Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volvo XC60 T5 Summum R-Design – Dla przyjemności
kalendarz 10/04 2015

Volvo XC60 T5 Summum R-Design – Dla przyjemności

Testy / Volvo

Model XC60 to oczywiście SUV. Jednak w wersji T5 pokazuje swoje drugie oblicze. 

W przypadku Volvo, w rankingach sprzedaży w Polsce króluje właśnie XC60 tyle, że w oszczędnych wersjach, z silnikiem wysokoprężnym. W naszym teście natomiast znalazł się model   z 254-konnym silnikiem benzynowym.

Podstawowe zalety SUV-a każdy kierowca wymieni natychmiast – wygodne wsiadanie, wyżej siedzimy a więc dobra widoczność, większy prześwit, przestronne wnętrze i pojemny bagażnik. Rzadko zwracamy uwagę na istotny element, jakim jest napęd obu osi. XC60 ma oczywiście wszystkie te zalety a w wersji R-Design dodatkowo wyróżnia się: 20-calowymi kołami (dopłata 5930 zł), czarnym, błyszczącym grillem chłodnicy – z logo R-Design, innymi przetłoczeniami na masce oraz dodatkowymi spoilerami, listwami i nakładkami.

Wygodne podróżowanie

Volvo imponuje wnętrzem, które jest przestronne i bardzo dobrze wykonane. Wysoka jakość materiałów to w przypadku tej marki – norma. Sportowe fotele R-Design zapewniają znakomite podparcie. Kierowca ma przed sobą czytelny zestaw zegarów, zaś obsługa poszczególnych funkcji  nie sprawia trudności. Niezbędne informacje są wyświetlane na 7-calowym ekranie. Ponadto wysokiej klasy sprzęt audio Harman Kardon. Praktycznym rozwiązaniem jest możliwość składania  tylnych zagłówków tak, aby nie ograniczały widoczności kierowcy. Pod względem pojemności bagażnika, Volvo nie jest liderem (495 litrów). Audi Q5 oferuje 540 l, a BMW X3 - 550 l. Nie brakuje w XC60  praktycznych uchwytów i dodatkowych schowków pod podłogą. Po złożeniu tylnych oparć (w stosunku 40:20:40), otrzymamy 1455 l.

Producent zadbał o wysoki poziom bezpieczeństwa. Lista wyposażenia obejmuje m in. system City Safety (ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający - do prędkości 50 km/h), system Blis – kontrolujący „martwe pole” w bocznych lusterkach, system wykrywania pieszych i rowerzystów, układ „czytania” znaków, skrętne reflektory biksenonowe ABL wykonane w technice Active High Beam (4690 zł), które w przypadku włączonych świateł drogowych samoczynnie zasłaniają ten fragment reflektora, który oślepiałby kierowcę nadjeżdżającego z naprzeciwka pojazdu.          

Pięć cylindrów i 254 KM

Benzynowa jednostka o poj. 2.5 i mocy 254 KM zapewnia bardzo dobre osiągi. Napęd przekazywany jest na obie osie za pośrednictwem układu Haldex. W przypadku testowego auta napęd  był przenoszony poprzez automatyczną, 6-biegową przekładnię, która znakomicie pracuje.  Samochód w tej wersji nie należy do szczególnie ekonomicznych. Podczas testu najniższe zużycie paliwa w warunkach miejskich wynosiło 13,0 l/100 km a w trasie – 8,6 l/100 km. Gdy testowaliśmy wersję napędzaną 215-konnym silnikiem wysokoprężnym, były to wartości odpowiednio wynoszące: ok. 10,0  i 6,1 l/100 km.    

Model z pakietem R-Design ma także nieco zmienione zawieszenie z twardszymi sprężynami i amortyzatorami. Volvo nadal jednak zapewnia wysoki poziom podróżowania.

Na długą podróż

XC60 w wersji T5 R-Design nie jest autem, którym można zapuszczać się w teren. Napęd 4x4 ma poprawiać trakcję, natomiast usportowiona odmiana znakomicie czuje się na asfalcie. Mocną stroną Volvo jest wysoka jakość wykonania, bezpieczeństwo i przestronne wnętrze. Odmiana z silnikiem benzynowym 2.5 jest ciekawą alternatywą dla tych, którzy nie chcą diesla i nie liczą kolejnych wizyt na stacji paliw. Cenowo nie odbiega od swoich rywali – Audi Q5 3.0 TFSI Quattro (222 100 zł) i BMW X3 xDrive 28i (193 800 zł).

Norbert Szwarc
Foto: autor

Zalety auta:
-atrakcyjna stylizacja
-przestronne i funkcjonalne wnętrze
-układ jezdny
-dynamiczny silnik
-bogate wyposażenie
-wysoka jakość wykonania

Wady:
-cena i koszty eksploatacji

Podstawowe parametry techniczne Volvo XC60 T5 Summum R-Design:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4644/1891/1713 mm
Silnik: benzynowy, turbodoładowany
Pojemność: 2497 cm3
Moc maksymalna: 254 KM przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm przy 1800-4200 obr/min
Osiągi (0-100 km/h) – 7,1 s.
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 11,3/6,7/8,4  l/100 km
Pojemność bagażnika: 495 – 1455  l
Pojemność zbiornika paliwa: 70 l

Cena auta: od 221 500 zł  
Cena auta testowego: 265 450 zł
 

galeria: [gallery ids="54300,54302,54304,54307,54309,54312,54314,54316,54318,54320,54322,54324,54326,54328,54330,54332,54334,54336,54338,54340,54342,54344,54346,54349,54351,54353,54356,54358,54361,54363,54365,54367,54368"]

Zobacz podobne artykuły:

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?
kalendarz 23/11 2022

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Testy / Testy

2022.11.23

Duster pojawił się na rynku w 2010 roku. Rumuński SUV z francuskim silnikiem od Renault i sporą dawką japońskiej technologii od Nissana szybko zawojował rynki.
Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a
kalendarz 19/11 2022

Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a

Testy / Testy

2022.11.19

Potrzebujesz auta, którym możesz bez obaw udać się w gorszy teren, a nie lubisz przy tym SUV-ów? Mamy dla Ciebie rozwiązanie. Jest nią Skoda Ovtavia Combi Scout.
Renault Megane 1,6 e-Tech 160 KM Plug-In hybrid A/T – Można się zakochać
kalendarz 15/11 2022

Renault Megane 1,6 e-Tech 160 KM Plug-In hybrid A/T – Można się zakochać

Testy / Testy

2022.11.15

Ford zapowiada koniec produkcji Focusa. Wkrótce zniknie z rynku VW Golf. Renault też wspomina o końcu Megane. W każdym razie tego z motorem termicznym. Wszystko to ponoć z powodu ekologii. Dlatego szanujmy tradycyjne kompakty...
Najnowsze artykuły:
Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Testy / Testy

2022.11.23

Duster pojawił się na rynku w 2010 roku. Rumuński SUV z francuskim silnikiem od Renault i sporą dawką japońskiej technologii od Nissana szybko zawojował rynki.
Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a

Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a

Testy / Testy

2022.11.19

Potrzebujesz auta, którym możesz bez obaw udać się w gorszy teren, a nie lubisz przy tym SUV-ów? Mamy dla Ciebie rozwiązanie. Jest nią Skoda Ovtavia Combi Scout.
Renault Megane 1,6 e-Tech 160 KM Plug-In hybrid A/T – Można się zakochać

Renault Megane 1,6 e-Tech 160 KM Plug-In hybrid A/T – Można się zakochać

Testy / Testy

2022.11.15

Ford zapowiada koniec produkcji Focusa. Wkrótce zniknie z rynku VW Golf. Renault też wspomina o końcu Megane. W każdym razie tego z motorem termicznym. Wszystko to ponoć z powodu ekologii. Dlatego szanujmy tradycyjne kompakty...

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.