
Porsche Panamera z nowym rekordem toru Nürburgring
Przez „Zielone piekło” w 7:24,17 min.
Dodajmy, że czas okrążenia nowej Panamery jest o ponad 5 sekund krótszy niż w przypadku poprzednika. Lars Kern, kierowca testowy Porsche, przedseryjnym egzemplarzem pokonał s legendarny tor o 5,64 sekundy szybciej. To nowy najlepszy czas przejazdu północnej pętli Nürburgringu dla samochodów klasy luksusowej z napędem spalinowym lub hybrydowym – 7:24,17 min.
Przypomnijmy, że Lars Kern „wykręcił” już klasowe rekordy za kierownicą Porsche Panamera na północnej pętli w latach 2016 i 2020 – ostatnio za kierownicą wariantu Turbo S (7:29,81 min). „Na północnej pętli szczególnie ważna jest dynamika poprzeczna” – skomentował Kern. „Nowa Panamera wykazuje znaczne postępy w tym obszarze. Zwłaszcza w wymagających technicznie sekwencjach zakrętów, np. między sekcjami Hohe Acht i Brünnchen, reaguje z zauważalnie większą zwinnością”.
„Układ napędowy, aerodynamika, podwozie, nowe opony Michelin o ultrawysokich osiągach – na ten wynik złożyło się wiele czynników” – dodał Kern. „Szczególnie duży wkład ma tu nowe podwozie Porsche Active Ride. Nadwozie przez cały czas utrzymuje pozycję równoległą do nawierzchni, a zachowanie w zakrętach i stabilność reprezentują zupełnie nowy poziom. W rezultacie kierowca może cieszyć się jeszcze lepszym czuciem samochodu. W ten sposób podkreślamy, że nasze podwozie nie tylko zapewnia maksymalny komfort jazdy na co dzień, ale robi też prawdziwą różnicę na północnej pętli Nürburgringu. Żadne inne Porsche nie oferuje tak szerokiego spektrum kompetencji, od komfortu po sportowy charakter. Nowa Panamera łączy zalety ekskluzywnej limuzyny z prowadzeniem auta sportowego”.
Panamera z elektrycznie wspomaganym 8-cylindrowym silnikiem spalinowym została dodatkowo wyposażona w wyścigowy fotel i obowiązkową klatkę bezpieczeństwa - poza tym odpowiadał jednak wersji seryjnej. Specjalnie dla nowego modelu opracowano opony Michelin Pilot Sport Cup 2 o wymiarach 275/35 ZR 21 z przodu i 325/30 ZR 21 z tyłu. Optymalne osiągi pomaga uzyskać też opcjonalny pakiet aerodynamiczny Aerokit Carbon z elementami z włókna węglowego, który eliminuje zjawisko unoszenia przedniej osi. W połączeniu z listwą Gurneya zintegrowaną z adaptacyjnym 4-kierunkowym tylnym spojlerem pozwala wygenerować to pożądaną siłę docisku i zwiększa równowagę aerodynamiczną.
Biorąc pod uwagę „zamiłowanie” Porsche do rekordów na Nürburgringu, zakładamy, że to nie ostatni raz, kiedy widzimy Panamerę na tym słynnym torze./ns/
Foto: Porsche
Zobacz podobne artykuły:
Porsche Taycan Turbo GT szybszy od 911 Turbo S
Wiadomości / Ciekawostki
2025.03.16
Mówimy „ten Mercedes”, ale Mercedes to damskie imię
Wiadomości / Ciekawostki
2025.03.07
Maserati MC20 - Ponad 300 km/h bez kierowcy
Wiadomości / Ciekawostki
2025.03.04
Kolejne rekordowe Safari Toyoty?
Wiadomości / Moto sport
2025.03.20
Ford - od białego do czarnego
Wiadomości / News
2025.03.18
Automaty górą, Toyota wygrywa z Oplem
Wiadomości / Gorące tematy
2025.03.18