Co sprawdzić w samochodzie z LPG po zimie?
Pomimo, że zima była dość łaskawa, nie zmienia to faktu, że przed sezonem wiosenno-letnim należy sprawdzić stan samochodu.
Choćby z uwagi na stan powłok antykorozyjnych, które zimą są poddawane najbardziej wymagającej próbie. Każdy ubytek lakieru powstały w okresie zimowym, kiedy ulice są posypywane solą (jeśli została odsłonięta „goła” blacha) może stać się ogniskiem korozji.
Nie dotyczy to tylko dekoracyjnych powłok lakierniczych, lecz także, a może przede wszystkim zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia, które w czasie zimy w jeszcze większym stopniu jest narażone na uszkodzenia.
Podwozie
Sprawdzenie zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia, szczególnie w miejscach, w których znajdują się otwory wykonywane do mocowania zbiornika LPG i wentylacji przestrzeni wielozaworu powinno być wykonane bardzo starannie, ponieważ uzupełniana w warunkach warsztatowych powłoka może nie być tak trwała jak zabezpieczenie fabryczne. Przy tej okazji warto sprawdzić także stan mocowania zbiornika oraz samych śrub mocujących, a w przypadku zbiorników montowanych pod samochodem także stan ich zabezpieczenia antykorozyjnego, mocowania osłon zbiornika i obudowy wielozaworu.
Mycie nadwozia
Całe nadwozie i w miarę możliwości także podwozie należy dokładnie umyć z zalegających w różnych zakamarkach zanieczyszczeń. Z uwagi na dużą skłonność do gromadzenia wody mogą one być przyczyną powstawania ognisk korozji.
Płyny
W okresie zimowym z uwagi na warunki atmosferyczne niezbyt chętnie zaglądamy pod maskę, dlatego nie od rzeczy będzie sprawdzenie poziomu wszystkich płynów eksploatacyjnych (olej silnikowy, ciecz chłodząca, płyn hamulcowy, olej w układzie wspomagania układu kierowniczego czy też stosowana w niektórych samochodach lubryfikacja).
Przy okazji sprawdzania poziomu cieczy w układzie chłodzenia warto pokusić się także o sprawdzenie działania wentylatorów chłodnicy, które podczas upałów chronią silnik przed przegrzaniem.
Instalacja LPG
Gazowy układ zasilania także powinien być przejrzany pod kątem ewentualnych uszkodzeń, które mogły powstać w okresie zimowym. Jeśli samochód akurat nie wymaga wykonania planowego przeglądu instalacji gazowej należy sprawdzić podstawowe jej elementy pod kątem ewentualnych uszkodzeń widocznych z zewnątrz, sprawdzić stan ich mocowania, szczelność połączeń instalacji gazowej (ewentualne wycieki LPG i cieczy chłodzącej) oraz wykonać wspomniany już przegląd powłok antykorozyjnych pod samochodem.
Należy sprawdzić także mocowanie przewodów gazowych pod autem, które w warunkach zimowych są narażone na kontakt z podłożem (śniegiem, lodem i błotem pośniegowym). Jeśli w samochodzie stosowane są ekrany termiczne (oddzielające przewody układu zasilania gazowego od układu wylotu spalin) także należy sprawdzić stan ich mocowania.
W instalacji LPG powinno się także sprawdzić stan instalacji elektrycznej, szczególnie wszelkich złącz, które w czasie kiedy są wystawione na działanie wilgoci i soli drogowej mogły ulec mniejszej lub większej destrukcji, a jak wiadomo ich stan wpływa na działanie wszystkich elementów instalacji gazowej.
źródło: gazeo.pl
Zobacz podobne artykuły:
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11
Bezpieczna jazda w jesienną słotę zaczyna się od odpowiednich opon
Warsztat / Porady
2024.11.14
Zielony kolor najrzadziej „uczestniczy” w wypadkach
Warsztat / Porady
2024.11.08
Firmy z branży
AKUMULATOREX
mazowieckieAMPERMAX
mazowieckieNowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Ford Mustang GTD z rekordem na Nürburgringu
Wiadomości / Ciekawostki
2024.12.11