
Opel Insignia – Pierwsze fakty
Wiadomości / Prezentacje / Opel / nowe auta / slider
Kolejna generacja Insigni ma być większa i bardziej komfortowa.
Opel ujawnił właśnie pierwsze zdjęcia i informacje na temat nowego modelu Insigni. Co nowego zatem chce nam zaoferować? Po pierwsze zmiana nazwy z Insigni na Insignię Grand Sport. W tej chwili nowy model wszedł właśnie w ostatnią fazę rozwoju. Mimo kamuflażu, skrzętnie skrywającego sylwetkę auta, łatwo można dostrzec 5-drzwiowe nadwozie. Stylizacja ma być bardziej porywająca niż dotychczas, co ma m. in. podkreślać opadająca linia dachu, nawiązująca do 4-drzwiowych coupe.
Wiadomo, że samochód powstanie na nowej, modułowej płycie podłogowej GM o nazwie E2. Pozwoli to na zwiększenie o ponad 9 cm rozstawu osi, natomiast dzięki krótszym zwisom nadwozia, nowy model będzie tylko o 5,5 cm dłuższy od poprzednika. Ponadto samochód ma być o 1 cm szerszy i o 3 cm niższy. Można zatem oczekiwać, że wnętrze będzie przestronniejsze. Biorąc pod uwagę, że nowa Insignia chce pretendować do wyższej klasy, Opel zaskoczy zarówno doborem materiałów wykończeniowych, jak i poziomem techniki (system OnStar, fotele z masażem, czy światła typu LED Matrix). Zastosowanie lekkich materiałów pozwoliło na zredukowanie masy pojazdu o prawie 175 kg.
„Nazwa Opel Insignia Grand Sport mówi sama za siebie. Nawiązuje ona do oszczędnej i dynamicznej Monzy Concept, ale także do wspaniałych klasycznych Opli Kapitän, Admiral i Diplomat, z których jesteśmy tak dumni” — mówi dyrektor generalny Grupy Opel dr Karl-Thomas Neumann. „Nasz przyszły flagowy model reprezentuje zupełnie nowy wymiar — elegancja, lekkość i sportowy charakter łączą się ze sobą, tworząc niezwykle atrakcyjną kombinację”.
Przypomnijmy, że wspomniany przez Neumanna Opel Monza Concept został zaprezentowany w 2013 r. podczas wystawy we Frankfurcie. Pojazd ten zwracał na siebie uwagę lekką i sportową sylwetką. Przypuszczano nawet, że jest to zapowiedź nowej Calibry. Nic z tego, ponieważ zgodnie z tymi założeniami zaprojektowano nową Astrę.
Jak wynika ze wstępnych informacji, podstawowa wersja Insigni otrzyma nowy turbodoładowany 1.5-litrowy silnik benzynowy, który zastąpi dotychczasową jednostkę 1.4. Topowa odmiana w chwili premiery będzie dostępna z 247-konnym turbodoładowanym silnikiem o poj. 2.0, współpracującym ze standardowo montowaną, 8-biegową automatyczną skrzynią przekładniową. Moc ma być przekazywana na obie osie za pośrednictwem nowego układu 4x4.
Insignia Grand Sport ma otworzyć kolejny rozdział w historii najbardziej flagowych modeli Opla. Tak było w 2008 r. kiedy to zadebiutowała jej poprzedniczka. Model ten zyskał popularność a w 2009 r. otrzymał tytuł „Samochodu Roku”. Do dziś sprzedano ponad 900 000 egzemplarzy Insignii. Nowy model ma stanowić kontynuację podejścia, zapoczątkowanego przez Opla w klasie kompaktowej – w najnowszej generacji Astry. Jednak dzięki większym gabarytom, wyposażeniu i komfortowi podróżowania, Insignia chce awansować do wyższej ligi. Choć flagowy model ma wyróżniać się innowacyjnymi rozwiązaniami, które mają być jednak przystępne cenowo dla szerokiego grona odbiorców. Tym samym Insignia Grand Sport ma stanowić alternatywę dla znacznie droższych aut.
Oficjalna światowa premiera modelu odbędzie się w marcu 2017 r. podczas wystawy w Genewie.
Norbert Szwarc
[gallery ids="58552,58553,58554,58555,58558,58556"]Zobacz podobne artykuły:
Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.21
Rejestracja samochodu za granicą
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.14
Duże zmiany w globalnym handlu
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.08
Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring
Wiadomości / Ciekawostki
2025.04.20
Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału
Wiadomości / Moto sport
2025.04.20
Mikołaj Marczyk z rekordem Guinnessa
Wiadomości / News
2025.04.20