Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Porsche Taycan z rekordem Guinnessa
kalendarz 02/02 2025

Porsche Taycan z rekordem Guinnessa

Ciekawostki / Porsche

Zespół Porsche Experience ustanowił w Laponii rekord Guinnessa w najdłuższym ciągłym drifcie pojazdu elektrycznego na lodzie.

Jens Richter przejechał Porsche Taycan GTS w kontrolowanej nadsterowności łącznie 132 okrążenia wokół okręgu o średnicy 59 m. W ciągu 46 minut pokonał w ten sposób dokładnie 17,503 km.

„Polowanie” na rekord z instruktorem Porsche Experience Jensem Richterem za kierownicą rozpoczęło się 14 stycznia 2025 r. po południu, w trudnych warunkach atmosferycznych. „Kondycja lodowego toru pod ekstremalnym, ciągłym obciążeniem driftującego Porsche Taycan pogarszała się szybciej, niż mogliśmy się spodziewać” – relacjonował wyzwania Jens Richter. „Pierwszą próbę musieliśmy więc przerwać po około 11 kilometrach”.

Przed drugim podejściem zespół zmienił kolce na krótsze i wykorzystał fakt, że wraz z zapadającą ciemnością temperatura lodu ponownie spadła. Ta próba zakończyła się sukcesem: Jens Richter utrzymał standardowe Porsche Taycan GTS w kontrolowanym drifcie na dystansie 17,503 km, pokonując 132 okrążenia. W tym czasie jego interwencje ograniczały się jedynie do przepustnicy oraz układu kierowniczego. Taka odległość pozwoliła ustanowić nowy rekord świata w najdłuższym nieprzerwanym drifcie samochodem elektrycznym na lodzie i znacząco pobić poprzedni rekord, wynoszący 14,809 km. „Zdobywając nowy tytuł Guinnessa na lodzie, Taycan po raz kolejny udowodnił swoje kompetencje w jeździe »bokiem«” – powiedział Jens Richter. „Tym razem nawet z napędem na wszystkie koła. Fakt, że Taycan GTS tak sprawnie daje się kontrolować w ekstremalnych warunkach, wiele mówi o jego doskonałym podwoziu i zrównoważonych osiągach”.

Przejazd odbył się na lodowym torze w Porsche Arctic Center w Levi w Finlandii, około 150 km na północ od koła podbiegunowego, pod nadzorem oficjalnego arbitra z Guinness World Records. Na potrzeby próby bicia rekordu zespół Porsche Experience stworzył krąg o średnicy 59 m. Z myślą o ustanowieniu rekordu na obu osiach Porsche Taycan GTS zamontowano dostępne w sprzedaży opony Michelin z 1-milimetrowymi kolcami.

Aby dokładnie zmierzyć trasę przejazdu, samochód wyposażono w profesjonalne urządzenie pomiarowe GPS. Pozwoliło to udokumentować nie tylko przebytą odległość, ale także działania kierowcy, takie jak ruchy kierownicą, przyspieszanie i hamowanie oraz działające na pojazd przeciążenia.

Dodajmy, że jest to już czwarty rekord Guinnessa na koncie elektrycznego samochodu sportowego Porsche./oprac.ns/

źródło: Porsche


Tagi:
Porsche, Porsche Taycan, Porsche Taycan rekord Guinnessa, Jens Richter

Zobacz podobne artykuły:

Porsche Taycan Turbo GT szybszy od 911 Turbo S
kalendarz 16/03 2025

Porsche Taycan Turbo GT szybszy od 911 Turbo S

Wiadomości / Ciekawostki

2025.03.16

Nowy rekord okrążenia na słynnym brazylijskim torze Formuły 1.
 Mówimy „ten Mercedes”, ale Mercedes to damskie imię
kalendarz 07/03 2025

Mówimy „ten Mercedes”, ale Mercedes to damskie imię

Wiadomości / Ciekawostki

2025.03.07

Ile kobiet nosi je w Polsce?
Maserati MC20 - Ponad 300 km/h bez kierowcy
kalendarz 04/03 2025

Maserati MC20 - Ponad 300 km/h bez kierowcy

Wiadomości / Ciekawostki

2025.03.04

Rekord prędkości dla pojazdów autonomicznych został pobity na pasie startowym używanym dotychczas przez wahadłowce kosmiczne.
Najnowsze artykuły:
Ford - od białego do czarnego

Ford - od białego do czarnego

Wiadomości / News

2025.03.18

Jakie kolory preferują decydujący się na kupno Forda?
Automaty górą, Toyota wygrywa z Oplem

Automaty górą, Toyota wygrywa z Oplem

Wiadomości / Gorące tematy

2025.03.18

Chińskie auta zyskują zaufanie Polaków.
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony

Testy / Testy

2025.03.18

Suzuki Vitara bez dwóch zdań nie jest autem krzykliwym. Na tle konkurencji wygląda bardzo konserwatywnie. To nie przeszkadza jednak jemu, żeby odnosić sukcesy na rynku i być jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie....