Opel Cascada 1.6 Turbo - Nad nami niebo...
Auta z odkrytymi nadwoziami cieszą się coraz większa popularnością. Również w Polsce. Ostatnio mieliśmy okazję zapoznać się z jednym z najładniejszych kabrioletów na rynku, czyli Oplem Cascadą.
Niewątpliwie Opel Cascada to jedna z ciekawych rynkowych propozycji. Przepiękna a zarazem elegancka linia nadwozia - przednia część nawiązuje do Opla Astry, choć jest niższa i szersza, zaś z tyłu do Ampery. Gdy do tego doda się kolor – białą perłę to całość wygląda naprawdę rewelacyjnie. Bez względu na to, czy ma otwarte nadwozie czy zamknięte. Atrakcyjna sylwetka dodatkowo podkreślona została 20-calowymi alufelgami.
Wykonanie na piątkę
Wewnątrz Opel robi wrażenie jeśli chodzi o jakość wykonania. Do niczego nie można się przyczepić. No może poza obładowaną przyciskami deską rozdzielczą. Jest to jednak problem większości modeli Opla. Wnętrze Cascady jest na równi eleganckie jak sylwetka. Podkreślone to zostało świetnym dopasowaniem kolorów tapicerki: karmelowym kolorem na fotelach oraz ciemnobrązową górą deski rozdzielczej. Została ona przeszyta nitką w kolorze foteli. Dodatkowo konsola środkowa jest w kolorze czarnym. W Oplu znalazły zastosowanie rozwiązanie niczym z aut z najwyższej półki. Przykładem jest chociażby elektryczny podajnik pasów z przodu. Gdy przyjdzie nam przewozić kogoś na tylnej kanapie, to ułatwieniem będzie także fakt, że fotel kierowcy odsuwany jest elektrycznie, dzięki czemu łatwiej jest zająć miejsce na tylnej kanapie. Jedyny minus takiego rozwiązania jest taki, że cały proces trwa dosyć długo. Niestety, gdyby zechciało się nam przewozić kogoś na tylnej kanapie, wówczas szybko okaże się, że ilość miejsca uwarunkowana jest tym, na ile ci siedzący na przednich fotelach przesuną do przodu siedzenia. Nie nastawiajmy się zatem na nie wiadomo jak dużo miejsca na nogi (podobna sytuacja jest w przypadku wszystkich aut tej klasy, a nawet większych). Narzekać będziemy również na ilość miejsca na głowę.
17 sekund by cieszyć się słońcem
Z drugiej jednak strony szybki jest proces otwierania dachu trwa tylko 17 sekund. Po tym okresie możemy cieszyć się urokami nieba. Szpanerskim rozwiązaniem jest także fakt, że możemy go otworzyć również za pomocą kluczyka. Bagażnik przy otwartym dachu pomieści 280, zaś przy zamkniętym 350 litrów.
Wyposażenie godne jest auta luksusowego. Podczas podróży umilać nam może trochę udogodnień. Pozwolicie, że je wymienię. Oczywiście nawigacja satelitarna, bluetooth, czy bardzo dobrej jakości sprzęt audio to norma w tego typu pojazdach. Dodatkowo możemy liczyć na CD/MP3/USB/AUX, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, dwustrefową klimatyzację. Docenimy także kamerę cofania. Opel oferuje również światła biksenonowe wraz z dynamiczną regulacją oświetlenia.
Za masywny...
Długie (liczy casino online 4,7 m) nadwozie jest jednak zbyt masywne (waży aż 1700 kg). Dlatego wydaje się, że do tego auta przydałby się mocniejszy silnik. Auto napędzał motor benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 170 KM. Niestety ospale reaguje na gaz i nawet w trybie sport sprint do 100 km/h zajmuje mu 9,5 s. Wysokie kręcenie auta z kolei przynosi wzrost zużycia paliwa na poziomie zaczynającym się od 10 litrów (w zależności od stylu jazdy). Na trasie możemy uzyskać w granicach 7 litrów. Wygląd auta pasowałby do pięknie brzmiącego V6, który zapewniałby odpowiednie osiągi. Do wyboru są naturalnie jeszcze odmiany wysokoprężne. Z silnikiem dobrze współpracuje skrzynia biegów oraz hamulce, które są skuteczne.
Jeżdżąc z odkrytym nadwoziu możemy poruszać się do 90 km/h bez obaw, że nas zawieje. Dodatkowo można jeszcze wyposażyć Cascadę w opcjonalny składany wind shot, którego montaż jest dziecinnie prosty.
Opel prowadzi się dobrze, ale pokonując zakręty czuć nadwagę. Plusem jest także dobrze zestrojone zawieszenie. Jeżeli ktoś chce doświadczyć jeszcze większego komfortu, nie polecamy 20-calowych felg aluminiowych. Nasze zmniejszały trochę komfort, ale pięknie wyglądały. Cascada to najładniejsze cabrio na rynku. Posiada ponadczasową sylwetkę. Czy jest to auto pozbawione wad? Okazuje się, że nie, jednak w tego typu pojazdy kupuje się sercem. Ażeby cieszyć się wiatrem we włosach w wydaniu Opla trzeba przygotować się na wydatek min. 112 900 zł. W tej cenie zakupimy wersję benzynową 1.4 Turbo o mocy 122 KM.
Paweł Pusz
Zalety:
-ponadczasowa sylwetka
-jakość wykonania
-bogate wyposażenie
-skuteczne hamulce
-precyzyjna skrzynia biegów
-przestronny bagażnik
Wady:
-duża masa własna
-nieco ospała jednostka napędowa
Podstawowe parametry techniczne Opla Cascady 1.6 Turbo Cosmo:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4696/1839/1443 mm
Silnik: benzynowy z turbodoładowaniem
Pojemność: 1598 cm3
Moc maksymalna: 170 KM przy 6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 260 Nm przy 1650-3200 obr./min
Osiągi (0-100 km/h): 9,6 s
Prędkość maksymalna: 222 km/h
Zużycie paliwa: 10/7,5/9 l
Pojemność bagażnika 650/350 l
Pojemność zbiornika paliwa: 56 l
Cena: od 112 900 zł
Cena auta prezentowanego: 121 600 zł
galeria
[gallery ids="49919,49920,49921,49923,49924,49925,49926,49927,49928,49929,49930,49931,49932,49933,49934,49935,49936,49937,49938,49939,49940,49941,49943,49944,49945,49946,49947,49948,49949,49950,49951,49952,49953,49954"]
Zobacz podobne artykuły:
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem
Testy / Testy
2024.11.29
Volkswagen Amarok Style V6 3.0 TDI 240 KM 4MOTION – Solidny pracownik
Testy / Testy
2024.10.27
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11