Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Odświeżony VW Golf i sztuczna inteligencja
kalendarz 10/01 2024

Odświeżony VW Golf i sztuczna inteligencja

Technika / Volkswagen

Podczas tegorocznych targów Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas, VW prezentuje odnowionego Golfa z chatbot ChatGPT zintegrowanym z asystentem głosowym IDA.

Nie można co prawda zobaczyć na żywo Golfa w pełnej krasie, bo nadwozie skrywane jest pod kamuflażem, ale możemy poznać jego najnowsze rozwiązania. Choć niezamaskowaną sylwetkę auta można zobaczyć w menu „Status pojazdu” systemu informacyjno-rozrywkowego.

Na najważniejsze na świecie targi elektroniki użytkowej (CES), odbywające się w dniach 9-12 stycznia, VW przywiózł pierwsze pojazdy, w których oparty na sztucznej inteligencji chatbot ChatGPT jest zintegrowany z asystentem głosowym IDA. W przyszłości nabywcy będą mieli dostęp do stale rosnącej bazy danych sztucznej inteligencji we wszystkich modelach VW, wyposażonych w asystenta głosowego IDA i będą mieć dostęp do wyszukanych treści podczas jazdy. Opracowany przez firmę Cerence, partnera VW, Cerence Chat Pro jest podstawą nowej funkcji, która oferuje integrację narzędzia ChatGPT w samochodach. VW będzie pierwszym producentem, który zaoferuje Chat GPT jako standardową funkcję od drugiego kwartału tego roku w kilku swoich modelach: ID.3, ID.4, ID.5, ID.7, nowym Tiguanie i Passacie, a także w zmodernizowanym Golfie.

Opracowana przez Cerence Chat Pro integracja ChatGPT z asystentem głosowym VW oferuje wiele nowych możliwości, które wykraczają daleko poza dotychczas dostępne sterowanie głosowe. Na przykład asystent głosowy IDA może być używany do sterowania systemem infotainment, nawigacją i klimatyzacją lub do odpowiadania na pytania z zakresu wiedzy ogólnej. W przyszłości sztuczna inteligencja będzie dostarczać wielu dodatkowych informacji, a to wszystko bez użycia rąk.

Dla kierowcy nic się nie zmieni. Nie będzie potrzeby tworzenia nowego konta, instalowania nowej aplikacji czy aktywowania ChatGPT: Asystent głosowy jest aktywowany przez wypowiedzenie komendy „Cześć IDA" lub naciśnięcie przycisku na kierownicy. IDA automatycznie ustala priorytety dla funkcji pojazdu, wyszukiwania miejsca docelowego lub regulacji temperatury. Jeśli system VW nie będzie znać odpowiedzi na pytanie, będzie ono anonimowo przekazywane do AI, a znajomy głos asystenta VW odpowie.

ChatGPT nie uzyskuje dostępu do żadnych danych pojazdu; pytania i odpowiedzi są natychmiast usuwane, aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony danych. Ułatwia to Cerence Chat Pro, który wykorzystuje wiele źródeł, w tym ChatGPT, aby umożliwić IDA udzielanie odpowiedzi na niemal każde możliwe zapytanie. Funkcja ta stawia również na bezpieczeństwo i płynną integrację z wieloma możliwościami IDA, a jest przy tym łatwa w obsłudze.

„Volkswagen zawsze demokratyzował technologię i czynił ją dostępną dla wielu. Jest to po prostu zakorzenione w naszym DNA. W rezultacie jesteśmy teraz pierwszym masowym producentem, który uczynił tę innowacyjną technologię standardową funkcją w pojazdach od segmentu kompaktowego wzwyż. Dzięki płynnej integracji ChatGPT i ścisłej współpracy z naszym partnerem, firmą Cerence, oferujemy naszym kierowcom wartość dodaną i bezpośredni dostęp do narzędzia badawczego opartego na sztucznej inteligencji. Podkreśla to również innowacyjną siłę naszych nowych produktów" – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój.

„Jesteśmy dumni, że możemy wykorzystać nasze doświadczenie w branży motoryzacyjnej i naszą wieloletnią współpracę z Volkswagenem, aby zaoferować klientom innowacje, które wykorzystują sztuczną inteligencję, a nasze narzędzie będzie dostępne także dla osób, które już odebrały swoje samochody" – powiedział Stefan Ortmanns, dyrektor generalny Cerence. „Dzięki Cerence Chat Pro, samochody Volkswagena będą korzystać z integracji z narzędziem ChatGPT, które oferuje niezrównaną elastyczność i łatwość obsługi, przy jednoczesnym priorytetowym traktowaniu bezpieczeństwa i użyteczności dla kierowców. W przyszłości Volkswagen i Cerence planują zaprojektowanie asystenta głosowego Volkswagena nowej generacji" – dodał Ortmanns.

Ponadto jak widać na zdjęciach producent zrezygnował z dotychczasowych dotykowych przycisków na ramionach kierownicy na rzecz tradycyjnych. Na pewno docenią to przyszli nabywcy Golfa./ns/

źródło: VW


Tagi:
VW, Volkswagen, VW Golf, VW Golf 2025, VW Golf VIII, CES, CES 2024, ChatGPT

Zobacz podobne artykuły:

 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.