Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Yeti Outdoor 1.8 TSI 4x4 Ambition - Na każdą drogę
kalendarz 25/09 2014

Skoda Yeti Outdoor 1.8 TSI 4x4 Ambition - Na każdą drogę

Testy / Skoda

Choć w wyniku przeprowadzonego w ubiegłym roku face-liftingu stracił dwuczęściowe lampy przednie,  to jednak prezentuje się atrakcyjniej.

Pod koniec ubiegłego roku Skoda przeszła lekką kurację odświeżającą. Dzięki zastosowaniu świateł biksenonowych (dopłata 3700 zł) ze zintegrowanymi światłami LED mogę pokusić się o stwierdzenie, że przednia część auta zyskała jeszcze na atrakcyjności. Yeti nie jest tylko pojazdem udającym „dorosłego” SUV-a. Konstrukcyjnie  spokrewniony jest z VW Tiguanem.

Szerokie nadwozie zapewnia dużo miejsca i to zarówno z przodu, jak i z tyłu, gdzie zamontowano o 2 cm wyżej trzy oddzielne fotele. Można je przesuwać, składać lub wyjąć. Przednie fotele są wygodne i zapewniają dobre podparcie boczne. Charakterystyczny styl wnętrza znany jest również z innych aut czeskiej marki. W porównaniu do modelu sprzed face-liftingu, obecnie Skoda otrzymała nową kierownicę. Na pewno nie można narzekać na ergonomię i jakość zastosowanych materiałów. Poza tym wiele praktycznych schowków i uchwytów na napoje. Wyjazd na rodzinny weekend nie powinien stanowić problemu, ponieważ pojemność bagażnika wynosi 405 litrów (1760 l. po złożeniu tylnych siedzeń). Ułatwieniem w przewożeniu bagaży są dodatkowe uchwyty i siatki mocujące.

Optymalny

Naszą Skodę napędzał silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra i mocy 160 KM. Trzeba powiedzieć, że zapewniał on należytą dynamikę (8,4 s. do 100 km/h) oraz zadowalał się znośnym apetytem na paliwo (10 l w warunkach miejskich).

Nie tylko na utwardzone drogi

Yeti pochwalić należy za dobre własności jezdne. Pewne i przewidywalne prowadzenie jest zasługą kolumn McPherson z przodu oraz układu wielowahaczowego z tyłu. Pomimo wyżej umieszczonego środka ciężkości, samochód nie wychyla się w zakrętach. Skoda stara się również udowodnić, że może być pojazdem na off-road, w czym zasługa nie tylko większego prześwitu (18 cm) ale napędu czterech kół, opierającemu się na sprzęgle Haldex piątej generacji. Dołączenie napędu jest niemal natychmiastowe i pozwala ruszyć w trudnych warunkach bez utraty przyczepności. Ponadto samochód wyposażony został w blokadę mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu i elektroniczną kontrolę trakcji. Dodatkowo Yeti otrzymało system „Offroad” - ułatwiający poruszanie się w trudniejszym terenie. Po naciśnięciu przycisku, automatycznie uruchamia się pełna kontrola nad autem – dostosowana jest trakcja w zależności od podłoża, wartość momentu obrotowego na poszczególne koła a także kontrola zjazdu lub podjazdu.

Skoda Yeti to ciekawy samochód. Jest przy tym bardzo uniwersalna. Sprawdzi się nie tylko podczas poruszania się po mieście, ale również tam gdzie drogi są nieco gorszej kategorii. Do jej zalet należy przestronne i funkcjonalne wnętrze, bogate wyposażenie oraz układ jezdny. Dodatkowo w porównaniu do poprzednika zyskała na atrakcyjności.

Paweł Pusz

Zalety:

-własności jezdne
-dynamiczny silnik
-przestronne wnętrze
-pojemny bagażnik

Wady:

-wysoka dopłata do wersji 4x4

Podstawowe parametry techniczne Skody Yeti Outdoor 1.8 TSI 4x4 Ambition:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4223/1793/1691 mm

Silnik: benzynowy, turbodoładowany

Pojemność: 1798 cm3

Moc maksymalna: 160 KM przy 4500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 188 Nm przy 1500-4500 obr./min

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Osiągi (0-100 km/h): 8,4 s.

Prędkość maksymalna: 200 km/h

Napęd: 4x4

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 10,1/6,9/8,0 l/100 km

Pojemność zbiornika paliwa: 60 l.

Pojemność bagażnika: 405/1760 l.

Masa własna: 1505 kg

Cena: od 67 150 zł (wersja 1.2 TSI/85 KM 4x2 Easy)

Cena wersji 1.8 TSI: od 88 400 zł

Cena testowanego egzemplarza – ok. 105 000 zł

galeria [gallery ids="49421,49422,49423,49424,49425,49426,49427,49428,49429,49430,49431,49432,49433,49434,49435,49436,49437,49438,49439,49440,49441,49442,49443,49444,49445"]

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
kalendarz 18/03 2024

Škoda przedłuża umowę z Tour de France

Wiadomości / News

2024.03.18

Po dwóch dekadach Škoda przedłuża współpracę do 2028 r.
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.