Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Golf VII 1.4 TSI - O krok do przodu
kalendarz 18/12 2013

VW Golf VII 1.4 TSI - O krok do przodu

Testy

Kolejna generacja Golfa potwierdza, że niemiecki koncern wciąż wyznacza trendy w segmencie aut kompaktowych.

 

 

Dlatego pomimo, że kolejne modele niewiele różniły się od siebie to i tak stanowiły wyznacznik rozwoju w klasie. Obecny Golf w stosunku do poprzedniej wersji wyraźnie urósł. Jest dłuższy o 5,6 cm, szerszy o 1,3 cm, zaś rozstaw osi wydłużył się aż o 5,9 cm. Oczywiście ma to przełożenie w przestronności kabiny.  Zadbano przy okazji o takie drobiazgi, jak wyprofilowanie obicia drzwi w ten sposób, że kierowca i pasażer mają więcej przestrzeni dla tułowia i ramion. Nie wspomnę już o ilości miejsca na tylnej kanapie. Małym zgrzytem jest jednak fakt, iż na tylnej kanapie będą wygodnie podróżować jedynie dwie osoby. Wszystko przez tylny tunel w podłodze. Przy okazji przestrzeni – powiększył się również bagażnik. Obecnie oferuje 380 l (o 30 l więcej), zaś po złożeniu tylnej kanapy uzyskamy aż 1270 l. 

Krok przed konkurencją

Kabina Golfa to jakość godna klasy Premium. Można pokusić się o stwierdzenie, że przewyższa ona nawet tą stosowaną w poprzedniej generacji Audi A3. Wszystko jest czytelne, przełączniki znajdujące się na kierownicy obsługiwane są intuicyjnie. W wyposażeniu Golfa znajdziemy  tempomat, asystent pasa ruchu (Lane Assist) czy system monitorujący kamerą to, co dzieje się przed maską (Front Assist). Godny polecenia jest 8-calowy wyświetlacz (dopłata ponad 8 tys. zł). Warty swojej ceny posiada nawigację satelitarną, rozbudowane radio CD/MP3 oraz głośnikami, itd. Z nowości warto zwrócić uwagę na elektroniczny hamulec ręczny.

Udane połączenie

Pod maską naszego auta pracował silnik benzynowy o mocy 122 KM. Zapewniał on bardzo przyzwoite osiągi (9,5 s. do ,,setki”) oraz niewielkie zużycie paliwa (zaledwie niewiele ponad 6 litrów). Silnik współpracował z sześciobiegową skrzynią biegów. Właściwości jezdne Volkswagena to kolejna zaleta tego auta. Golf prowadzi się dosłownie jak po sznurku. Nawet najostrzejsze zakręty pokonuje pewnie, natomiast w kryzysowych sytuacjach z ratunkiem przychodzi niezawodny system stabilizacji toru jazdy (ESP). Kolejnym mocnym punktem auta jest wybieranie nierówności i komfort przemieszczania się po gorszych jakości drogach. Auto oferuje wysoki komfort podróżowania.

Godny zauważenia jest fakt, że już nawet podstawowa wersja została wyposażona m.in. w: ESP, 7 poduszek powietrznych (także kolanową), pełną elektrykę szyb i lusterek, komputer pokładowy, manualną klimatyzacją Climatic, wentylowane tarcze hamulców przednich, czy radio z 5-calowym wyświetlaczem.

Ceny Golfa zaczynają się już od 61 790 zł. Za naszą wersję testową trzeba było zapłacić 76 390 zł.

Paweł Pusz

Zalety auta:

-ekonomiczny i dynamiczny silnik

-bogate wyposażenie

-obszerne wnętrze

-intuicyjna obsługa

Wady auta:

-wysoka ceny najdroższych odmian

-na tylnej kanapie wygodnie zasiądą tylko 2 osoby

Podstawowe parametry techniczne Volkswagena Golfa VII 1.4 TSI Highline:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4255 / 1790 / 1452 mm

Silnik: wysokoprężny

Pojemność: 1390 cm3

Moc maksymalna: 122 KM przy 5000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm przy 1500-4000 obr./min

Osiągi (0-100 km/h): 9,5 s

Prędkość maksymalna: 200 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 6,6 / 4,3 / 6,1 l

Pojemność bagażnika: 380 / 1270 l

Pojemność zbiornika paliwa: 50 l

Cena wersji bazowej: od 61 790 zł

Cena wersji testowej: od 76 390 zł 

 

 

galeria [gallery ids="50016,50036,50035,50034,50033,50032,50031,50030,50029,50028,50027,50026,50025,50024,50023,50022,50021,50020,50019,50018"]

Zobacz podobne artykuły:

Seat Ateca  1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
kalendarz 02/12 2024

Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?

Testy / Testy

2024.12.02

Seat Ateca jaki jest, każdy widzi. Chociaż hiszpańska marka uchodziła kiedyś za auto dostarczające emocji (przypomina się słynne hasło reklamowe "auto emoción"), a obecnie ma je zapewniać brend Cupra. A Seat? Stał się trochę ...
Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem
kalendarz 29/11 2024

Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem

Testy / Testy

2024.11.29

Mercedes GLC to hit mercedesa wśród SUV-ów. Przyjrzeliśmy się dlaczego tak się dzieje.
Volkswagen Amarok Style V6 3.0 TDI 240 KM 4MOTION – Solidny pracownik
kalendarz 27/10 2024

Volkswagen Amarok Style V6 3.0 TDI 240 KM 4MOTION – Solidny pracownik

Testy / Testy

2024.10.27

Gdy obserwuje się rynek aut typu pickup na przełomie ostatnich lat, zauważyć możemy, że auta te przeszły ostatnio metamorfozę, tym samym upodobniając się do komfortowych aut typu SUV. Czy podobnie jest z modelem Amarok?...
Najnowsze artykuły:
Nowy Fiat 500 w 2032 r.

Nowy Fiat 500 w 2032 r.

Wiadomości / News

2024.12.11

Kolejna generacja Fiata 500 będzie produkowana w zakładach w Mirafiori.
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach

Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach

Wiadomości / News

2024.12.11

Spadek sprzedaży zmusił markę do zmniejszenia punktów dealerskich.
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?

Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?

Warsztat / Porady

2024.12.11

W ostatnich latach przebojem na polskim rynku stały się dodatki ceramiczne do oleju jak np. Ceramizator, które mają zabezpieczać silnik przed nadmiernym zużyciem.