Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4 DSG - Duży, większy, Superb
kalendarz 15/02 2019

Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4 DSG - Duży, większy, Superb

Testy

W 2000 roku ktoś w Wolfsburgu albo (i) Mladej  Boleslaw doszedł do wniosku, że czas na Skodę w segmencie D. Pierwotnie, miała się nazywać Montreux. Tak w każdym razie ochrzczono prototyp. Ostatecznie w 2001 roku zadebiutował Superb.

Z Passatem B5 (i Audi A4) dzielił wygląd i płytę podłogową. Od razu zyskał też miano Phaetona dla ubogich. Ale koncepcja okazała się słuszna. ,,Prawie” Phaeton spodobał się nie tylko fanom czeskiej marki. Druga generacja Superba w niczym nie przypominała już Passata ani Phaetona. I pomimo kontrowersji (tył sedana był ładny… inaczej) ugruntowała pozycję Skody w segmencie. -  Superb jest urodziwy, pojemny i wygodny. Przy okazji, oferuje spory komfort za umiarkowaną cenę. Ale, myliłby się ktoś, kto sądzi że największa Skoda jest najtańsza. Oj, nie. To „se nevrati”, jak mawiają Czesi. Ich auto nie jest tanie, tylko… idealnie wycenione. I coś w tym jest.

Wielkie, największe...
Tak, jak uczyć się pływać to na głębokiej wodzie. Jak robić auto w segmencie D - to od razu największe. Taki pewnie zamysł towarzyszył inżynierom. I tę wielkość widać i na zewnątrz i we wnętrzu. Bez względu na generację. Ale najnowszy Superb to wręcz mastodont. Przestrzeni jest wręcz nadmiar. Jak to w segmencie D bywa, więcej mają pasażerowie tylnej kanapy, niż przednich foteli. Ale w błędzie jednak będzie ten, kto sądzi, że na kanapie pojadą w komforcie 3 osoby. Zdecydowanie nie! Winowajcą jest wysoki i szeroki tunel środkowy. W przypadku auta testowego jego gabaryty były uzasadnione. Liftback który testowaliśmy miał bowiem napęd AWD.

DNA Volkswagena
We wnętrzu czuć design i myśl stylistyczną rodem z Wolfsburga. Wszystko uporządkowane i ergonomiczne aż do bólu. O jakiejkolwiek przypadkowości czy braku ergonomii - mowy nie ma. Tu nad każdym detalem deliberował sztab stylistów i inżynierów. Dlatego wsiadając za kierownicę intuicyjnie wiemy, co gdzie i dlaczego. W odróżnieniu od producentów z Francji czy Włoch, gdzie najważniejszy jest wygląd, ludzie z koncernu VAG kochają ułatwiać życie klientom. I chwała im za to. Bo nie dość, że ich konstrukcja jest ładna, to jeszcze prosta w obsłudze.

Fotele i tylna kanapa, pod każdym względem modelowe. Fotele z przodu, skrojono idealnie dla każdego typu sylwetki. Dobrze trzymają i w pionie i w poziomie. Szeroki zakres regulacji plus regulowana kierownica, do tego nie ma najmniejszych problemów z komfortem podróżowania. Kanapa ma idealnie dobraną szerokość siedziska i nachylenie podparcia.

Jeden z wielu atrybutów
Ogromnym atutem jest bagażnik. Choć to liftback, pojemności mogłoby mu pozazdrościć niejedno kombi. 625 litrów w standardzie i 1760 po złożeniu oparcia, to absolutny rekord w klasie. Jeżeli dodamy do tego płaską podłogę, regularne kształty i stosunkowo niski próg załadunkowy wychodzi nam obraz bagażnikowej perfekcji.

Dynamicznie i oszczędnie
Pod maską, jak w przypadku aut koncernu VAG bywa, przebogata gama motorów. W tym konkretnym przypadku – 9! Pięć z nich to jednostki zasilane benzyną, a 4 – olejem napędowym. Napęd w zależności od wersji na przednia albo obie osie. W tym drugim przypadku, zapewnia go Haldex V generacji. Skrzynie biegów, też w zależności od potrzeb: manualna – 6 biegowa lub 7 biegowy automat DSG. Testowego liftbacka napędzał najmocniejszy z diesli: 2,0 o mocy 190 KM (dostępna przy 3500 obrotach) i imponującym momencie obrotowym - 400 Nm osiąganych w zakresie 1750 – 3250 obrotów. Taki układ zapewnia auta przyspieszenie 8 (!) sekund i prędkość maksymalną na poziomie 230 km/h.

Jednostkę Skody (czyli Volkswagena) warto docenić nie tylko za parametry, ale także za ekonomikę. Nasz testowy Superb (przypominam, z napędem 4x4) zassał w trasie średnio (dane dotyczą całego testu) 6,3 litra oleju napędowego. W mieście, spalanie rosło do 6,8 litra! Tu jakikolwiek komentarz jest chyba zbyteczny?

Prowadzenie na plus
Prowadzenie to czysta przyjemność Powiem tak, szukanie wad to byłoby wprost nietaktowne. Nic czeskiemu sedanowi do zarzucenia nie mam. Układ kierowniczy precyzyjny, jak w każdym… Volkswagenie. Pomimo gabarytów pojazd prowadzi się… kompaktowo. Spora w tym zasługa Haldex i układu AWD. Pewność prowadzania (ale i komfort) podnosi znane z innych aut koncernu VAG - adaptacyjne zawieszenie Dynamic Chassis Control (DCC). System oferuje pięć predefiniowanych stylów czy może trybów jazdy. Normal (do codziennego zastosowania), Sport (do nieco bardziej dynamicznej jazdy na zakrętach), Comfort (podczas długich podróży) lub Eco (dla wyjątkowo niskiego zużycia paliwa)..
Skoda Superb jest duża, przemyślnie zaprojektowana, przestronna. Do tego bardzo oszczędna i nad wyraz rozsądnie wyceniona. Nie, to nie slogan reklamowy. To… Superb!
Paweł Pusz

Zalety:
- pojemność kokpitu
- ogromny bagażnik
- stylistyka

Wady:
- szeroki tunel środkowy

Podstawowe parametry techniczne Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4 DSG :
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4861/1864/1468/2841
Silnik: turbodiesel
Pojemność: 1968 cm3
Moc maksymalna: 190 KM przy 3500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy:   400 Nm od 1750 - 3250 obr./min
Napęd: AWD (Haldex V gen)
Skrzynia: DSG 7 przełożeń
Osiągi (0-100) 8,0 s.
Prędkość maksymalna: 228 km/h
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,9/4,7/5,1
Pojemność zbiornika paliwa: 66 l
Pojemność bagażnika: 625/1760 l
Cena auta: od 95 200 zł
Ceny wersji Sportline: od 123 400 zł
Cena auta prezentowanego: 193 650  zł

 


Tagi:
Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4 DSG, Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4, Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM, Skoda Superb Sportline 2.0 TDI, Skoda Superb Sportline, test Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4 DSG, test Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4, test Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM, test Skoda Superb Sportline 2.0 TDI, test Skoda Superb Sportline, opinie Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4 DSG, opinie Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM 4×4, opinie Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 190 KM, opinie Skoda Superb Sportline 2.0 TDI, opinie Skoda Superb Sportline, opinie Skoda Superb Sportline

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Najnowsze artykuły:
Serial o życiu Ayrtona Senny

Serial o życiu Ayrtona Senny

Wiadomości / Moto sport

2024.05.05

Sześcioodcinkowy serial nie jest biograficzną opowieścią o życiu mistrza F1.
Porsche 911 992.2 – W dwóch wariantach

Porsche 911 992.2 – W dwóch wariantach

Prezentacje / Nowości

2024.05.05

Porsche 911 2025 może zostać zaprezentowane latem tego roku.
 Toyota wesprze Igrzyska w Paryżu

Toyota wesprze Igrzyska w Paryżu

Wiadomości / News

2024.05.05

Toyota pojazdy, które będą wspierać organizację Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu 2024.