roku 2012. W roku 2013 pojawił się nowy model - DS3 Cabrio, na który złożonych zostało 11 000 zamówień. W przypadku modelu DS5, co trzecie sprzedane w Europie auto wyposażone jest w hybrydowy układ napędowy z silnikiem Diesla Hybrid4. Po otwarciu pierwszego na świecie flagowego salonu sprzedaży DS w Szanghaju w marcu ubiegłego roku, kolejny DS World został zainaugurowany w listopadzie w Paryżu.
 
Nowy Cittroen C4 Picasso (wprowadzony na rynek w czerwcu) i Grand C4 Picasso (dostępny w sprzedaży od września), łącznie zanotowały 58 000 zamówień.

Frédéric Banzet, Dyr. Generalny Citroena powiedział: "Patrząc przez pryzmat międzynarodowego rozwoju, wyniki Marki w 2013 roku potwierdzają słuszność obranej przez nas strategii produktowej. Sukces handlowy linii DS jest urzeczywistnieniem powrotu francuskich samochodów do klasy premium. Mocne pozycjonowanie tej linii produktów pozwoliło nam uczynić z niej osobną markę w Chinach, gdzie sprzedaż produkowanego lokalnie w Shenzhen modelu DS5 rośnie stale z miesiąca na miesiąc. Wybór bezkompromisowych rozwiązań i chęć wyróżnienia się na tle rynku motoryzacyjnego jest również tym, co chcemy zaproponować naszym klientom poprzez naszą ofertę gamy głównej. Proces odnawiania linii C rozpoczęliśmy w 2013 roku wraz z wprowadzeniem na rynek Nowego C4 Picasso i Grand C4 Picasso, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów i są nagradzane przez prasę międzynarodową. W roku 2014 marka posunie się jeszcze o krok dalej i już za kilka dni zaprezentuje nowy model Citroen C4 Cactus, prawdziwy zwiastun przyszłych modeli z odnowionej linii C. Nowy rozdział historii naszej marki zostanie otwarty już 5 lutego.”

 źródło: Citroen

Zobacz podobne artykuły:

Nowy Fiat 500 w 2032 r.
kalendarz 11/12 2024

Nowy Fiat 500 w 2032 r.

Wiadomości / News

2024.12.11

Kolejna generacja Fiata 500 będzie produkowana w zakładach w Mirafiori.
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
kalendarz 11/12 2024

Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach

Wiadomości / News

2024.12.11

Spadek sprzedaży zmusił markę do zmniejszenia punktów dealerskich.
Garaż Al Assada
kalendarz 10/12 2024

Garaż Al Assada

Wiadomości / News

2024.12.10

Rebelianci wkroczyli do opuszczonego pałacu prezydenta Syrii.
Najnowsze artykuły:
Nowy Fiat 500 w 2032 r.

Nowy Fiat 500 w 2032 r.

Wiadomości / News

2024.12.11

Kolejna generacja Fiata 500 będzie produkowana w zakładach w Mirafiori.
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach

Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach

Wiadomości / News

2024.12.11

Spadek sprzedaży zmusił markę do zmniejszenia punktów dealerskich.
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?

Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?

Warsztat / Porady

2024.12.11

W ostatnich latach przebojem na polskim rynku stały się dodatki ceramiczne do oleju jak np. Ceramizator, które mają zabezpieczać silnik przed nadmiernym zużyciem.