
VW Golf VII – Bestseller po retuszach
Wiadomości / Prezentacje / Volkswagen / nowe auta / slider
VW Golf VII – Bestseller po retuszach
Wiadomości / Prezentacje / Volkswagen / nowe auta / slider
Dokonane zmiany są istotne choć na pierwszy rzut oka mało zauważalne.
W Wolfsburgu Volkswagen zaprezentował zmodernizowanego Golfa roku modelowego 2017. Obecna generacja tego modelu zadebiutowała w 2012 r. Uznano zatem, że czas na zmiany mimo, że Golf wciąż pozostaje najlepiej sprzedającym się kompaktem w Europie i jest najpopularniejszym modelem w historii koncernu.
Zmiany obejmują oczywiście wszystkie wersje modelu (3- i 5-drzwiowe), Golfa GTI, GTE oraz Varianta. Pod względem stylistyki liftingowi poddano przedni i tylny zderzak, wprowadzono nowe reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, nowe reflektory LED zastąpiły ksenony, nowe błotniki z przodu, nowe tylne lampy w technologii LED (seryjne we wszystkich wersjach), a także nowe – wzory obręczy kół z lekkich stopów oraz lakiery. Usportowiona odmiana GTI ma typowe elementy w kolorze czerwonym, w przypadku hybrydy - Golfa GTE są to detale o niebieskiej barwie. Z tyłu Golfa GTI 2017 można rozpoznać także po chromowanych końcówkach wydechu o większej średnicy.
We wnętrzu pojawiły się nowe dekoracyjne panele na drzwiach, tablicy rozdzielczej i na centralnej konsoli oraz wzory tapicerek. Liczba wersji wyposażenia pozostaje bez zmian. Odświeżony Golf ma nowe i w coraz większym stopniu cyfrowe wskaźniki oraz elementy obsługi. Ich głównym elementem jest zastosowany po raz pierwszy w tym modelu Active Info Display oraz pierwszy w VW system multimedialny sterowany gestami („Discover Pro”). Active Info Display jest cyfrowym wyświetlaczem o wielu interaktywnych funkcjach. Znajdują się na nim wirtualne wskaźniki wyświetlane na 12,3-calowym kolorowym ekranie dzięki specjalnemu oprogramowaniu. Mapy systemu nawigacyjnego mogą być edytowane w formacie 2D lub 3D. System zawiera pięć profili informacyjnych, różniących się rodzajem przekazywanych informacji oraz grafiką. Kierowca może wybierać między profilami „Classic”, „Zużycie paliwa i zasięg”, „Wydajność”, „Moc i systemy asystujące” oraz „Nawigacja”. W przypadku wybrania funkcji „Nawigacja”, tarcze prędkościomierza i obrotomierza zostają przesunięte na boki ekranu, by zostawić na środku więcej miejsca na mapę nawigacji. Ponadto grafika wyświetlanych elementów różni się w zależności od modelu – w Golfie GTI kontrastującym kolorem jest czerwień, a w Golfie GTE barwa niebieska. Active Info Display będzie oferowany jako wyposażenie dodatkowe. VW wprowadza ponadto systemy nowej generacji. Dotychczasowe „Compositon Touch” i „Composition Colour” z 5-calowymi ekranami zostaną zastąpione przez nowy system „Composition Colour” z dotykowym ekranem o przekątnej 6,5 cala. Systemy multimedialne „Composition Media” oraz „Discover Media” (z nawigacją), otrzymają natomiast 8-calowe ekrany.
Systemy bezpieczeństwa dostępne w Golfie, zostały wzbogacone o system wspomagający kierowcę podczas jazdy w korku (wersje z przekładnią DSG), rozpoznawania pieszych w ramach Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego (City), a także o oferowany po raz pierwszy w samochodzie tej klasy system Trailer Assist ułatwiający manewrowanie z przyczepą oraz o system Emergency Assist. Zmodernizowano ponadto aktywny system ochrony pieszych (PreCrash). Na bazie systemów Lane Assist (utrzymuje auto na obranym pasie ruchu) oraz ACC (automatyczna regulacja odległości od poprzedzającego samochodu), opracowano układ wspomagający poruszanie się w korku (do prędkości 60 km/h), ułatwiający jazdę polegającą na ciągłym podjeżdżaniu i hamowaniu. System ten pomaga uniknąć kolizji polegających na najechaniu na tył auta poprzedzającego. Inną nowością jest Emergency Assist. W sytuacji gdy czujniki rozpoznają, że kierowca nie kieruje autem, nie hamuje, ani nie przyspiesza, system najpierw szarpnie samochodem wykorzystując układ hamulcowy, a jeśli to nie odniesie skutku, zainicjuje awaryjne hamowanie. Automatycznie włączą się wtedy również światła awaryjne. Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania (City) – rozpoznawanie pieszych – jest szczególnie przydatny podczas jazdy w mieście. Układ ten „widzi” nie tylko inne pojazdy ale i pieszych. Jeśli pieszemu groziłoby ryzyko potrącenia, system ostrzeże o tym kierowcę, a w ostateczności automatycznie uruchomi hamowanie auta.
Oprócz nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, w Golfie debiutują również zmodernizowane silniki benzynowe TSI (z rodziny EA211). Pierwszy z nich to 1.5 TSI Evo – czterocylindrowa jednostka turbodoładowana o mocy 150 KM, z systemem odłączania cylindrów (ACT) i z wydajnym bezpośrednim wtryskiem paliwa. Nowa jednostka dysponuje momentem obrotowym równym 250 Nm/1500 obr/min, zaś zużycie paliwa ma wynosić 4,9 l/100 km. Przygotowywana jest także wersja BlueMotion jednostki 1.5 TSI Evo o mocy 130 KM (200 Nm przy 1400 obr./min.), zużywająca – według danych producenta - 4,6 l/100 km. Większą mocą będą ponadto dysponowały modele GTI. O 10 KM wzrośnie moc (do 230 KM) Golfa GTI, zaś w przypadku wersji GTI Performance moc wyniesie 245 KM. Sukcesywnie w różnych wersjach Golfa będzie wprowadzana także nowa 7-biegowa przekładnia DSG.
Zmodernizowany Golf pojawi się w salonach na początku przyszłego roku.
Norbert Szwarc Foto: VW
[gallery ids="58797,58798,58799,58800,58801,58802,58803,58804,58805,58806,58807,58808,58809,58810,58811,58812,58813,58814"]
Zobacz podobne artykuły:
Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.21
Rejestracja samochodu za granicą
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.14
Duże zmiany w globalnym handlu
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.08
Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring
Wiadomości / Ciekawostki
2025.04.20
Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału
Wiadomości / Moto sport
2025.04.20
Mikołaj Marczyk z rekordem Guinnessa
Wiadomości / News
2025.04.20