Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
WTCC – przedostatnie starcie
kalendarz 01/11 2013

WTCC – przedostatnie starcie

Wiadomości / Moto sport

Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych WTCC FIA zbliżają się do finału.

W Szanghaju odbędzie się przedostatnia eliminacja w tym sezonie. Na starcie nie zabraknie oczywiście zespołu Hondy. Samochody prowadzone  przez Gabriele Tarquini’ego i Tiago Monteiro Civiców WTCC, z uwagi na wysoką wydajność, zaprezentowaną w poprzedniej rundzie mistrzostw, zostaną obciążone maksymalnym balastem 40 kg. Jednocześnie auta trzech konkurencyjnych producentów będą o 20 kg lżejsze, co oznacza, że różnica w masie własnej pomiędzy Hondami Civic, a większością samochodów w stawce wyniesie 60 kg.

Po udanym weekendzie na torze Suzuka, gdzie Norbert Michelisz odniósł zwycięstwo w pierwszym wyścigu, a Monteiro zajął trzecie miejsce w drugim. Dodajmy, że obecnie Gabriele Tarquini zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji kierowców.

„Szanghaj to tor typu Grand Prix”, wyjaśnia Gabriele. „Nie ma krawężników, jest dosyć płaski i szeroki. Dzięki temu, rozgrywane tu wyścigi są bardzo emocjonujące dla widzów zebranych na trybunach i przed telewizorami. Na końcu długiej prostej trzeba mocno dohamować przed ostrą nawrotką. Często robi się tu gorąco! Pierwszy zakręt jest bardzo długi i wolny; to prawdopodobnie jeden z najdłuższych zakrętów w całych mistrzostwach. Wszystko to sprawia, że rywalizacja na tym torze jest niezwykle zacięta. Wiem, że nie będzie nam łatwo z uwagi na dodatkowe obciążenie, ale jak zawszę będę walczył o każdą pozycję”.

Tor Szanghaj, gdzie odbywa się Grand Prix Chin, został otwarty w 2004 roku. Wyścigi WTCC zagościły tam po raz pierwszy w 2012 roku na 4,6-kilometrowej trasie, którą zaprojektował niemiecki specjalista Hermann Tilke. Tor stworzony w formie chińskiego symbolu „Shang”, co oznacza wspiąć się, zawiera serię złożonych zakrętów i łuków po wschodniej stronie oraz prostą o długości 900 metrów po stronie zachodniej. „To bardzo ekscytująca pętla!” mówi Tarquini.

Włoch zauważa również, że tor ma bardzo szorstką nawierzchnię, która powoduje szybkie zużywanie się opon. „Trzeba będzie tak ustawić podwozie, aby uzyskać optymalną wydajność opon do samego końca wyścigów, jednakże dla nas najlepszym rozwiązaniem byłby wyścig w deszczu”, przyznaje Gabriele.

Dla Tiago będzie to powrót po ubiegłorocznym starcie pierwszą wersją Hondy Civic WTCC. Zawodnik wziął udział w trzech ostatnich wyścigach ubiegłego sezonu, co stanowiło wstęp do tegorocznych mistrzostw. „Będzie ciężko z dodatkowym balastem. Dysponujemy danymi z zeszłego roku, które pomogą nam we wstępnym zestrojeniu naszych samochodów, jednak teraz Hondy Civic różnią się od używanych wtedy maszyn, ponieważ pracowaliśmy nad nimi przez cały rok. Przed końcem sezonu chciałbym zdobyć zwycięstwo. W kilku poprzednich wyścigach byłem bardzo blisko wygranej”.

 źródło: Honda
 Foto: FIA WTCC
 

Zobacz podobne artykuły:

Nissan na pięć gwiazdek
kalendarz 30/11 2022

Nissan na pięć gwiazdek

Wiadomości / News

2022.11.30

Po ostatnim cyklu testów bezpieczeństwa pojazdów organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki dla najnowszych modeli, które dołączyły do gamy zelektryfikowanych Nissanów. W 100% elektryczny crossover ARIYA oraz SUV X-Trail e-POW...
 Elektryzujący pokaz Kena Blocka
kalendarz 07/11 2022

Elektryzujący pokaz Kena Blocka

Wiadomości / Wydarzenia

2022.11.07

Amerykański drifter Ken Block za kierownicą Audi S1 Hoonitron w Las Vegas.
Lukas Podolski twarzą Volkswagena
kalendarz 06/11 2022

Lukas Podolski twarzą Volkswagena

Wiadomości / News

2022.11.06

Volkswagen Samochody Dostawcze i piłkarz Lukas Podolski rozpoczynają bliską współpracę.
Najnowsze artykuły:
Nissan na pięć gwiazdek

Nissan na pięć gwiazdek

Wiadomości / News

2022.11.30

Po ostatnim cyklu testów bezpieczeństwa pojazdów organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki dla najnowszych modeli, które dołączyły do gamy zelektryfikowanych Nissanów. W 100% elektryczny crossover ARIYA oraz SUV X-Trail e-POW...
Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Testy / Testy

2022.11.28

Auta z silnikiem wysokoprężnym wymierają. Także SUV-y. Jednak dla osób ceniących takie auta mamy rozwiązanie. Jest nim napędzany silnikiem wysokoprężnym Renault Koleos.
Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Testy / Testy

2022.11.23

Duster pojawił się na rynku w 2010 roku. Rumuński SUV z francuskim silnikiem od Renault i sporą dawką japońskiej technologii od Nissana szybko zawojował rynki.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.