
Porsche 911 GT3 RS z rekordem Nürburgringu
Nowe Porsche 911 GT3 RS pokonało 20,8-kilometrową północną pętlę toru Nürburgring w czasie 6:49,328 minut.
Dodajmy, że jest to o 10,6 s szybciej niż obecne 911 GT3. Za kierownicą auta siedział Jörg Bergmeister.
Dopuszczony do ruchu drogowego samochód napędzany jest 525-konnym silnikiem. Ze świata motosportu „zapożyczono” wysokoobrotową, wolnossącą jednostkę napędową, lekką konstrukcję, a także koncepcje chłodzenia i aerodynamiki. Przy 285 km/h 911 GT3 RS ma łączną siłę docisku o wartości 860 kg – czyli trzykrotnie większą niż 911 GT3.
„911 GT3 RS udowodniło dziś to, co obiecało już na pierwszy rzut oka – absolutną doskonałość na torze wyścigowym” – powiedział Andreas Preuninger, dyrektor ds. samochodów GT. „Biorąc pod uwagę dalekie od idealnych warunki, w tym silny czołowy wiatr na długiej prostej Döttinger Höhe i chłodne temperatury asfaltu – jesteśmy zadowoleni z tego czasu. 911 GT3 RS wyznacza nowe standardy w dziedzinie aerodynamiki oraz podwozia. Nigdy wcześniej drogowy wóz nie miał tak wiele wspólnego z motorsportem”.
W pomiarze wziął udział egzemplarz 911 GT3 RS z pakietem Weissach, wyposażony w opcjonalnie dostępne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 335/30 R21 z tyłu. Krótsze okrążenie Nürburgringu, które wcześniej stanowiło punkt odniesienia, nowe 911 GT3 RS pokonało w czasie 6:44,848 min.
„Z powodu silnego, czasami porywistego wiatru »uciekło« nam trochę docisku, ale i tak jestem bardzo zadowolony z tego okrążenia” – powiedział Bergmeister. „911 GT3 RS jest klasą samą w sobie, zwłaszcza na szybkich odcinkach. Reprezentuje tu poziom zazwyczaj zarezerwowany dla najwyższej klasy aut wyścigowych. Samochód wyznacza również nowe standardy, jeśli chodzi o hamowanie. Pokonywanie nim szybkich »kółek« na północnej pętli daje po prostu mnóstwo, mnóstwo frajdy!”.
Frank Moser, wiceprezes ds. linii modelowych 911 i 718, śledził szybkie okrążenie w pit wallu. „Jestem niesamowicie dumny z tego, co cały zespół osiągnął podczas opracowywania i testowania nowego 911 GT3 RS” – powiedział. „Jörg Bergmeister wykorzystał dziś to wszystko i uwolnił pełen potencjał samochodu. 911 wciąż potrafi zaskakiwać i udowadnia, że koncepcja umieszczonego z tyłu silnika niezmiennie doskonale sprawdza się w sportowych maszynach o wysokich osiągach”./ns/
Foto: Porsche
Zobacz podobne artykuły:
Jak ładować auto komfortowo i efektywnie?
Wiadomości / Ciekawostki
2022.10.17
BMW M na stacjach Shell
Wiadomości / Ciekawostki
2022.10.13
Crossovery Nissana dobrze trzymają wartość
Wiadomości / Ciekawostki
2022.07.28
Kia Stinger - pożegnanie
Wiadomości / News
2023.01.14
GDDKiA w 2023 r. odda blisko 260 km dróg
Wiadomości / News
2023.01.04
Sportowy brand Mercedesa notuje rekordowe wyniki sprzedaży
Wiadomości / Gorące tematy
2022.12.30
Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.