Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a
kalendarz 19/11 2022

Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a

Testy / Testy / Skoda

Potrzebujesz auta, którym możesz bez obaw udać się w gorszy teren, a nie lubisz przy tym SUV-ów? Mamy dla Ciebie rozwiązanie. Jest nią Skoda Ovtavia Combi Scout.

Skoda Octavia należy już od wielu lat (a w zasadzie od samego początku historii tego modelu) do szlagierów sprzedażowych czeskiego producenta. Auto docenia się za przestronne wnętrze, pakowny bagażnik, oszczędne jednostki wysokoprężne, wygodne wnętrze. Dzięki odmianie Scout nie musimy się bać także szutrowych szlaków, to wszystko dzięki zwiększonemu o 15 mm prześwitowi.. 

Octavia Scout zbudowana została na tej samej płycie podłogowej, co VW Golf. Jednak przy długości wynoszącej 4689 mm nie jest to małe auto. Celem projektantów nie było również to, aby pojazd zwracał uwagę na ulicy. I to im się udało. Auto od ,,zwykłej” Octavii wyróżniają nadkola z tworzywa.

Uporządkowane
Do tego zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Wnętrze Skody choć nie porywa, to jest jednak przyjemne. Widać postarano się o ergonomiczność. W oczy rzucają się schowki, półeczki czy kieszenie. Moją uwagę przykuło także wykończenie deski rozdzielczej. Niczym drewno wygląda plastikowa listwa biegnąca od lewych do prawych drzwi. Ciekawy pomysł.

Dodatkowo nad nią znajduje się fragment deski rozdzielczej obszyty przyjemnym materiałem. Skoda urzeka także przestronnością kabiny. Zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni zarówno na nogi i nad głową. Docenimy również auto, gdy przyjdzie nam jechać na urlop. Octavia Scout to prawdziwy wzór praktyczności. 640 litrowy bagażnik to nie wszystko. Gdybyśmy bowiem złożyli tylną kanapę uzyskamy aż 1700 l. Brawo!

Czeski produkt został dobrze wyposażony. Skoda oferuje całkiem pokaźny pakiet asysty kierowcy (za dopłatą). Mamy system Travel Assist, czyli półautonomiczną jazdę po trasach szybkiego ruchu z rozpoznawaniem znaków i adaptacyjnym tempomatem współpracującym z nawigacją (topografia terenu, topografia wytyczonej trasy) czy asystent jazdy w korku. Oczywiście, co nie stanowi zaskoczenia Octavia wyposażona została w kamery cofania. Opcjonalny wyświetlacz head-up display umożliwia pokazywanie informacji dotyczących prędkości, nawigacji itp. Sam system multimedialny Skody jest łatwy w obsłudze, ale...zdarzało mi się że się zawieszał. Taka choroba wieku dziecięcego.  czytelny i prosty w obsłudze, jedynie czasem potrafi się nieco przywiesić. Całe szczęście, że nie zapomniano o przyciskach fizycznych.

Oszczędnie i dynamicznie
Pod maską naszego auta znalazł się 150-konny silnik wysokoprężny. To zdecydowanie najlepszy wybór do tego pojazdu. Jest wystarczająco dynamiczny (przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Octavii 8,5 s), oszczędny a wysoki moment obrotowy wynoszący 360 Nm wpływa na elastyczność jednostki napędowej. Zaletą wyżej wymienionej jednostki jest niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Auto w warunkach pozamiejskich zużywa niewiele ponad 5 litrów oleju napędowego. W mieście wynik jest niewiele o litr większy. Z jednostką napędową współpracuje 7-biegową automatyczną skrzynia biegów. Biegi wybierane są bez jakiegokolwiek szarpania, a jej pracę należy ocenić wysoko. Skrzynia ta sprawdzi się nie tylko podczas poruszania się po zatłoczonych miejskich arteriach. Doskonale sprawdzi się również podczas długich tras. 

Octavia posiada kilka trybów jazdy: Eco, Normal, Sport, Individual, Offroad. W tym ostatnim dołączany napęd 4x4. Nie czyni on z Octavii co prawda auta terenowego, ale doskonale spisuje się na nierównych, błotnistych obszarach. Dodatkowo zwiększony prześwit znacznie ułatwia parkowanie w mieście.

Jak jeździ?
Myli się ten, kto będzie uważał, że Octavia Scout dzięki większemu prześwitowi i wyżej umiejscowionemu środkowi ciężkości będzie się gorzej prowadziła. Jednak powiedzmy sobie jasno, to nie jest auto sportowe. Dodatkowo podczas dynamicznej jazdy pojawia się podsterowność. Układ kierowniczy sprawia wrażenie lekko leniwego, ale zapewnia przy tym wyczucie samochodu. 

Czy warto kupić Octavię Scout? Wydaję się, że jeżeli mieszkasz w miejscu, gdzie droga jest gorszej jakości, potrzebujesz auta nieco wyższego i z napędem na obie osie to jak najbardziej. W przeciwnym razie w zupełności powinna wystarczyć Tobie ,,zwykła” odmiana Octavii. Nie zapominajmy bowiem, że posiada ona wszystkie zalety modelu Scout.

MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- oszczędny i dynamiczny silnik
- przestronne i komfortowe wnętrze
- ogromny bagażnik
- przyjemne wnętrze
- wyposażenie

Wady auta:
- tapicerka, którą łatwo pobrudzić
- zawieszający się zestaw multimedialny

Podstawowe parametry techniczne Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4703/1829/1487 mm
Silnik: wysokoprężny z turbosprężarką
Pojemność: 1968 cm3
Moc maksymalna: 150 KM przy 5200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm przy 1500 obr./min
Napęd: 4x4
Skrzynia: automatyczna 7-przełożeń
Osiągi (0-100 km/h): 8,5 s
Prędkość maksymalna: 218 km/h
Średni zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,1 l
Zbiornik paliwa: 52 l
Pojemność bagażnika: 640/1700 l
Cena auta: 189 050 zł
 


Tagi:
Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI 150 KM DSG7 4x4, Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI 150 KM DSG7, Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI 150 KM, Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI, Skoda Octavia Combi Scout, test Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI 150 KM DSG7 4x4 , test Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI 150 KM DSG7, test Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI 150 KM, test Skoda Octavia Combi Scout 2, 0 TDI, test Skoda Octavia Combi Scout

Zobacz podobne artykuły:

Auto-Wimar nagrodzony
kalendarz 05/12 2023

Auto-Wimar nagrodzony

Wiadomości / News

2023.12.05

Sieć salonów Grupy Auto-Wimar, dealera marki Skoda został nr #1 salonów w Polsce. Wielki Test Salonów 2023 dla poszczególnych marek samochodów został przeprowadzony przez Auto-Świat.
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 
kalendarz 22/09 2023

Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl 

Testy / Testy

2023.09.22

Opel potrzebował tego modelu. Oryginalne auto ma okazać się punktem zwrotnym w historii niemieckiej marki. Czy gruntowna zmiana designu przyniesie pożądane skutki?
Najnowsze artykuły:
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Wiadomości / Moto sport

2024.03.28

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali pierwszy OS Kasarani w kategorii WRC2 Challenger.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych