
Toyota C-HR – Popis stylistów
Na pewno uwagę zwraca odważny styl Toyoty. Dodajmy marki, która raczej nie była dotychczas kojarzona z awangardą. Przypomnijmy, że 20 lat temu producent zaprezentował pierwszego SUV-a, który stał się jednocześnie jednym z najbardziej popularnych aut tej marki. Toyota RAV4 różniła się od obecnych wtedy na rynku tradycyjnych pojazdów terenowych, zarówno lekką konstrukcją, atrakcyjną stylizacją, jak i 2.0-litrowym silnikiem.
Teraz studyjny C-HR prezentuje nowe podejście, łącząc innowacyjność projektu pierwszej generacji RAV4, z zaawansowaniem technologicznym. Koncepcyjny pojazd Toyoty powstał w oparciu o nową płytę podłogową o rozstawie osi 2640 mm. Całkowita długość pojazdu wynosi 4350 mm, szerokość 1850 mm, a wysokość 1500 mm. Uwagę zwracają niewielkie wymiary i muskularna sylwetka. Przód auta jest nie tylko rozwinięciem dotychczasowych koncepcji stylistycznych Toyoty Under Priority i Keen Look, ale także zapowiedzią stylu przyszłych modeli. Można zatem oczekiwać zdecydowanie odważniejszej stylizacji. Oryginalnie prezentuje się także tył auta z charakterystycznymi światłami i ściętą linią bagażnika.
Odpowiednie właściwości jezdne ma zapewniać nisko położony środek ciężkości. Źródłem napędu jest zaś system hybrydowy. Jak podkreśla producent, model C-HR jest projektem globalnym powstałym w ramach strategii „Toyota New Global Vision", ogłoszonej przez Akio Toyodę w 2011 r. Wiodącą rolę w opracowaniu tego pojazdu miał europejski oddział Toyoty podobnie jak ma to miejsce w planowaniu aut segmentu A, B i C.
Model RAV4 w ciągu tych 20 lat znacznie zwiększył swoje gabaryty, tymczasem w ofercie marki brakuje auta pozycjonowanego nieco niżej, który mógłby jednocześnie rywalizować z Nissanem Juke, czy Oplem Mokka. C-HR ma być zapowiedzią właśnie takiego modelu, który ma spełniać oczekiwania Europejczyków. Z nieoficjalnych informacji wynika, że produkcyjna wersja crossovera pojawi się na rynku w 2017 r. Do napędu posłuży system hybrydowy nowej generacji, jak również 4-cylindrowy silnik benzynowy o poj. 1.6 i mocy 130 KM. Do wyboru będzie napęd na jedną oś lub 4x4.
Norbert Szwarc Foto: Toyota [gallery ids="46964,46963,46962,46961"]Zobacz podobne artykuły:
Sześciogodzinny wyścig WEC na torze Imola
Wiadomości / Moto sport
2025.04.18
Hybrydowa Toyota Corolla z kolejnym rekordem
Wiadomości / News
2025.04.16
Rejestracja samochodu za granicą
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.14
Uważaj na samochody z USA
Używane
2025.04.18
Sześciogodzinny wyścig WEC na torze Imola
Wiadomości / Moto sport
2025.04.18
Mustang Mach-E – nowe kolory i nie tylko
Wiadomości / News
2025.04.18