Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym
kalendarz 21/05 2024

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Testy / Testy / Skoda

Skoda Octavia RS to bardzo racjonalna propozycja dla osób ceniących sportowe doznania, ale i praktyczność na co dzień.

Słowem jest to auto do wszystkiego. Można nim pojechać na tor, ale także z rodziną na wakacje czy na zakupy. Jaka zatem jest Skoda Octavia RS? Z zewnątrz bez dwóch zdań może podobać się. Nowoczesna sylwetka przyciąga wzrok, choć podobna jest do ,,tradycyjnej” Octavii. Sylwetka prezentuje się bardzo dynamicznie, zaś linia boczna auta przypomina sedana. Ale...to co wyróżnia Octavię to olbrzymia klapa bagażnika. Bardzo ładnie z kolorem nadwozia (błękit race metalizowany) kontrastują czarne elementy (nazwa modelu, felgi aluminiowe, grill, czy listwy). To wszystko w połączeniu z czerwonymi zaciskami hamulców powoduje, że auto wyróżnia się z tłumu przykuwając wzrok przechodniów.

Co oferuje wnętrze?
Przede wszystkim należy podkreślić, że w porównaniu do odmiany standardowej wersja RS sporo się różni. Już zasiadając za kierownicą docenimy rewelacyjne kubełkowe fotele, które nie tylko zapewniają doskonałe boczne trzymanie, ale umożliwiają komfortową podróż nawet na dłuższych trasach. Do tego wyglądają bardzo estetycznie, posiadają białe przeszycia, dodatkowo sporo elementów jest z zamszu, jak również imitujące włókno węglowe. W oczy rzuca się wszędobylska czerń (nawet w tym kolorze jest podsufitka).

Czesi przyzwyczaili nas, że ergonomia auta stoi na bardzo wysokim poziomie. Podobnie jest i w tym przypadku. Wszystko jest w zasięgu ręki. Można sterować różnymi funkcjami za pomocą kierownicy lub środkowego wyświetlacza dotykowego. Ilość miejsca to kolejny atut auta. Zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem. Można pokusić się o stwierdzenie, że Octavia jest klasą samą w sobie pod tym względem w tym segmencie aut. Podobnie jest w kwestii pojemności bagażnika. Oferuje on w zależności od 600 do 1555 litrów. To rewelacyjny wynik, biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z autem segmentu C. Bagażnik został wyposażony w mnóstwo dodatków, haczyków, uchwytów. Znalazło się w nim także gniazdo 12V, a oparcia składa się za pomocą uchwytu. Zastrzeżenia można mieć jedynie do nierównej podłogi.

Skoda od pewnego czasu stosuje oryginalne rozwiązanie w przednich drzwiach, w których można znaleźć ukryte parasolki. Podobnie jest w tym modelu. Bez dwóch zdań wnętrze Octavii to klasa sama w sobie w tej klasie aut. Podobnie jest także pod kątem wyposażenia, które jest niemal kompletne. Auto zostało wyposażone m.in. w: 3-ramienną sportową kierownicę (dla DSG z manetkami), kamerę cofania, Hill Hold Control - wspomaganie ruszania pod wzniesienia, czujniki parkowania z tyłu oraz z przodu z MANOEUVRE ASSIST, FRONT ASSIST - kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania oraz Collision Avoidance, Assist Reflektory główne LED Top Matrix, LANE ASSIST - asystenta pasa ruchu, tylne światła LED TOP z dynamicznymi kierunkowskazami, funkcję SmartLink+ nawigację COLUMBUS (10", 2xUSB-C), DRIVER ALERT - system wykrywający zmęczenie kierowcy, KESSY FULL bezkluczykowy system obsługi samochodu, elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane lusterka zewnetrzne, podgrzewane fotele przednie, LIGHT AND RAIN ASSIST - czujnik zmierzchu i deszczu SUNSET, przyciemniane tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika, CLIMATRONIC - automatyczną klimatyzację dwustrefową z regulacją elektroniczną, DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy czy felgi aluminiowe. To tylko wybrane elementy wyposażenia.

Czy podobnie jeździ jak wygląda?
Silnik Skody to jej mocny atut. Pod maską pracuje jednostka 2.0 TSI o mocy 245 KM i momencie obrotowym wynoszącym 370 Nm. To w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną i napędem na przednie koła zapewnia bardzo dobre przyspieszenie. 100 km/h ze startu uzyskamy po 6,8 sekundach, zaś prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Wysoki moment obrotowy zapewnia autu elastyczność, którą docenimy podczas wyprzedzania innych uczestników drogi. Z jednostką napędową współpracuje 7-biegowa skrzynia DSG. Gdybyśmy chcieli zaszaleć pod światłami startując z pełbym gazem, musimy liczyć się z uślizgiem kół i ingerencją systemów kontroli trakcji i stabilności. Ale to cecha przednionapędówek. Silnik zapewnia bardzo fajne doznania i ładnie odpycha ważące 1445 kg auto. Szkoda jedynie, że układ wydechowy został mocno wyciszony. Do naszych uszu nie docierał żaden rasowy pomruk czy dźwięk. Za to wewnątrz kabiny kierowca ma do dyspozycji dźwięk symulowany. Cóż, takie czasy...

Poruszając się Octavią docenimy jej prowadzenie. Jest bardzo pewne. Choć zawieszenie zostało usztywnione, to zapewnia wysoki komfort podróżowania. Octavia posiada także jeszcze jeden duży atut. Jest nim niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Poruszając się na ekspresowych drogach nie spiesząc się możemy uzyskać rezultat w granicach 5l/100 km! Poruszając się na autostradzie auto będzie konsumowało 6-6,5 l/100 km. W warunkach miejskich można osiągnąć 8,5 l/100 km. Średnie zużycie paliwa wynosi wg producenta 6,8-7,1 l/100 km. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 50 litrów.  Zawieszenie Octavii choć sztywne zapewnia komfortową podróż. Na nierównościach nie odczujemy dyskomfortu. Auto pewnie prowadzi się, układ kierowniczy jest czuły i zapewnia przyjemność prowadzenia.

Jaka jest Skoda Octavia RS?
Tydzień za jej kierownicą pokazał, że to wyśmienite auto dla kogoś, kto lubi sportowe emocje, ale również podchodzi praktycznie do życia. Auto zapewnia komfortowe podróżowanie, jego zaletą jest także bogate wyposażenie, oszczędna i dynamiczna jednostka napędowa, przestronne wnętrze oraz olbrzymi bagażnik. Żeby stać się posiadaczem Octavii RS, trzeba za nią zapłacić minimum ponad 164 tyś zł. Za nasza odmianę przyszłoby zapłacić 190 400 zł.
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- atrakcyjna sylwetka
- wyposażenie
- przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik
- bardzo oszczędny dynamiczny silnik
- jakość wykonania
- komfortowe zawieszenie

Wady auta:
- silnik jest za cichy jak na sportowe auto
- symulowany dźwiek w kabibie
- nierówna podłoga bagażnika

Podstawowe parametry techniczne Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4702/1829/1457/2680 mm
Silnik: benzynowy turbodoładowany
Pojemność silnika: 1984 cm2
Moc maksymalna: 245 KM przy 5 250 – 6 500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm przy 1 600 – 4 300 obr./min
Skrzynia: automatyczna, 7-biegowa
Osiągi (0-100 km/h): 6,8 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie zużycie paliwa: 6,8-7,1 l
Pojemność bagażnika: 600/1555 l
Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
Cena: od 164 400 zł
Cena wersji testowanej: 190 400 zł


Tagi:
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM, Skoda Octavia RS 2.0 TSI. Skoda Octavia RS, test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM, test Skoda Octavia RS 2.0 TSI, test Skoda Octavia RS, Octavia RS 2.0 TSI 245 KM, Octavia RS, test Octavia RS 2.0 TSI 245 KM, test Octavia RS

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność
kalendarz 07/11 2025

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Testy / Testy

2025.11.07

Cel był taki. Stworzyć auto elektryczne aby zawojowało rynek. Miało być niczym Volkswagen Garbus w dzisiejszej rzeczywistości. Czy to się niemieckiemu koncertowi udało?
Volkswagen California 2.0 TDI DSG 150 KM – Wszechstronny
kalendarz 28/10 2025

Volkswagen California 2.0 TDI DSG 150 KM – Wszechstronny

Testy / Testy

2025.10.28

W porównaniu do modelu Grand California testowany przez nas Volkswagen California wydaje się być nie tylko znacznie mniejszy, ale chociażby w porównaniu do poprzedniego modelu jeszcze mniej przypomina campera. Czy to wada czy...
Volkswagen Grand California 600 – Wakacje z cała rodziną
kalendarz 27/10 2025

Volkswagen Grand California 600 – Wakacje z cała rodziną

Testy / Testy

2025.10.27

Volkswagen to znany producent caravanów. Wszystko zaczęło się od modelu Transporter. Mieliśmy okazję przekonać się, jak wygląda współczesny camper niemieckiego producenta, który produkowany jest w naszym kraju. Oto Volkswagen...
Najnowsze artykuły:
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Testy / Testy

2025.11.07

Cel był taki. Stworzyć auto elektryczne aby zawojowało rynek. Miało być niczym Volkswagen Garbus w dzisiejszej rzeczywistości. Czy to się niemieckiemu koncertowi udało?
Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Wiadomości / Moto sport

2025.11.06

Polak ukończył testy amerykańskiej serii w czołowej trójce debiutantów.
Renault Twingo E-TECH Electric

Renault Twingo E-TECH Electric

Wiadomości / News

2025.11.06

Najmniejszy samochód elektryczny w gamie francuskiej marki.