![kalendarz](https://www.mototrendy.pl/img/site/icons/calendar-white.png)
Seat Ateca 2020 – Bez rewolucji
Po czterech latach obecności na rynku czas na pierwsze retusze.
Ateca to jeden z przebojów marki ostatnich lat, o czym może świadczyć ponad 300 000 sprzedanych egzemplarzy od chwili wprowadzenia na rynek w 2016 r. (w tym 100 000 tylko w 2019 r.). Pierwszy SUV Seata ma bardzo duże znaczenie dla marki, dlatego też zapewne producent zdecydował się tylko na lekki lifting. Jak mówi Carsten Isensee, prezes Seata i wiceprezes firmy ds. finansów. – W tegorocznej wersji wprowadzamy ewolucyjne zmiany, które pozwolą kontyunować dobrą passę. Zamierzamy utwierdzić naszą pozycję w jednym z najważniejszych segmentów branży motoryzacyjnej.
Odnowiona Ateca ma delikatnie zmieniony przód, dzięki czemu został dostosowany do pozostałych aut w gamie marki. Zastosowano nowe zderzaki, wprowadzono oświetlenie FULL LED, inny wlot powietrza i kierunkowskazy. Nowością jest także napis „Ateca” inną trzcionką pod tylną tablicą rejestracyjną. Ponadto nadwozie zostało wydłużone o 18 mm do 4381 mm w stosunku do dotychczasowej wersji.
Nabywcy będą mogli wybierać spośród czterech wersji wyposażenia – Reference, Style, FR i Xperience, która zastępuje jednocześnie dotychczasową Xcellence. Nowa odmiana Xperience wyróżnia się nieco offroadowym stylem dzięki dodatkom w czarnym kolorze na zderzakach, nadkolach i bokach samochodu, a także aluminiową końcówką układu wydechowego. Do wyboru będą m.in. felgi w 14 wzorach w rozmiarach od 16 do 19 cali a także 10 kolorów nadwozia, w tym nowa barwa – Dark Camouflage.
We wnętrzu auta wprowadzono nowe materiały wykończeniowe a także wiele rozwiązań, które zadebiutowały w nowym Leonie. Nowością jest m. in. ekran multimedialny wielkości 8,25 lub 9,2 cala, który można obsługiwać głosowo. Kierowca będzie mógł sparować bezprzewodowo smartfon za pomocą Android Auto lub Apple CarPlay.
Na liście systemów zapewniających bezpieczne podróżowanie znalazły się m in. system ochrony pasażerów Pre-Crash, asystent bezpieczeństwa Emergency Assist, asystent podróży Travel Assist, system monitorowania martwego pola Side Assist z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu Exit Assist, asystent parkowania z przyczepą Trailer Assist, czy predykcyjny tempomat.
Wraz z liftingiem auta, dokonano zmian w gamie silników. Oferta obejmuje od 1-litrowej jednostki o mocy 110 KM z manualną skrzynią biegów, przez 1.5-litrowy silnik o mocy 150 KM w wersji z manualną lub dwusprzęgłową skrzynią DSG, po 2-litrową jednostkę o mocy 190 KM ze skrzynią DSG i napędem 4Drive. W przypadku silników wysokoprężnych nie będzie już jednostki 1.6 TDI, która została zastąpiona przez silnik 2.0 TDI (110 KM). Wersja 2.0 TDI o mocy 150 KM będzie dodatkowo dostępna z dwusprzęgłową przekładnią DSG i napędem obu osi 4Drive (z dwoma trybami – Offroad i Snow). Wbrew oczekiwaniom, w ofercie nie ma tzw. łagodnej hybrydy.
Odnowiona Ateca trafi do salonów w trzecim kwartale br.
Norbert Szwarc
Foto: Seat
Seat Ateca 2020:
4 opcje silników benzynowych:
1.0 TSI 81 kW/ 110 KM, ręczna skrzynia biegów
1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, ręczna skrzynia biegów
1.5 TSI 110 kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG
2.0 TSI 140 kW/ 190 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive
3 opcje silników wysokoprężnych:
2.0 TDI 110kW/ 150 KM, ręczna skrzynia biegów
2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG
2.0 TDI 110kW/ 150 KM, dwusprzęgłowa skrzynia DSG i napęd 4Drive
Zobacz podobne artykuły:
SUV Mercedes-AMG wyjechał na drogi
Prezentacje / Nowości
2024.12.12
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11