Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Porsche 911 GT3 RS z rekordem Nürburgringu
kalendarz 06/11 2022

Porsche 911 GT3 RS z rekordem Nürburgringu

Ciekawostki / Porsche

Nowe Porsche 911 GT3 RS pokonało 20,8-kilometrową północną pętlę toru Nürburgring w czasie 6:49,328 minut.

Dodajmy, że jest to o 10,6 s szybciej niż obecne 911 GT3. Za kierownicą auta siedział Jörg Bergmeister.

Dopuszczony do ruchu drogowego samochód napędzany jest 525-konnym silnikiem. Ze świata motosportu „zapożyczono” wysokoobrotową, wolnossącą jednostkę napędową, lekką konstrukcję, a także koncepcje chłodzenia i aerodynamiki. Przy 285 km/h 911 GT3 RS ma łączną siłę docisku o wartości 860 kg – czyli trzykrotnie większą niż 911 GT3.

„911 GT3 RS udowodniło dziś to, co obiecało już na pierwszy rzut oka – absolutną doskonałość na torze wyścigowym” – powiedział Andreas Preuninger, dyrektor ds. samochodów GT. „Biorąc pod uwagę dalekie od idealnych warunki, w tym silny czołowy wiatr na długiej prostej Döttinger Höhe i chłodne temperatury asfaltu – jesteśmy zadowoleni z tego czasu. 911 GT3 RS wyznacza nowe standardy w dziedzinie aerodynamiki oraz podwozia. Nigdy wcześniej drogowy wóz nie miał tak wiele wspólnego z motorsportem”.

W pomiarze wziął udział egzemplarz 911 GT3 RS z pakietem Weissach, wyposażony w opcjonalnie dostępne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 335/30 R21 z tyłu. Krótsze okrążenie Nürburgringu, które wcześniej stanowiło punkt odniesienia, nowe 911 GT3 RS pokonało w czasie 6:44,848 min.

„Z powodu silnego, czasami porywistego wiatru »uciekło« nam trochę docisku, ale i tak jestem bardzo zadowolony z tego okrążenia” – powiedział Bergmeister. „911 GT3 RS jest klasą samą w sobie, zwłaszcza na szybkich odcinkach. Reprezentuje tu poziom zazwyczaj zarezerwowany dla najwyższej klasy aut wyścigowych. Samochód wyznacza również nowe standardy, jeśli chodzi o hamowanie. Pokonywanie nim szybkich »kółek« na północnej pętli daje po prostu mnóstwo, mnóstwo frajdy!”.

Frank Moser, wiceprezes ds. linii modelowych 911 i 718, śledził szybkie okrążenie w pit wallu. „Jestem niesamowicie dumny z tego, co cały zespół osiągnął podczas opracowywania i testowania nowego 911 GT3 RS” – powiedział. „Jörg Bergmeister wykorzystał dziś to wszystko i uwolnił pełen potencjał samochodu. 911 wciąż potrafi zaskakiwać i udowadnia, że koncepcja umieszczonego z tyłu silnika niezmiennie doskonale sprawdza się w sportowych maszynach o wysokich osiągach”./ns/

Foto: Porsche


Tagi:
Porsche, Porsche 911 GT3 RS, Nürburgring, Jörg Bergmeister

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
Fiat Panda 4x4 – 40 lat
kalendarz 07/04 2024

Fiat Panda 4x4 – 40 lat

Wiadomości / Ciekawostki

2024.04.07

W 1983 r. zadebiutowała Panda 4x4, która została sprzedana w liczbie 800 tys. sztuk.
Mercedes Vision EQXX z nowym rekordem
kalendarz 01/04 2024

Mercedes Vision EQXX z nowym rekordem

Wiadomości / Ciekawostki

2024.04.01

Trasa na Bliskim Wschodzie to trzecia długodystansowa podróż Vision EQXX na dystansie ponad 1000 km odbyta na jednym ładowaniu.
Najnowsze artykuły:
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
 Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Wiadomości / News

2024.04.19

Do zdarzenia doszło w piątkowy poranek na warszawskim Mokotowie.
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Wiadomości / News

2024.04.19

To efekt niebezpiecznej jazdy, na którą zdecydował się 40-letni mieszkaniec Sosnowca.