Odświeżony VW Golf i sztuczna inteligencja
Podczas tegorocznych targów Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas, VW prezentuje odnowionego Golfa z chatbot ChatGPT zintegrowanym z asystentem głosowym IDA.
Nie można co prawda zobaczyć na żywo Golfa w pełnej krasie, bo nadwozie skrywane jest pod kamuflażem, ale możemy poznać jego najnowsze rozwiązania. Choć niezamaskowaną sylwetkę auta można zobaczyć w menu „Status pojazdu” systemu informacyjno-rozrywkowego.
Na najważniejsze na świecie targi elektroniki użytkowej (CES), odbywające się w dniach 9-12 stycznia, VW przywiózł pierwsze pojazdy, w których oparty na sztucznej inteligencji chatbot ChatGPT jest zintegrowany z asystentem głosowym IDA. W przyszłości nabywcy będą mieli dostęp do stale rosnącej bazy danych sztucznej inteligencji we wszystkich modelach VW, wyposażonych w asystenta głosowego IDA i będą mieć dostęp do wyszukanych treści podczas jazdy. Opracowany przez firmę Cerence, partnera VW, Cerence Chat Pro jest podstawą nowej funkcji, która oferuje integrację narzędzia ChatGPT w samochodach. VW będzie pierwszym producentem, który zaoferuje Chat GPT jako standardową funkcję od drugiego kwartału tego roku w kilku swoich modelach: ID.3, ID.4, ID.5, ID.7, nowym Tiguanie i Passacie, a także w zmodernizowanym Golfie.
Opracowana przez Cerence Chat Pro integracja ChatGPT z asystentem głosowym VW oferuje wiele nowych możliwości, które wykraczają daleko poza dotychczas dostępne sterowanie głosowe. Na przykład asystent głosowy IDA może być używany do sterowania systemem infotainment, nawigacją i klimatyzacją lub do odpowiadania na pytania z zakresu wiedzy ogólnej. W przyszłości sztuczna inteligencja będzie dostarczać wielu dodatkowych informacji, a to wszystko bez użycia rąk.
Dla kierowcy nic się nie zmieni. Nie będzie potrzeby tworzenia nowego konta, instalowania nowej aplikacji czy aktywowania ChatGPT: Asystent głosowy jest aktywowany przez wypowiedzenie komendy „Cześć IDA" lub naciśnięcie przycisku na kierownicy. IDA automatycznie ustala priorytety dla funkcji pojazdu, wyszukiwania miejsca docelowego lub regulacji temperatury. Jeśli system VW nie będzie znać odpowiedzi na pytanie, będzie ono anonimowo przekazywane do AI, a znajomy głos asystenta VW odpowie.
ChatGPT nie uzyskuje dostępu do żadnych danych pojazdu; pytania i odpowiedzi są natychmiast usuwane, aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony danych. Ułatwia to Cerence Chat Pro, który wykorzystuje wiele źródeł, w tym ChatGPT, aby umożliwić IDA udzielanie odpowiedzi na niemal każde możliwe zapytanie. Funkcja ta stawia również na bezpieczeństwo i płynną integrację z wieloma możliwościami IDA, a jest przy tym łatwa w obsłudze.
„Volkswagen zawsze demokratyzował technologię i czynił ją dostępną dla wielu. Jest to po prostu zakorzenione w naszym DNA. W rezultacie jesteśmy teraz pierwszym masowym producentem, który uczynił tę innowacyjną technologię standardową funkcją w pojazdach od segmentu kompaktowego wzwyż. Dzięki płynnej integracji ChatGPT i ścisłej współpracy z naszym partnerem, firmą Cerence, oferujemy naszym kierowcom wartość dodaną i bezpośredni dostęp do narzędzia badawczego opartego na sztucznej inteligencji. Podkreśla to również innowacyjną siłę naszych nowych produktów" – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za rozwój.
„Jesteśmy dumni, że możemy wykorzystać nasze doświadczenie w branży motoryzacyjnej i naszą wieloletnią współpracę z Volkswagenem, aby zaoferować klientom innowacje, które wykorzystują sztuczną inteligencję, a nasze narzędzie będzie dostępne także dla osób, które już odebrały swoje samochody" – powiedział Stefan Ortmanns, dyrektor generalny Cerence. „Dzięki Cerence Chat Pro, samochody Volkswagena będą korzystać z integracji z narzędziem ChatGPT, które oferuje niezrównaną elastyczność i łatwość obsługi, przy jednoczesnym priorytetowym traktowaniu bezpieczeństwa i użyteczności dla kierowców. W przyszłości Volkswagen i Cerence planują zaprojektowanie asystenta głosowego Volkswagena nowej generacji" – dodał Ortmanns.
Ponadto jak widać na zdjęciach producent zrezygnował z dotychczasowych dotykowych przycisków na ramionach kierownicy na rzecz tradycyjnych. Na pewno docenią to przyszli nabywcy Golfa./ns/
źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
Audi A6 Sportback e-tron - Najbardziej aero
Warsztat / Technika
2024.09.18
VW Golf GTI w polskich salonach
Wiadomości / News
2024.09.11
VW zamknie fabryki w Niemczech?
Wiadomości / News
2024.09.04
Firmy z branży
AKUMULATOREX
mazowieckieAMPERMAX
mazowieckiePechowy piątek 13-tego na S-19
Wiadomości / News
2024.09.19
Ford Mustang GTD 2025 – Najmocniejszy
Prezentacje / Nowości
2024.09.19
Trzy lata pracy nad oponami do Mercedesa-AMG GT
Wiadomości / News
2024.09.18