VW Golf VII 1.4 TSI - O krok do przodu
Kolejna generacja Golfa potwierdza, że niemiecki koncern wciąż wyznacza trendy w segmencie aut kompaktowych.
Dlatego pomimo, że kolejne modele niewiele różniły się od siebie to i tak stanowiły wyznacznik rozwoju w klasie. Obecny Golf w stosunku do poprzedniej wersji wyraźnie urósł. Jest dłuższy o 5,6 cm, szerszy o 1,3 cm, zaś rozstaw osi wydłużył się aż o 5,9 cm. Oczywiście ma to przełożenie w przestronności kabiny. Zadbano przy okazji o takie drobiazgi, jak wyprofilowanie obicia drzwi w ten sposób, że kierowca i pasażer mają więcej przestrzeni dla tułowia i ramion. Nie wspomnę już o ilości miejsca na tylnej kanapie. Małym zgrzytem jest jednak fakt, iż na tylnej kanapie będą wygodnie podróżować jedynie dwie osoby. Wszystko przez tylny tunel w podłodze. Przy okazji przestrzeni – powiększył się również bagażnik. Obecnie oferuje 380 l (o 30 l więcej), zaś po złożeniu tylnej kanapy uzyskamy aż 1270 l.
Krok przed konkurencją
Kabina Golfa to jakość godna klasy Premium. Można pokusić się o stwierdzenie, że przewyższa ona nawet tą stosowaną w poprzedniej generacji Audi A3. Wszystko jest czytelne, przełączniki znajdujące się na kierownicy obsługiwane są intuicyjnie. W wyposażeniu Golfa znajdziemy tempomat, asystent pasa ruchu (Lane Assist) czy system monitorujący kamerą to, co dzieje się przed maską (Front Assist). Godny polecenia jest 8-calowy wyświetlacz (dopłata ponad 8 tys. zł). Warty swojej ceny posiada nawigację satelitarną, rozbudowane radio CD/MP3 oraz głośnikami, itd. Z nowości warto zwrócić uwagę na elektroniczny hamulec ręczny.
Udane połączenie
Pod maską naszego auta pracował silnik benzynowy o mocy 122 KM. Zapewniał on bardzo przyzwoite osiągi (9,5 s. do ,,setki”) oraz niewielkie zużycie paliwa (zaledwie niewiele ponad 6 litrów). Silnik współpracował z sześciobiegową skrzynią biegów. Właściwości jezdne Volkswagena to kolejna zaleta tego auta. Golf prowadzi się dosłownie jak po sznurku. Nawet najostrzejsze zakręty pokonuje pewnie, natomiast w kryzysowych sytuacjach z ratunkiem przychodzi niezawodny system stabilizacji toru jazdy (ESP). Kolejnym mocnym punktem auta jest wybieranie nierówności i komfort przemieszczania się po gorszych jakości drogach. Auto oferuje wysoki komfort podróżowania.
Godny zauważenia jest fakt, że już nawet podstawowa wersja została wyposażona m.in. w: ESP, 7 poduszek powietrznych (także kolanową), pełną elektrykę szyb i lusterek, komputer pokładowy, manualną klimatyzacją Climatic, wentylowane tarcze hamulców przednich, czy radio z 5-calowym wyświetlaczem.
Ceny Golfa zaczynają się już od 61 790 zł. Za naszą wersję testową trzeba było zapłacić 76 390 zł.
Paweł Pusz
Zalety auta:
-ekonomiczny i dynamiczny silnik
-bogate wyposażenie
-obszerne wnętrze
-intuicyjna obsługa
Wady auta:
-wysoka ceny najdroższych odmian
-na tylnej kanapie wygodnie zasiądą tylko 2 osoby
Podstawowe parametry techniczne Volkswagena Golfa VII 1.4 TSI Highline:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4255 / 1790 / 1452 mm
Silnik: wysokoprężny
Pojemność: 1390 cm3
Moc maksymalna: 122 KM przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm przy 1500-4000 obr./min
Osiągi (0-100 km/h): 9,5 s
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 6,6 / 4,3 / 6,1 l
Pojemność bagażnika: 380 / 1270 l
Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
Cena wersji bazowej: od 61 790 zł
Cena wersji testowej: od 76 390 zł
galeria [gallery ids="50016,50036,50035,50034,50033,50032,50031,50030,50029,50028,50027,50026,50025,50024,50023,50022,50021,50020,50019,50018"]
Zobacz podobne artykuły:
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem
Testy / Testy
2024.11.29
Volkswagen Amarok Style V6 3.0 TDI 240 KM 4MOTION – Solidny pracownik
Testy / Testy
2024.10.27
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11