Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Najcenniejszy samochód świata: Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupé
kalendarz 01/06 2022

Najcenniejszy samochód świata: Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupé

Ciekawostki / Mercedes

Na aukcję trafił jeden z dwóch niezwykle rzadkich, oryginalnych egzemplarzy modelu 300 SLR Uhlenhaut Coupé z kolekcji Mercedes-Benz Classic.

To bez wątpienia rekord wszech czasów. Ten wyjątkowy model został sprzedany prywatnemu kolekcjonerowi za 135 mln euro. Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z 1955 r. to motoryzacyjna ikona i absolutna rzadkość – jeden z zaledwie dwóch zbudowanych w tamtym czasie prototypów. Model nazwany na cześć swojego twórcy i głównego inżyniera, Rudolfa Uhlenhauta, w oczach ekspertów i entuzjastów motoryzacji na całym świecie uchodzi za jeden z najlepszych przykładów samochodowej inżynierii i designu.

„300 SLR Uhlenhaut Coupé to kamień milowy w rozwoju samochodów sportowych i kluczowy bohater historii, która ukształtowała naszą markę. Decyzja o sprzedaży jednego z tych dwóch wyjątkowych sportowych aut została podjęta z bardzo rozsądnym uzasadnieniem – dla dobra sprawy. Dochód z aukcji sfinansuje globalny program stypendialny. Dzięki Funduszowi Mercedes-Benz chcielibyśmy zachęcić nowe pokolenie do podążania innowacyjnymi śladami Rudolfa Uhlenhauta i opracowywania niesamowitych nowych technologii – szczególnie takich, które wspierają kluczowy cel, jakim jest dekarbonizacja i ochrona zasobów” – powiedział Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz Group AG. "Jednocześnie, osiągając najwyższą cenę, jaką kiedykolwiek zapłacono za samochód, dokonaliśmy czegoś niezwykłego: Mercedes-Benz jest najcenniejszym jak dotąd samochodem na świecie”.

„Jako globalna firma i luksusowa marka ponosimy wobec społeczeństwa dużą odpowiedzialność” – powiedziała Renata Jungo Brüngger, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. integralności i kwestii prawnych, odpowiedzialna za zarządzanie Funduszem Mercedes-Benz. „Dochody ze sprzedaży 300 SLR Uhlenhaut Coupé dają nam niepowtarzalną okazję do wzmocnienia naszego zaangażowania we flagowy, długofalowy projekt: ustanowimy globalny program stypendialny nazwany Funduszem Mercedes-Benz. Jego misją będzie wspieranie młodych ludzi w nauce, zaangażowaniu i działaniach na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości. Jesteśmy przekonani, że dostęp do edukacji w tych obszarach będzie miał kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o sprostanie wielkim wyzwaniom naszych czasów i przyczyni się do większej stabilności, dobrobytu oraz spójności społecznej”.

Dochód z aukcji 300 SLR Uhlenhaut Coupé posłuży jako kapitał zalążkowy dla nowej globalnej inicjatywy Mercedes-Benz. W kolejnych latach producent zobowiązuje się do przeznaczenia na nią dodatkowych środków. Fundusz Mercedesa zostanie podzielony na dwie podkategorie: stypendia uniwersyteckie – z myślą o edukacji i zachęcaniu studentów do realizacji/prowadzenia badań nad projektami z dziedziny nauki o środowisku – oraz stypendia szkolne – skupiające się na uczniach realizujących lokalne projekty środowiskowe w ich społecznościach. Pieniądze z programu będą kierowane do osób, które nie mają własnych środków finansowych na swoje projekty i rozwijanie kariery.

Dodajmy, że sprzedaż 300 SLR Uhlenhaut Coupé odbyła się 5 maja na aukcji zorganizowanej w Muzeum Mercedes-Benz we współpracy z renomowanym domem aukcyjnym RM Sotheby’s. Do udziału zaproszono wybranych klientów Mercedesa oraz międzynarodowych kolekcjonerów samochodów i sztuki, którzy podzielają korporacyjne wartości Mercedes-Benz. Sprzedany na aukcji 300 SLR Uhlenhaut Coupé należał do niepublicznej kolekcji pojazdów Mercedes-Benz Classic, obejmującej ponad 1100 samochodów zbudowanych od czasu wynalezienia samochodu w 1886 r. aż do dziś.

„Jesteśmy dumni, że naszą historyczną kolekcją możemy przyczynić się do tej inicjatywy – inicjatywy łączącej przeszłość z przyszłością inżynierii i rozwiązań z zakresu dekarbonizacji” – powiedział Marcus Breitschwerdt, szef działu dziedzictwa Mercedes-Benz. „Prywatny nabywca zgodził się, by przy specjalnych okazjach 300 SLR Uhlenhaut Coupé był dostępny na potrzeby publicznej ekspozycji. Drugi oryginalny egzemplarz 300 SLR Coupé pozostaje własnością firmy i będzie nadal wystawiany w Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie”.

Szczególne okoliczności stojące za jego stworzeniem, styl i innowacyjna technika zapewniły 300 SLR Uhlenhaut Coupé niezwykły poziom mistyki, który nie słabnie do dziś. Konstrukcja modelu wyznaczyła standardy stawiające go pośród najważniejszych motoryzacyjnych ikon na świecie – nie tylko ze względu na charakterystyczne drzwi typu „Gullwing”, ale i osiągi, jakie zapewnia wyścigowa technika./oprac. ns/

Foto: Mercedes


Tagi:
Mercedes, Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupé, Mercedes-Benz Classic, Rudolf Uhlenhaut

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
Fiat Panda 4x4 – 40 lat
kalendarz 07/04 2024

Fiat Panda 4x4 – 40 lat

Wiadomości / Ciekawostki

2024.04.07

W 1983 r. zadebiutowała Panda 4x4, która została sprzedana w liczbie 800 tys. sztuk.
 Polskie premiery Mercedesa w Poznaniu
kalendarz 06/04 2024

Polskie premiery Mercedesa w Poznaniu

Wiadomości / News

2024.04.06

Podczas Poznań Motor Show Mercedes prezentuje nowego kampera Marco Polo i nowości z gamy AMG.
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.