Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
kalendarz 18/03 2025

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony

Testy / Testy / Suzuki

Suzuki Vitara bez dwóch zdań nie jest autem krzykliwym. Na tle konkurencji wygląda bardzo konserwatywnie. To nie przeszkadza jednak jemu, żeby odnosić sukcesy na rynku i być jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie.

Z zewnątrz auto na pewno nie rzuca się w oczy. Zachowawcza linia nadwozia o proporcjonalnych kształtach może się jednak podobać. Ładnie wygląda na tle kontrastowych dwóch barw lakieru, którymi pomalowano nadwozie. O nim samym można napisać, że jest poprawne aż do bólu.

Rozsądek przede wszystkim
Wnętrze Vitary to mocny punkt. Mimo, że nie jest zbyt nowoczesne na tle konkurencji to zbiera same pochwały. W zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Ergonomia jest wzorowa, a obsługa jest analogowa. Słowa uznania, że wszystko jest czytelne i znajduje się w zasięgu ręki. Wprawdzie panel środkowy zajmuje ekran, ale nie ma wielkości telewizora i jest typowym wyświetlaczem. Systemy audio i info ciągle obsługują tradycyjne przyciski, pokrętła i przełączniki. Przed twarzą kierowcy znajdują się zgrabne, analogowe zegary a pomiędzy nimi mały ekranik. Na konsoli centralnej tylko najpotrzebniejsze funkcje i informacje. Żadnego natłoku danych, z których połowa i tak nie jest do niczego potrzebna. Auto wyposażono w Apple CarPlay/Android Auto.

Chociaż z zewnątrz takie się nie wydaje, to wnętrze jest dosyć obszerne. Jak Japończykom udało się wygospodarować tyle przestrzeni w niewielkim, bo liczącym 417 cm pojeździe? Dodatkowo przednie siedzenia są przyjemnie sprężyste. Irytujące jest zastosowanie skokowej regulacji pochylenia oparcia. Mnie zabrakło też regulacji podparcia lędźwiowej części kręgosłupa.

Tylna kanapa także zdała test z komfortu. Ma bowiem idealnie dobraną długość siedziska, dobry profil i odpowiednio dobrany kąt pochylenia. Na nie, tylko bagażnik. W autach tej wielkości spodziewamy się ponad 400 litrów. Ten w Vitarze to zaledwie 362 litrów.

Prawdziwa hybryda i napęd na obie osie
Pod maską Vitary znalazł się optymalny wybór. Mowa o turbodoładowanej czterocylindrowej  jednostce benzynowej o pojemności 1.4 litra i mocy 129 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 235 Nm. Wyposażono ją w układ miękkiej hybrydy. Napęd trafia na obie osie a silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,5 s, a prędkość maksymalna to 190 km/h. Jednostka BoosterJet to dobre osiągi, a praca skrzyni biegów jest precyzyjna i podczas przełączania biegów działa ona płynnie. Zaletą Vitary jest prosty napęd AllGrip (czyli 4x4). Realizowany jest mechanicznie przez sprzęgło elektromagnetyczne. Kontrola trakcji troszczy się o przyczepność. Auto nawet w błocie daje sobie radę.

Jak ze spalaniem? Okazuje się, że auto jest oszczędne. W mieście musimy się liczyć z wynikiem na poziomie 7,5-8 litrów, zaś w trasie niewiele ponad 5,5 litra. Autostrada to wynik 6 litrów. To w połączeniu ze zbiornikiem paliwa wynoszącym 47 litrów umożliwia przejechanie ponad 600 km. Auto zapewnia komfortowe podróżowanie. Zaletą Suzuki jest Vitara zwinność i komfort.

Pod kątem technicznym auto reprezentuje poprzednią epokę. Z tym, że nie ma to znaczenia. Choć nie jest szczytem nowoczesności, to nadal dostarcza sporo przyjemności z jazdy. Zaskakuje kultura pracy jednostki. Do pracy zawieszenia jest bez zarzutu. Układ tłumienia pracuje perfekcyjnie.

Jaka jest Suzuki Vitara? To solidny produkt, choć ma wady. Jednak, jak ktoś jest ich świadomy to jest to rozwiązanie dla niego. Auto jest sprawdzone i wydaje się być bezproblemowym wyborem.   
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- infotainment
- silnik
- przestronne wnętrze
- komfort
- cena

Wady auta:
- zbyt mały bagażnik

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM :
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) 4175/1775/1510 mm
Silnik benzynowy z hybrydą: 1462 cm3
Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna
Napęd: 4x4
Maksymalna moc: 129 KM przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 235 Nm
Osiągi:(przyspieszanie  0-100 km/h): 9,5 s
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Deklarowane średnie spalanie: 5,3 l/100 km
Pojemność bagażnika: 362/710 l
Cena: od 100 900 zł (wersja Premium 1.4 2WD)
Cena wersji testowanej: od 112 900 zł

 


Tagi:
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM, Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip, Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance, Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet, Suzuki Vitara 1.4, Suzuki Vitara, test Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM, test Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance, test Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet, test Suzuki Vitara 1.4, test Suzuki Vitara

Zobacz podobne artykuły:

Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania
kalendarz 14/03 2025

Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania

Testy / Testy

2025.03.14

Honda CR-V to sprawdzone i cenione auto. Klienci doceniają je za jakość wykonania, jednostki napędowe oraz wygodne i komfortowe wnętrze. Występuje w odmianie przednionapędowej, jak i z napędem na obie osie. Ta ostatnia wersja...
Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz
kalendarz 13/03 2025

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz

Testy / Testy

2025.03.13

Honda wprowadzając na rynek SUV-ów nową odmianę modelu CR-V pokazało, że ma doświadczenie w tworzeniu aut tego typu. Nowy model, podobnie jak poprzednik otrzymał jednostkę hybrydową.
Honda ZR-V e:HEV Sport – Udana propozycja
kalendarz 13/03 2025

Honda ZR-V e:HEV Sport – Udana propozycja

Testy / Testy

2025.03.13

Przypatrując się modelom Hondy nie trudno jest stwierdzić, że najnowsza Honda CR-V urosła w stosunku do poprzedniego modelu robiąc miejsce na rynku auto o mniejszych gabarytach. Japoński producent postanowił zapełnić tą pustk...
Najnowsze artykuły:
Dacia Bigster z LPG - już jest

Dacia Bigster z LPG - już jest

Wiadomości / News

2025.04.30

W polskim cenniku Dacii pojawiła się nowa wersja SUV-a.
65 proc. pijących kierowców błędnie ocenia swoją trzeźwość

65 proc. pijących kierowców błędnie ocenia swoją trzeźwość

Bezpieczeństwo

2025.04.30

Wyjeżdżając na majówkę zadbajmy o 100-procentową trzeźwość.
Jak poprawić proces wypalanie się filtra DPF?

Jak poprawić proces wypalanie się filtra DPF?

Warsztat / Porady

2025.04.30

Zapchany filtr DPF to częsty problem w nowoczesnych dieslach, szczególnie tych eksploatowanych w warunkach miejskich. Skuteczne oczyszczenie filtra można jednak przeprowadzić bez demontażu, wykorzystując procesy regeneracji p...