Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Porsche 911 GT3 RS z rekordem Nürburgringu
kalendarz 06/11 2022

Porsche 911 GT3 RS z rekordem Nürburgringu

Ciekawostki / Porsche

Nowe Porsche 911 GT3 RS pokonało 20,8-kilometrową północną pętlę toru Nürburgring w czasie 6:49,328 minut.

Dodajmy, że jest to o 10,6 s szybciej niż obecne 911 GT3. Za kierownicą auta siedział Jörg Bergmeister.

Dopuszczony do ruchu drogowego samochód napędzany jest 525-konnym silnikiem. Ze świata motosportu „zapożyczono” wysokoobrotową, wolnossącą jednostkę napędową, lekką konstrukcję, a także koncepcje chłodzenia i aerodynamiki. Przy 285 km/h 911 GT3 RS ma łączną siłę docisku o wartości 860 kg – czyli trzykrotnie większą niż 911 GT3.

„911 GT3 RS udowodniło dziś to, co obiecało już na pierwszy rzut oka – absolutną doskonałość na torze wyścigowym” – powiedział Andreas Preuninger, dyrektor ds. samochodów GT. „Biorąc pod uwagę dalekie od idealnych warunki, w tym silny czołowy wiatr na długiej prostej Döttinger Höhe i chłodne temperatury asfaltu – jesteśmy zadowoleni z tego czasu. 911 GT3 RS wyznacza nowe standardy w dziedzinie aerodynamiki oraz podwozia. Nigdy wcześniej drogowy wóz nie miał tak wiele wspólnego z motorsportem”.

W pomiarze wziął udział egzemplarz 911 GT3 RS z pakietem Weissach, wyposażony w opcjonalnie dostępne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 335/30 R21 z tyłu. Krótsze okrążenie Nürburgringu, które wcześniej stanowiło punkt odniesienia, nowe 911 GT3 RS pokonało w czasie 6:44,848 min.

„Z powodu silnego, czasami porywistego wiatru »uciekło« nam trochę docisku, ale i tak jestem bardzo zadowolony z tego okrążenia” – powiedział Bergmeister. „911 GT3 RS jest klasą samą w sobie, zwłaszcza na szybkich odcinkach. Reprezentuje tu poziom zazwyczaj zarezerwowany dla najwyższej klasy aut wyścigowych. Samochód wyznacza również nowe standardy, jeśli chodzi o hamowanie. Pokonywanie nim szybkich »kółek« na północnej pętli daje po prostu mnóstwo, mnóstwo frajdy!”.

Frank Moser, wiceprezes ds. linii modelowych 911 i 718, śledził szybkie okrążenie w pit wallu. „Jestem niesamowicie dumny z tego, co cały zespół osiągnął podczas opracowywania i testowania nowego 911 GT3 RS” – powiedział. „Jörg Bergmeister wykorzystał dziś to wszystko i uwolnił pełen potencjał samochodu. 911 wciąż potrafi zaskakiwać i udowadnia, że koncepcja umieszczonego z tyłu silnika niezmiennie doskonale sprawdza się w sportowych maszynach o wysokich osiągach”./ns/

Foto: Porsche


Tagi:
Porsche, Porsche 911 GT3 RS, Nürburgring, Jörg Bergmeister

Zobacz podobne artykuły:

Elektryczny superbolid Porsche
kalendarz 24/02 2024

Elektryczny superbolid Porsche

Wiadomości / News

2024.02.24

Produkcyjna wersja studyjnego modelu Mission X może powstać w tym roku.
Toyota Century SUV Convertible – Jedyny taki model
kalendarz 16/02 2024

Toyota Century SUV Convertible – Jedyny taki model

Wiadomości / Ciekawostki

2024.02.16

Ten specjalny egzemplarz luksusowego modelu Toyoty powstał z myślą o zawodnikach sumo.
 Mercedes 300 SL Coupé - Legendarny  Gullwing
kalendarz 11/02 2024

Mercedes 300 SL Coupé - Legendarny Gullwing

Wiadomości / Ciekawostki

2024.02.11

W lutym 1954 r., 70 lat temu, Mercedes zaprezentował swój słynny samochód supersportowy.
Najnowsze artykuły:
Elektryczny superbolid Porsche

Elektryczny superbolid Porsche

Wiadomości / News

2024.02.24

Produkcyjna wersja studyjnego modelu Mission X może powstać w tym roku.
 Alfa Romeo Milano - Przed premierą

Alfa Romeo Milano - Przed premierą

Prezentacje / Nowości

2024.02.24

Alfa wraca do segmentu B. Teraz będzie to SUV.
Nowości Dacii w Genewie

Nowości Dacii w Genewie

Wiadomości / News

2024.02.22

Tegoroczny Salon Samochodowy w Genewie będzie miejscem premiery trzech nowych modeli.