Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Volvo XC60 D5 Summum - Wszystko pod kontrolą
kalendarz 24/01 2014

Volvo XC60 D5 Summum - Wszystko pod kontrolą

Testy / Volvo

To najpopularniejszy model szwedzkiej marki na polskim rynku. Czy jednak w tym przypadku rzeczywiście to tylko kwestia mody?

SUV-y królują na rynku. Pojazdy, które niegdyś mogły zasłużyć na miano „niszowe”, dziś „dźwigają” na swoich barkach wielkie koncerny. Każdego roku pojawiają się kolejne, nowe modele.  Jednym z reprezentantów tego segmentu jest Volvo XC60, które teraz ma do zaoferowania  jeszcze więcej.

Nie tylko komfort

Choć XC60 zadebiutowało na rynku w 2008 r. praktycznie nie zdążyło się zestarzeć. Producent zdecydował się jednak na lekki lifting, obejmujący przód auta (reflektory, wlot powietrza), tył – z ciekawie wkomponowanym wydechem w osłonę podwozia. Retuszom poddano także wnętrze – nowy zestaw zegarów – z możliwością wyboru sposobu wyświetlania informacji oraz kolorystyki. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Elegance lub Performance. Kolejną nowością jest rozbudowany system multimedialny, wykorzystujący system Android. Informacje są wyświetlane na 7-calowym ekranie i obejmują m in. sprawdzenie pogody, czy przeglądanie stron www.

Atutem XC60 jest jego wnętrze, które wręcz „otula” pasażerów. Volvo zadbało o wygodę podróżujących. Miejsca jest pod dostatkiem, zaś obsługa poszczególnych funkcji również nie sprawia trudności. Dopełnieniem całości jest wysoka jakość materiałów. W testowym egzemplarzu  efektownie prezentowały się sportowe fotele z dwukolorową, skórzaną tapicerką oraz centralna konsola z wykończeniem w drzewie (1510 zł). Praktycznym rozwiązaniem jest możliwość składania  tylnych zagłówków tak, aby nie ograniczały widoczności kierowcy. Pojemność bagażnika nie jest rekordowa – 495 litrów. BMW X3 oferuje 550 l. Volvo zadbało jednak o praktyczne uchwyty oraz dodatkowy schowek pod podłogą. Po złożeniu tylnych oparć (w stosunku 40:20:40), otrzymujemy 1455 l.

Na pokładzie Volvo znalazło się całe mnóstwo systemów czuwających nad bezpieczeństwem pasażerów. Jest wśród nich m in. City Safety – układ ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający (do prędkości 50 km/h), system Blis – kontrolujący „martwe pole” w bocznych lusterkach, system wykrywania pieszych i rowerzystów, układ „czytania” znaków, skrętne reflektory biksenonowe ABL wykonane w technice Active High Beam (4690 zł), które w przypadku włączonych świateł drogowych samoczynnie zasłaniają ten fragment reflektora, który oślepiałby kierowcę nadjeżdżającego z naprzeciwka pojazdu.           

Na pięciu cylindrach

Wersja nosząca oznaczenie D5 napędzana jest wysokoprężnym, 5-cylindrowym silnikiem o poj. 2.4. Napęd przekazywany jest na obie osie za pośrednictwem układu Haldex. W przypadku testowego auta napęd  był przenoszony poprzez automatyczną, 6-biegową przekładnię (9300 zł), która spisuje się bez zarzutu. Podczas testu zużycie paliwa wynosiło w warunkach miejskich ok. 10 l/100 km, w trasie 6,1 l/100 km.    

Na liście wyposażenia naszego Volvo znalazło się także regulowane zawieszenie Four-C (5510 zł). Na środkowej konsoli umieszczono trzy przyciski, którymi kierowca może wybrać jeden z trzech trybów pracy: Comfort, Sport i Advanced, przy czym najbardziej twarde zawieszenie staje się w trybie Advanced a nie Sport. Na uwagę zasługują także wyjątkowo skuteczne hamulce.

Cena prestiżu

Zmodernizowane XC60 to samochód dopracowany pod każdym względem. Wysoka jakość wykonania, ergonomia i praktyczne rozwiązania wyróżnia szwedzkie auto podobnie, jak i przestronność, którą na głowę bije choćby Mercedesa GLK. Volvo imponuje także wysokim poziomem bezpieczeństwa. Ceny XC60 zaczynają się od 134 300 zł (wersja D3 2.0 136 KM). Za najtańsze BMW X3 (sDrive 18d – 143 KM), trzeba zapłacić 152 600 zł, w przypadku Mercedesa GLK jest to 145 500 zł (GLK 200 184 KM).         

Norbert Szwarc
Foto: autor

Zalety auta:
-atrakcyjna stylizacja
- przestronne i funkcjonalne wnętrze
-układ jezdny
-oszczędny i dynamiczny silnik
-bogate wyposażenie
-wysoka jakość wykonania

Wady:
-cena i koszty eksploatacji

Podstawowe parametry techniczne Volvo XC60 D5 Summum:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4644/1891/1713 mm
Silnik: wysokoprężny, turbodoładowany
Pojemność: 2400 cm3
Moc maksymalna: 215 KM przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm przy 1500-3000 obr/min
Osiągi (0-100 km/h) – 8,3 s.
Prędkość maksymalna: 205 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 8,5/5,3/6,4  l/100 km
Pojemność bagażnika: 495 – 1455  l
Pojemność zbiornika paliwa: 70 l

Cena auta: od 134 300 zł (D3 2.0 136 KM wersja Base) 
Cena auta testowego: 256 280 zł
 

[gallery ids="44715,44706,44699,44692,44691,44698,44705,44714,44713,44704,44697,44690,44696,44703,44712,44711,44702,44695,44694,44701,44709,44708,44700,44693"]

Zobacz podobne artykuły:

Hybrydy Volvo z ryzykiem pożaru
kalendarz 03/04 2025

Hybrydy Volvo z ryzykiem pożaru

Wiadomości / News

2025.04.03

Akcja serwisowa Volvo w USA dotyczy 7483 pojazdów.
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
kalendarz 18/03 2025

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony

Testy / Testy

2025.03.18

Suzuki Vitara bez dwóch zdań nie jest autem krzykliwym. Na tle konkurencji wygląda bardzo konserwatywnie. To nie przeszkadza jednak jemu, żeby odnosić sukcesy na rynku i być jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie....
Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania
kalendarz 14/03 2025

Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania

Testy / Testy

2025.03.14

Honda CR-V to sprawdzone i cenione auto. Klienci doceniają je za jakość wykonania, jednostki napędowe oraz wygodne i komfortowe wnętrze. Występuje w odmianie przednionapędowej, jak i z napędem na obie osie. Ta ostatnia wersja...
Najnowsze artykuły:
 Uważaj na samochody z USA

Uważaj na samochody z USA

Używane

2025.04.18

Samochody kupowane na aukcjach dość często mają na swoim koncie jakieś uszkodzenia a także częściej niż inne mają cofnięty licznik.
Sześciogodzinny wyścig WEC na torze Imola

Sześciogodzinny wyścig WEC na torze Imola

Wiadomości / Moto sport

2025.04.18

Rozgrywany we Włoszech wyścig jest pierwszą europejską rundą sezonu 2025.
Mustang Mach-E – nowe kolory i nie tylko

Mustang Mach-E – nowe kolory i nie tylko

Wiadomości / News

2025.04.18

Pierwszy lifting elektrycznego Mustanga.