
Opel Insignia Country Tourer - Próba w terenie
Wiadomości / Prezentacje / Opel / nowe auta
Opel Insignia Country Tourer - Próba w terenie
Wiadomości / Prezentacje / Opel / nowe auta
Do grupy kombi zachęcająych do „terenowej” przygody dołączył nowy rywal.
Audi A4 Allroad i VW Passat Alltrack zdążyły już się zadomowić na rynku. Teraz mają nowego konkurenta. Opel postanowił również przygotować kombi, kuszące nieco większymi możliwościami. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany podczas ubiegłorocznej wystawy we Frankfurcie. Czy może być alternatywą dla SUV-a?
Zewnętrznie Insignia Country Tourer podobnie jak rywale wyróżnia się dodatkowymi osłonami podwozia, nadkoli i progów a także większym o 20 mm prześwitem. Ponadto Insignia otrzymała elektronicznie sterowany system 4x4 Haldex z elektronicznym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu, który może nawet do 100 proc. momentu obrotowego przekazywać na tylną oś. Odrębny rozdział mocy pomiędzy kołami tylnej osi zapewnia natomiast system eLSD. Dzięki temu można zapuścić się w leśne dukty. Insigni nie będzie straszna również śliska nawierzchnia podczas zimowych wyjazdów. Nie oznacza to jednak, że kombi Opla stało się SUV-em. Warto o tym pamiętać.
Opel dysponuje ponadto 580-litrowym bagażnikiem. Jest to zdecydowanie więcej niż oferuje Audi A4 Allroad – 490 l. Jednak liderem w tej „konkurencji” jest Passat Alltrack – 588 l. Czteronapędowa wersja kombi Opla otrzymała także zmienione wnętrze, które zostało poddane liftingowi w standardowych odmianach tego modelu. Panel sterowania nowego systemu multimedialnego to 8-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy. Z poziomu ekranu startowego kierowca ma dostęp do wszystkich funkcji i menu niższego rzędu takich jak wybór stacji radiowych, utworów, połączenia ze smartfonami czy nawigacja 3D obsługiwana przyciskami, przez ekran dotykowy, poleceniami głosowymi lub za pomocą nowego panelu dotykowego. Funkcja personalizacji systemu multimedialnego umożliwia zapisanie do 60 ulubionych ustawień (w tym lista odtwarzania, kontaktów z książki telefonicznej i adresów nawigacji).
Uterenowiona Insignia występuje z 2.0-litrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 250 KM (400 Nm) a także dwoma wysokoprężnymi: 2.0 CDTI (163 KM i 350 lub 380 Nm z funkcją overboost) oraz 2.0 Biturbo CDTI (195 KM i 400 Nm). Wersje 2.0 CDTI i 2.0 SIDI Turbo są skonfigurowane zarówno z 6-biegową manualną, jak i 6-przekładniową automatyczną skrzynią. Ceny samochodu zaczynają się od 129 150 zł (wersja 2.0 CDTI 163 KM). W przypadku Passata za najtańszą wersję trzeba zapłacić 118 290 zł (1.8 TSI 160 KM).
Norbert Szwarc
Foto: Opel
Zobacz podobne artykuły:
Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.21
Rejestracja samochodu za granicą
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.14
Awangarda dźwiękowa Jean-Michela Jarre’a w samochodach Renault
Wiadomości / Wydarzenia
2025.04.11
Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring
Wiadomości / Ciekawostki
2025.04.20
Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału
Wiadomości / Moto sport
2025.04.20
Mikołaj Marczyk z rekordem Guinnessa
Wiadomości / News
2025.04.20