Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mazda6 2.2 SkyActiv-D SkyPassion - Zmysłowość po japońsku
kalendarz 03/06 2014

Mazda6 2.2 SkyActiv-D SkyPassion - Zmysłowość po japońsku

Testy / Mazda

Jeżeli przykładacie dużą uwagę do wyglądu auta lub kierujecie się przy jego wyborze zupełnie innymi względami, to powinniście zapoznać się z tym co ma do zaoferowania najnowsza Mazda6.

Ktoś mi ostatnio powiedział, że Mazda6 jest jak piękna kobieta. Potrafi przykuć wzrok niczym magnes, ale co najistotniejsze ma także inne zalety. Właśnie o tym chciałbym między innymi napisać.

Filozofia zoom-zoom

Już kilka pierwszych kilometrów i ciekawe spojrzenia innych użytkowników dróg kazały mi sądzić, że przez tydzień będę ,,trochę” w centrum uwagi. Mazda6 jest drugim modelem tej marki – po CX-5  opracowanym według nowego stylu, nazwanego KODO – Dusza Ruchu. Skoro mowa o duszy to nie powinno zabraknąć detali. Muskularna sylwetka wzbogacona o wyraziste i dynamiczne przetłoczenia w połączeniu z 19-calowymi felgami aluminiowymi powodują, że nawet na postoju Mazda wygląda, jakby była cały czas w ruchu. Udało się zarazem otrzymać perfekcyjne proporcje sylwetki, które zapewniają estetyczny sukces.

Sukcesem projektantów jest także wnętrze auta. Bez dwóch zdań może podobać się. Przede wszystkim  zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie miejsca będziemy mieli pod dostatkiem. Na tylnych siedzeniach wygodnie może podróżować nawet troje pasażerów. Przednie fotele zapewniają dobre podparcie, w topowej wersji (SkyPassion), pokryte są skórą i mają elektryczną regulację. Podobieństwo do CX-5 możemy odnaleźć nie tylko po sylwetce, ale i projekcie deski rozdzielczej.

Obsługa poszczególnych funkcji nie sprawia trudności. Wnętrze wykonano z materiałów dobrej jakości. Nie brakuje także schowków i uchwytów na napoje. Obok dźwigni zmiany biegów znalazło się pokrętło systemu HMI - służące do obsługi m. in. zestawu audio, nawigacji i Bluetooth.

Mazda6 wyposażona została w sprawnie działającą nawigację satelitarną. Do gustu przypadł mi panel sterowania klimatyzacją z estetycznie wyglądającymi wyświetlaczami temperatury. Szkoda jedynie, że na desce rozdzielczej zastosowano zegarek stosowany w autach japońskich w latach 90-tych. Dodatkowo nasza wersja otrzymała beżową skórę. Mazda nie jest jednak liderem pod względem wielkości bagażnika, który standardowo zapewnia 486 l.

Bogaty w technologie

Producent chce przyciągnąć klientów nie tylko atrakcyjną stylizacją i przestronnym wnętrzem. Samochód powstał w oparciu o nowoczesną technologię SkyActiv, która obejmuje nadwozie wykonane ze stali o dużej wytrzymałości (o 30 proc. sztywniejsze i o 8 proc. lżejsze). Ponadto  system odzyskiwania energii i-ELOOP. Mazda została wyposażona także m in. w system DRSS (ostrzega przed najechaniem pojazdu poprzedzającego), SCBC (zapobiega kolizjom) oraz asystent martwego pola.

Pod maską naszej Mazdy znalazł się wysokoprężny silnik o pojemności 2.2 litra. 175 KM oraz 420 Nm momentu obrotowego umożliwiają dynamiczną jazdę. Szkoda, że japoński producent ,,nie wyrobił” się w dwóch litrach, bowiem klientom przychodzi dzięki temu więcej zapłacić za akcyzę. Choć Mazda jest ekonomicznym pojazdem, to ciężko jest uzyskać deklarowane przez producenta spalanie w cyklu miejskim na poziomie 5,5 litra (trzeba doliczyć około 2 litrów więcej).W trasie można uzyskać poniżej 5 litrów (dane producenta mówią o 4 litrów). Jednostka jest nieco głośna, ale i dynamiczna a wysoki moment obrotowy umożliwia bezstresowe wyprzedzanie. Docenić należy układ jezdny Mazdy. Zawieszenie zapewnia odpowiedni komfort pasażerom, ponadto samochód chętnie „wchodzi” w zakręty i dobrze tłumi nierówności.

Auto wyróżnia się nie tylko stylem, ale i poziomem techniki. Jest dopracowane i bogato wyposażone. Ciekawostką jest fakt, że w tej samej cenie dostępna jest odmiana sedan i kombi. W przypadku wersji napędzanej silnikiem wysokoprężnym 2.2-litra, cena jest podyktowana wyższą akcyzą niż u przypadku konkurentów. Z drugiej strony otrzymujemy jedno z najpiękniejszych aut na rynku, które ma swój indywidualny styl. To zaś w dobie współczesnych, podobnych do siebie samochodów robi wystarczającą różnicę, żeby się Mazdą zainteresować. Potwierdzenie moich słów najlepiej obrazuje fakt, iż nowy model Mazdy cieszy się w Polsce bardzo dużą popularnością.

Paweł Pusz
Foto: autor

Zalety:
-perfekcyjna i proporcjonalna sylwetka
-dynamiczny silnik
-bogate wyposażenie
-komfortowe wnętrze
-legendarna trwałość i niezawodność koncernu

Wady:
-wysoka cena
-praca drążka zmiany biegów
-głośna praca silnika

Podstawowe parametry techniczne Mazdy6 2.2 SkyActiv-D 175 6MT SkyPassion:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4870/2113/1450 mm
Silnik: wysokoprężny, turbodoładowany
Pojemność: 2191 cm3
Moc maksymalna: 175 KM przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 420 Nm przy 2000 obr/min
Osiągi (0-100 km/h) – 7,9 s.
Prędkość maksymalna: 223 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Pojemność bagażnika: 486-1648 l.
Pojemność zbiornika paliwa: 62 l.

Cena od: 88 700 zł (2.0 SkyActiv-G 145 KM)
Cena auta testowego: 154 200 zł
 

[gallery ids="45615,45614,45607,45606,45599,45605,45613,45612,45604,45597,45598,45596,45603,45611,45609,45602,45608,45601,45594,45595,45600,45589,45590,45591,45592,45593"]

Zobacz podobne artykuły:

Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem
kalendarz 28/11 2022

Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Testy / Testy

2022.11.28

Auta z silnikiem wysokoprężnym wymierają. Także SUV-y. Jednak dla osób ceniących takie auta mamy rozwiązanie. Jest nim napędzany silnikiem wysokoprężnym Renault Koleos.
Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?
kalendarz 23/11 2022

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Testy / Testy

2022.11.23

Duster pojawił się na rynku w 2010 roku. Rumuński SUV z francuskim silnikiem od Renault i sporą dawką japońskiej technologii od Nissana szybko zawojował rynki.
Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a
kalendarz 19/11 2022

Skoda Octavia Combi Scout 2,0 TDI 150 KM DSG7 4x4  - Nie musisz wybierać SUV-a

Testy / Testy

2022.11.19

Potrzebujesz auta, którym możesz bez obaw udać się w gorszy teren, a nie lubisz przy tym SUV-ów? Mamy dla Ciebie rozwiązanie. Jest nią Skoda Ovtavia Combi Scout.
Najnowsze artykuły:
Kia Stinger - pożegnanie

Kia Stinger - pożegnanie

Wiadomości / News

2023.01.14

Kia zakończy produkcję Stingera limitowaną edycją.
GDDKiA w 2023 r. odda blisko 260 km dróg

GDDKiA w 2023 r. odda blisko 260 km dróg

Wiadomości / News

2023.01.04

W tym roku zostanie przekroczony próg 5000 km dróg szybkiego ruchu.
 Sportowy brand Mercedesa notuje rekordowe wyniki sprzedaży

Sportowy brand Mercedesa notuje rekordowe wyniki sprzedaży

Wiadomości / Gorące tematy

2022.12.30

Elektryfikacja dużą szansą dla tego segmentu rynku.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.