Nissan Micra 1.2 Tekna - Pod prąd
Micra to typowo miejskie auto. Poprzednia generacja była zdecydowanie bardziej dla Niej niż dla Niego. Kolejny model – jak zapowiadał producent – miał być samochodem wybieranym nie tylko przez kobiety. Nieszablonowy styl może się podobać bez względu na płeć.
W stronę Qashqaia i Juke'aW ubiegłym roku w salonach pojawił się zmodernizowany model. Samochód wyróżnia się przede wszystkim zmienioną przednią częścią nadwozia, która upodobniła go do modelu Juke. Przeprojektowano wlot powietrza, zderzak, reflektory i światła przeciwmgłowe. Z tyłu natomiast Micra otrzymała nowy zderzak, klapę bagażnika i zmienione światła LED.
W podstawowej wersji wyposażenia - Visia – znajduje się m. in: 6 poduszek powietrznych, systemy ABS, ESP oraz BA (wspomaganie hamowania), elektrycznie regulowane szyby przednie, komputer pokładowy oraz centralny zamek sterowany pilotem.
Na liście opcji występuje natomiast: system inteligentnego kluczyka I-Key, umożliwiający otwieranie auta bez konieczności wyjmowania kluczyka i uruchamianie silnika za pomocą przycisku Start/Stop, system pomiaru wielkości miejsca parkingowego, ułatwiający manewrowanie w mieście, multimedialny system NissanConnect 2.0 z 5,8-calowym ekranem dotykowym, wejście USB, kamera cofania, 6 głośników, automatyczna klimatyzacja i panoramiczny szklany dach. Ponadto dotychczasową gamę dostępnych kolorów nadwozia powiększono o dwa nowe: metalizowany Szarość wolframu oraz perłowy Błękit Pacyfiku. We wnętrzu natomiast wprowadzono nowe tapicerki. Niestety Micra nie jest autem tak przestronnym jak chociażby Renault Clio, czy Skoda Fabia. Na ciasnotę narzekać mogą szczególnie wysocy pasażerowie zajmujący miejsce w drugim rzędzie. Poza tym niezbyt wygodne są przednie fotele. Kokpit jest łatwy w obsłudze. Plastiki wykorzystane do wykończenia wnętrza są niestety twarde. Zaletą Micry jest spora ilość przydatnych schowków i uchwytów na napoje. Mały Nissan nie jest również rekordzistą pod względem wielkości bagażnika – 265 litrów. Lepszym wynikiem może się pochwalić Citroen C3 (300 l.), Seat Ibiza (292 l.), czy Fiat Grande Punto (275 l). Po złożeniu tylnych siedzeń w Micrze, uzyskamy płaską podłogę i 1132 l.
Do miastaBez zmian pozostała gama silników. Nabywcy mają do wyboru dwa silniki benzynowe – wolnossący 1.2 o mocy 80 KM oraz 1.2 z kompresorem o mocy 98 KM. W sprawnym, codziennym przemieszczaniu się wystarcza 80-konna jednostka, choć jej przyspieszenia nie są oszałamiające (13,7 sek. od 0 do 100 km/h). Deklarowane przez producenta zużycie paliwa w mieście na poziomie 6,1 l/100 km jest możliwe do uzyskania.
Zaletą auta są niewielkie gabaryty i łatwość manewrowania w ciasnych miejscach, w czym pomaga dobra widoczność z miejsca kierowcy i 9,3-metrowa średnica zawracania. Zawieszenie zostało zestrojone dość miękko, co powoduje, że podczas dynamiczniej pokonywanych zakrętów, nadwozie dość mocno się przechyla.
Mały oryginałNowa „twarz” Micry może się podobać. Samochód wywiązuje się w roli miejskiego auta, choć nie jest pozbawiony wad. Podczas gdy rywale niemal doganiają przestronnością wnętrza kompakty, Micra wciąż pozostaje nieco ciasna. Dobrze jednak wypada na tle konkurentów pod względem wyposażenia seryjnego. Obecnie Micrę można kupić za 32 900 zł. Dla porównania Fiat Panda kosztuje 31 990 zł (1.2 69 KM) a Kia Picanto 31 490 zł (1.0 69 KM).
Norbert Szwarc Foto: Paweł PuszWyposażenie standardowe: 6 airbagów, ABS, ESP, Brake Assist, uchwyty Isofix, regulowana w pionie kolumna kierownicy, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby (przód), immobilizer, progresywne wspomaganie układu kierowniczego.
Zalety auta: -ciekawa stylizacja -oszczędny silnik -zwrotność -wyposażenie Wady: -ciasne wnętrze -przeciętna pojemność bagażnika -dynamika Podstawowe parametry techniczne Nissana Micra 1.2 Tekna: Wymiary (dł/szer/wys.) - 3780/ 1675/ 1525 mm Silnik: benzynowy, 3-cylindrowy Pojemność: 1198 cm3 Moc maksymalna: 80 KM przy 6000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 110 Nm przy 4000 obr/min Osiągi (0-100 km/h) – 13,7 sek. Prędkość maksymalna: 170 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 6,1/4,3/5,0 l/100 km Pojemność bagażnika: 265 – 1132 l. Pojemność zbiornika paliwa: 41 l. Cena pojazdu: 32 900 zł (wersja Visia) Cena pojazdu testowego: 46 390 zł (wersja Tekna) [gallery ids="45203,45223,45222,45221,45220,45219,45218,45217,45216,45215,45214,45213,45212,45210,45209,45208,45207,45206,45205,45204"]Zobacz podobne artykuły:
Dacia Jogger Extreme 1.0 ECO-G 100 KM LPG Sleep Pack – Propozycja nie dla każdego
Testy / Testy
2025.01.07
Renault Clio E-Tech Full Hybrid esprit Alpine – czyli tanio i sportowo
Testy / Testy
2025.01.06
MG HS 1.5 T-GDi Exclusive - Czyli chińska szansa na sukces
Testy / Testy
2025.01.06
Rajd Monte Carlo – przed startem
Wiadomości / Moto sport
2025.01.20
Na te produkty Trump może wprowadzić cła
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.20