Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Tuningowane Porsche 911 GT2 RS z rekordem na Nürburgringu
kalendarz 18/07 2021

Tuningowane Porsche 911 GT2 RS z rekordem na Nürburgringu

Ciekawostki / Porsche

Porsche 911 GT2 RS z zestawem Manthey Performance Kit został najszybszym drogowym autem na północnej pętli toru Nürburgring.

Plan zakładał pobicie dotychczasowego rekordu wśród samochodów drogowych – 6:48,047 min., który został ustanowiony przez Mercedesa-AMG GT Black Series. cinku torze (12,944 mili). Lars Kern – kierowca testowy Porsche - za kierownicą 911 GT2 RS wywiązał się ze swojego zadania znakomicie, bijąc poprzedni czas o 4,747 s.

911 GT2 RS o mocy 700 KM, wyposażone w zestaw Manthey Performance Kit, zanotowało czas 6:43,300 min. Nowy zestaw Performance Kit został opracowany w ramach współpracy inżynierów Porsche z Weissach ze specjalistami z ekipy Manthey, która swoją siedzibę ma w Meuspath nieopodal północnej pętli. Zaprojektowane z myślą o jeździe torowej komponenty Porsche Tequipment są już sprzedawane za pośrednictwem Porsche Centrów.

Samochód odbył przejazd na dopuszczonych do ruchu oponach Michelin Pilot Sport Cup 2 R, osiągając średnią prędkość 185,87 km/h. „Nabywcy naszych maszyn GT często korzystają ze swoich samochodów na torach, na przykład podczas imprez typu track days” – powiedział Frank-Steffen Walliser, wiceprezes ds. linii modelowych 911/718. „Inżynierowie Manthey i Porsche wspólnie opracowali doskonale zestrojony pakiet, który pozwala 911 GT2 RS zapewniać jeszcze lepsze osiągi”. Lars Kern pobił rekord mimo upalnych warunków – temperatura toru wynosiła 41°C. „Dzięki zestawowi Manthey Performance Kit 911 GT2 RS trzyma się toru jak przyklejone – czujesz się jak w samochodzie wyścigowym, zwłaszcza na szybszych zakrętach. To naprawdę niesamowite, jak ten wóz przekazuje swoje 700 KM na asfalt i jak świetnie hamuje – a przy tym zawsze pozostaje łatwy do opanowania” – skomentował Kern.

Zestaw Manthey Performance Kit z oferty Porsche Tequipment składa się z komponentów podwozia i układu hamulcowego oraz elementów aerodynamicznych opracowanych specjalnie dla 911 GT2 RS. Obejmuje on również magnezowe obręcze kół z pakietu Weissach. „Poszczególne komponenty Performance Kit są do siebie precyzyjnie dopasowane. Stają się w pełni skuteczne tylko wtedy, gdy zostaną zamontowane wspólnie. W rezultacie zestaw ten jest w tej chwili dostępny wyłącznie jako cały pakiet. Aktualnie oceniamy możliwość wprowadzenia (do sprzedaży) indywidualnych elementów” – powiedział Alexander Fabig, wiceprezes Porsche AG ds. indywidualizacji i Porsche Classic.

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to elementy aerodynamiczne. Docisk przedniej osi zwiększają dodatkowe klapy przedniego spojlera w połączeniu z karbonowymi osłonami podwozia oraz dodatkowymi elementami kierującymi powietrze w okolicy przednich kół. Przy 200 km/h siła docisku wzrasta z 49 do 70 kg. W przypadku tylnej osi przy tej samej prędkości rośnie z 93 do 200 kg – to efekt zastosowania nowego tylnego spojlera, zmodyfikowanego dyfuzora oraz aerodysków na tylnych kołach. „Jesteśmy dumni, że dzięki zestawowi Performance Kit – opracowanemu wspólnie z Porsche i wszechstronnie zoptymalizowanemu – Lars Kern był w stanie w ten sposób poprawić czas okrążenia 911 GT2 RS” – powiedział Nicolas Raeder, dyrektor zarządzający Manthey-Racing GmbH.

Zoptymalizowane pod kątem jazdy torowej gwintowane zawieszenie zostało opracowane  przy wykorzystaniu wieloletnich doświadczeń Porsche i Manthey w motosporcie. Przednie amortyzatory można regulować w trzech, a tylne – w czterech różnych zakresach. Specjalne wyścigowe klocki hamulcowe zastosowane w połączeniu z ceramicznymi hamulcami PCCB ograniczają spadek skuteczności układu przy intensywnej jeździe, a jednocześnie poprawiają responsywność i precyzję dozowania siły hamowania. Przewody hamulcowe w stalowym oplocie zapewniają bardziej bezpośrednie informacje zwrotne od pedału. Magnezowe obręcze o średnicy 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu pozwalają zmniejszyć masę własną o 11,4 kg i są dostępne w kolorach: czarnym, złotym, platynowym, Brilliant Silver oraz White Gold Metallic.

Dodatkowy zbiornik wody do natryskowego chłodzenia intercoolerów zwiększa całkowitą objętość układu o około 9 litrów, wydłużając tym samym czas pomiędzy kolejnymi napełnieniami. „Dzięki nowym częściom sprawiliśmy, że niezwykle dobry samochód stał się jeszcze lepszy. 911 GT2 RS z zestawem Manthey Performance Kit jest perfekcyjnie dopasowane do potrzeb tych klientów, którzy lubią jeździć na torze, zwłaszcza na północnej pętli Nürburgringu. Wynik 6:43,330 min odpowiada okrążeniu starego, krótszego wariantu w czasie 6:38,835 min – to naprawdę mocna deklaracja” – podsumował Andreas Preuninger, wiceprezes ds. samochodów GT.

Zestaw Manthey Performance Kit z oferty Porsche Tequipment można zamawiać już w europejskich Porsche Centrach, a z czasem zostanie wprowadzony na innych rynkach./oprac. ns/

Foto: Porsche


Tagi:
Porsche, Porsche 911 GT2 RS z zestawem Manthey Performance Kit, Porsche 911 GT2 RS, tor Nürburgring, Lars Kern, Manthey-Racing GmbH

Zobacz podobne artykuły:

Porsche Carrera GT - Z silnikiem ze świata wyścigów
kalendarz 03/11 2025

Porsche Carrera GT - Z silnikiem ze świata wyścigów

Wiadomości / Ciekawostki

2025.11.03

Ćwierć wieku temu Porsche zaprezentowało projekt auta, który wyznaczył nowe standardy.
Opel Kadett E - Mistrz aerodynamiki
kalendarz 26/10 2025

Opel Kadett E - Mistrz aerodynamiki

Wiadomości / Ciekawostki

2025.10.26

Kadett GSi był najbardziej aerodynamicznym autem na świecie.
Mobilna kawiarnia Skody
kalendarz 19/10 2025

Mobilna kawiarnia Skody

Wiadomości / Ciekawostki

2025.10.19

Modele Elroq i Enyaq przekształcono w mobilne kawiarnie – Škoda Coffee Cars.
Najnowsze artykuły:
Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Wiadomości / Moto sport

2025.11.06

Polak ukończył testy amerykańskiej serii w czołowej trójce debiutantów.
Renault Twingo E-TECH Electric

Renault Twingo E-TECH Electric

Wiadomości / News

2025.11.06

Najmniejszy samochód elektryczny w gamie francuskiej marki.
Dlaczego warto wymienić opony na zimowe?

Dlaczego warto wymienić opony na zimowe?

Warsztat / Porady

2025.11.05

Mróz, śnieg i błoto pośniegowe potrafią znacząco wpłynąć na przyczepność pojazdu.