Volkswagen Amarok Style V6 3.0 TDI 240 KM 4MOTION – Solidny pracownik
Testy / Testy / Volkswagen
Volkswagen Amarok Style V6 3.0 TDI 240 KM 4MOTION – Solidny pracownik
Testy / Testy / Volkswagen
Gdy obserwuje się rynek aut typu pickup na przełomie ostatnich lat, zauważyć możemy, że auta te przeszły ostatnio metamorfozę, tym samym upodobniając się do komfortowych aut typu SUV. Czy podobnie jest z modelem Amarok?
Był rok 2009, gdy na rynku pojawiła się pierwsza generacja tego modelu. Po trzynastu latach na rynku zadebiutowała druga generacja tego auta. Obecnie pojazd mierzy 5390 mm długości, 1888 mm wysokości oraz 1910 mm szerokości, zaś jego rozstaw osi liczy 3270 mm. Przypatrując się autu, niewątpliwie dostrzec można podobieństwo do Forda Rangera. Widać ją po sylwetce nadwozia. Nie może to dziwić, bowiem obydwa auta wytwarzane są w tej samej fabryce w Pretorii (RPA). Dodatkowo wykorzystują te same napędy oraz jednostkę silnikową.
Robi wrażenie
Z zewnątrz auto bez dwóch zdań może podobać się. Podobnie jest w kwestii wnętrza, które sprawia bardzo przyzwoite wrażenie. Jest tutaj ładnie, postawiono na ergonomię oraz wygodę. Nie można także narzekać na zastosowane plastiki. Są dosyć miękkie, ale co istotniejsze łatwo usuwa się z nich zabrudzenie czy kurz. Kokpit Volkswagena nieco różni się od tego zastosowanego w Fordzie. Ma inne przyciski, design.
Amarok wyznacza nowe standardy w swoim segmencie, jeśli chodzi o komfort. Przestronne wnętrze zapewnia komfortową podróż. Na brak miejsca nie będą narzekać osoby siedzące na przednich siedzeniach i tylnej kanapie. Na której, co istotne nie siedzi się pionowo. Plus za miejsce nad głową.Dodatkowo pasażerowie tylnej kanapy dysponują osobnymi nawiewami i wejściem 230V oraz USB.
Kierowca ma przed sobą wyświetlacz pokazujący prędkość, obroty i informacje z komputera, które przekazywane są w tradycyjny sposób. Centralny wyświetlacz posiada przekątną ponad 12 cali. Jest przy tym łatwy w obsłudze. Multimedia należą do przejrzystych i łatwo się je obsługuje. Pojazd oferuje Apple CarPlay’a i AndroidAuto.
Zajrzyjmy pod maskę
Znajduje się pod nią wysokoprężna jednostka V6 o mocy 240 KM i momencie obrotowym wynoszącym 600 Nm. Silnik pochodzi z Forda. Współpracuje z 10-biegową skrzynią automatyczną, która również pochodzi z Forda. Auto występuje tylko z tą skrzynią biegów. Jednostka zastosowana w Volkswagenie zbiera pochwały za niezawodność oraz kulturę pracy. Podobnie zresztą, jak skrzynia biegów, która bardzo szybko zmienia poszczególnie biegi. 240 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący aż 600 Nm robią robotę. Auto przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 8,8 s, co jest doskonałym wynikiem w tej klasie aut. Oprócz tego silnik jest bardzo elastyczny.
Auto doskonale spisuje się w każdych warunkach. Pewnie czuje się nawet poruszając się z prędkościami autostradowymi. Czuje się jeszcze zapas mocy. Pomimo zastosowania zawieszenia na resorach oraz ramowej konstrukcji podwozia auto nie skacze na jezdni. Docenimy również doskonałe wyciszenia auta i kulturę pracy jednostki. Waga 2,4 t oraz potężne gabaryty mogą sugerować, że spalanie nie będzie małe. Średnia zużycia paliwa wynosi 11 litrów, w mieście poruszając się dynamicznie wrasta do 15-16 litrów.
W teren ale nie tylko...
Amarok w terenie radzi sobie doskonale. Auto posiada blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, dołączany napęd na cztery koła 4Motion (posiada tryby 2H, 4H, 4L, 4A). Jest w stanie wydostać nas z każdej opresji. Na komputerze możemy wybrać styl jazdy m.in. po błocie, śniegu. Umożliwia nam to porządny prześwit wynoszący 237 mm. Kąt natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 30, 23 oraz 21 stopni. Maksymalna głębokość brodzenia wynosi słuszne 800 mm. Jednak dla większości osób i tak ważniejsze będą wymiary transportowe. Amarok umożliwia przewiezienie palety. Jego ładowność wynosi 1002 kilogramy, a skrzynia ładunkowa ma wymiary 1651 x 1584 x 525 mm. Szerokość przestrzeni ładunkowej pomiędzy nadkolami wynosi 1227 mm.
Jaki jest Volkswagen Amarok?
Po tygodniu spędzonym za jego kierownicą można śmiało powiedzieć, że stanowi mocny punkt w klasie pickupów. Jednocześnie nie jest to siermiężne auto, a jego plusem jest bogate wyposażenie oraz komfort podróżowania.
Z jednej strony może podobać się, zapewnia walory auta typu SUV, z drugiej nie straszny mu ciężki teren. Idealnie sprawdzi się w niejednej firmie. Dużym plusem są niezawodna jednostka napędowa oraz skrzynia biegów. Bez wątpienia jest to pojazd wszechstronny i ta wszechstronność nas pozytywnie zaskoczyła.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- komfortowe i przestronne wnętrze
- ergonomia
- bogate wyposażenie
- bardzo dobre wyciszenie
- świetne właściwości jezdne
- właściwości terenowe
- oszczędny silnik
Wady auta:
- tylko jedna oferta silnikowa
- konieczność wyłączania systemu start&stop po każdym uruchomieniu silnika
- zdarza się, że adaptacyjny tempomatnie widzi pojazdów z przodu.
Podstawowe parametry techniczne Volkswagen Amarok Style V6 3.0 TDI 240 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 5350/1910/1888/3270 mm
Silnik: wysokoprężny z turbiną
Pojemność: 2993 cm3
Moc maksymalna: 240 KM przy 3250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 1750 obr./min
Napęd: 4x4
Prześwit: 237 mm
Kąty: natarcia/zejścia/rampowy: 30/26/21 stopni
Wymiary części ładunkowej (dł./szer./wys.): 1624/1227/529 mm
Skrzynia: skrzynia 10-biegowa automatyczna
Osiągi (0-100 km/h): 8,8 s
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Średnie zużycie paliwa w teście: 11 l
Pojemność zbiornika paliwa: 70 l
Maksymalna masa przyczepy hamowanej: 3500 kg
Cena: od ponad 186 000 zł netto
Zobacz podobne artykuły:
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Volkswagen sprzedał fabrykę w Chinach
Wiadomości / News
2024.11.30
Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem
Testy / Testy
2024.11.29
Kalendarz RSMP 2025
Wiadomości / Moto sport
2024.12.09
5 mln Toyot z Francji
Wiadomości / News
2024.12.09
Ceny piwa i wody na stacjach paliw
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.09