Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Świąteczne Audi quattro Rallye S1
kalendarz 21/12 2023

Świąteczne Audi quattro Rallye S1

Ciekawostki / Audi

Słynne Audi quattro Rallye S1 ozdobiono ponad 800 ledowymi lampkami świątecznymi.

Dość niekonwencjonalnie i oryginalnie Audi podeszło do świątecznych ozdób. Tym razem wybór padł na legendarny model quattro Rallye S1, który dominował i błyszczał w latach 80-tych w rajdowej grupie B. Teraz błyszczy również na zasłużonej sportowej emeryturze, ozdobione ponad 800 ledowymi lampkami świątecznymi.

Rajdowa Grupa B była wyjątkowa. Miała ona wprowadzić rajdy samochodowe na zupełnie inny poziom prędkości i technologiczny, zbliżony do osiągów ówczesnych bolidów Formuły 1. Auta biorące udział w tej klasie miały ponad 300 KM i napęd na cztery koła. Była to doskonała okazja dla Audi, aby zademonstrować możliwości napędu quattro. Tak narodził się słynny model Audi quattro Rallye S1, który w latach 1982-1984 wygrał dwa tytuły konstruktorów i dwa kierowców w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Audi Sport quattro od samego początku było projektowane z myślą o rajdach samochodowych. Wersja homologowana powstała tylko po to, aby uzyskać licencję do startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata – łącznie z wersjami rajdowymi powstało zaledwie 220 sztuk.

Pod maską wersji drogowej pracował 5-cylindrowy turbodoładowany silnik o poj. 2.1 osiągający moc 306 KM. Przyspieszenie do pierwszych 100 km/h zajmowało mu 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła 250 km/h. Wersja rajdowa miała moc podniesioną do 450 KM i do pierwszych 100 km/h rozpędzała się w 3,5 sek. Wśród 220 egzemplarzy było też 20 sztuk specjalnej wersji Audi quattro S1 o mocy 530 KM. Ta wersja pierwsze 100 km/h osiągała po 2,6 sek. Najmocniejsza odmiana modelu w specjalnym wydaniu Pikes Peak miała dodatkowy pakiet aerodynamiczny i moc podniesioną do 598 KM.

Audi quattro brało udział w zawodach od 1981 do 1987 r, w tym we wszystkich edycjach Rajdowych Mistrzostwach Świata w Grupie B. W tym czasie zespołom Audi udało się zdobyć:

1981
3 zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata (Audi quattro)

1982
Zwycięstwo w klasyfikacji producentów Rajdowych Mistrzostw Świata (Audi quattro)

1983
Zwycięstwo w klasyfikacji kierowców Rajdowych Mistrzostw Świata (Audi quattro)

1984
Zwycięstwo w klasyfikacji kierowców i producentów Rajdowych Mistrzostw Świata (Audi quattro)

1985
Zwycięstwo w Rajdzie San Remo (Audi Sport quattro S1)
Zwycięstwo w wyścigu Pikes Peak Hillclimb (Audi Sport quattro S1)
Zwycięstwo w Rajdzie Hongkong-Pekin (Audi quattro)

1986
Zwycięstwo w wyścigu Pikes Peak Hillclimb (Audi Sport quattro S1)
Zwycięstwo w Rajdzie Hongkong-Pekin (Audi quattro)

1987
Zwycięstwo w wyścigu Pikes Peak Hillclimb (Audi Sport quattro S1) Rallye S1


Tagi:
Audi, Audi quattro Rallye S1

Zobacz podobne artykuły:

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu
kalendarz 01/05 2024

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.