Volkswagen California 6.1 Ocean – Gdy urlopu przyjdzie czas...
Testy / Testy / Volkswagen
Volkswagen California 6.1 Ocean – Gdy urlopu przyjdzie czas...
Testy / Testy / Volkswagen
Gdy przychodzi czas urlopów, jednym z fajniejszych metod spędzenia wolnego czasu jest udanie się na kemping. Z myślą o takich osobach Volkswagen stworzył model California 6.1.
Jest to typowy kamper, który idealnie nadaje się do dalekich podróży, ale może także posłużyć nam jako hotel na kołach. Pamiętać możemy tylko o jednym. W przeciwieństwie do większego modelu Grand California nie posiada kabiny prysznicowej oraz łazienki. Jest za to autem, którym możemy przemieszczać się również co dziennie po mieście.
Na co dzień?
Podróż kamperem to marzenie wielu kierowców. To przede wszystkim swoboda niczym nie zmącona oraz wolność. Jedziemy tam, gdzie chcemy i w ten sposób spontaniczne wypady mogą przynieść nam wiele przeżyć. Ale przede wszystkim wypoczynku. Wreszcie kamper to uniezależnienie od hotelu. Dla takich osób Volkswagen proponuje m.in. model California. Od 2021 roku w ofercie znajduje się Volkswagen Multivan T7. Nasz model testowy bazuje na odmianie 6.1 produkowanej od 2019 roku. Auto jest pokaźnych wymiarów. Jego długość wynosi 4904 mm, dlatego podczas prowadzenia nie mamy poczucia, że kierujemy zbyt długim autem. Swoją drogą California posiada długość nadwozia przypominającą auta typu kombi klasy wyższej. Jedyne niedogodności, jakie mogą przytrafić się nam występują podczas poszukiwania miejsca parkingowego.
Zajrzyjmy do środka
Auto zapewnia podróżowanie w komfortowych warunkach. Zarówno z przodu na fotelach, jak i z tyłu na kanapie można docenić wysoki komfort podróżowania. Z przodu jest wygodnie, a z tyłu już...przepastnie. Tyle mamy miejsca. Kierowca może zająć wygodną pozycję za kierownicą oraz intuicyjnie obsługuje urządzenia pokładowe. Są one obsługiwane również za pomocą tradycyjnych pokręteł oraz przycisków. Dodatkowo na plus jest fakt, że ekran dotykowy jest czytelny i nie sprawia problemów w obsłudze. Auto obsługuje się niemal intuicyjnie.
Poruszając się Volkswagenem niewątpliwie docenimy jego komfort. To nie tylko zasługa foteli, ale przede wszystkim odpowiedniego zawieszenia. Wszelkie nierówności są jemu nie straszne i auto dobrze je tłumi.
Małe mieszkanie
Gdy tylko odsuniemy siedzenia do tyłu, uzyskujemy przestrzeń, która pozytywnie zaskakuje. Robi ona wrażenie. Jest ona również wystarczająca na głowę. Będąc prawie wyprostowanym nie uderzymy w podsufitkę. Zresztą gdy podniesiemy dach, wówczas naszym oczom pokazuje się drugie miejsce noclegowe, w formie namiotu. Auto zatem idealnie nadaje się do dalszych podróży rodzinnych w cztery osoby. Odnośnie tych osób...Auto oferuje wygodne możliwości noclegowe. Wygodnie mogą spać dwie dorosłe osoby w rozkładanej kanapie na dole, jak i w namiocie na dachu.
Nasza wersja Ocean charakteryzowała się bogatym wyposażeniem. Auto posiada wszystkie elementy z zakresu komfortu czy bezpieczeństwa. Dodatkowo kokpit rozplanowany został w czytelny sposób i jego obsługa nie sprawia problemów.
Z kolei w zakres ,,turystycznego wyposażenia” można wliczyć dwa rozkładane stoliki, krzesła. Ale to nie wszystko, bowiem są jeszcze szafki umieszczone w tylnej części. Tam też obok bagażnika znajduje się lodówka, kuchenka czy zlewozmywak. Podczas postoju docenimy markizę, która jest za dopłatą 2805 zł. Dzięki temu możemy siedzieć na zewnątrz i w pewnym sensie powiększyć sobie część mieszkalną. Można schować się przed deszczem lub nadmiernym słońcem.
Optymalny?
Pod maską naszego testowanego auta pracuje 150-konny silnik wysokoprężny. Choć moc nie jest niska, to biorąc pod uwagę wysoką masę własną auta przekraczającą 2,5 tony nie należy spodziewać się dynamicznej jazdy. Dlatego osoba szukająca dynamiki jednostki może być zawiedziona. Ale dla innej osoby, biorąc pod uwagę, że auto nie jest sportowe, dynamika będzie wystarczająca. Plusem Californii jest niewielki apetyt na paliwo. Poruszając się w miarę spokojnie możemy uzyskać średnie spalanie na poziomie 8 litrów. Silnik współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią typu DSG. Kulturę pracy skrzyni biegów oceniamy wysoko.
Do mocnych atutów Volkswagena zaliczyć należy układ jezdny. Dodatkowo zawieszenie DCC posiada wybór profilu jazdy. Auto bardzo dobrze wybiera nierówności, wyboje, a podczas pokonywanych zakrętów w trybie Comfort nadwozie nie buja. W trybie Sport nadwozie nie wychyla się nadmiernie. Generalnie auto oferuje wysoki komfort podróżowania. Ceny Volkswagena Californii 6.1 zaczynają się od ponad 266 000 złotych.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- łatwość prowadzenia
- wyposażenie
- intuicyjna obsługa
- komfort podróżowania
- wygodne łóżka
Wady auta:
- średnia dynamika
Podstawowe parametry techniczne Volkswagen California 6.1 Ocean:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4904/1904/1990/3000 mm
Silnik: wysokoprężny z turbiną
Pojemność: 1968 cm3
Moc maksymalna: 150 KM przy 3250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 1500 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: skrzynia 7-biegowa automatyczna
Osiągi (0-100 km/h): b.d.
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Średnie zużycie paliwa w teście: 8 l
Pojemność zbiornika paliwa: 70 l
Pojemność lodówki: 70 l
Cena: od ponad 266 000 zł
Zobacz podobne artykuły:
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Volkswagen sprzedał fabrykę w Chinach
Wiadomości / News
2024.11.30
Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem
Testy / Testy
2024.11.29
Kalendarz RSMP 2025
Wiadomości / Moto sport
2024.12.09
5 mln Toyot z Francji
Wiadomości / News
2024.12.09
Ceny piwa i wody na stacjach paliw
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.09