Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Land Rover Discovery Sport D200 AWD Auto R-Dynamic 204 KM 9AT – Na każdą drogę
kalendarz 11/08 2023

Land Rover Discovery Sport D200 AWD Auto R-Dynamic 204 KM 9AT – Na każdą drogę

Testy / Testy / Land Rover

Wersja Land Rover Discovery Sport pojawiła się na rynku w 2014 roku zastępując model Freelander. W 2019 roku pojazd przeszedł lifting. 

Brytyjska marka znana jest z produkcji aut doskonale radzących sobie w terenie. Nie inaczej jest w tym przypadku. Zresztą Discovery już w wyposażeniu standardowym otrzymuje napęd na cztery koła. Ale o nim za chwilę.

Jak wygląda?
Na pewno na większego, niż mówią liczby. Auto mierzy 459,7 cm długości, 206,9 cm szerokości (217,3 cm z lusterkami) i 172,7 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi natomiast 274,1 cm. Efekt większego nadwozia udało się osiągnąć dzięki liniom nadwozia, które są ostre, masywnemu zderzakowi oraz wysoko poprowadzonej masce. Przy okazji udało się przemycić trochę stylizacyjnej lekkości w postaci zwężających się przeszkleń, spojlera czy tylnego słupka C oraz lekko opadającej linii dachu

Z przodu w oczy rzucają się wąskie reflektory, które idealnie pasują do charakterystycznego grilla. Z tyłu zaś lampy zachodzą na klapę bagażnika. Nasza wersja testowa została doposażona w bagażnik dachowy. Może dlatego, że testowe auto dostępne jest z trzema rzędami i dodatkowa przestrzeń bagażowowa jest roządnym rozwiazaniem, gdy chce się jeździć w 7 osób.

Luksus po brytyjsku
Land Rover oferuje bardzo przestronne wnętrze. Jest ono eleganckie, ale i proste. Sam kokpit ujmuje prostotą. Brytyjskiemu producentowi udało się doskonale połączyć klasykę z nowoczesnością. Na wyświetlaczu znajduje się rozbudowany komputer pokładowy. Konsola centralna to dwa podstawowe instrumenty. Pierwszym z nich jest główny ekran dotykowy, zaś poniżej znajdziemy panel klimatyzacji. Materiały wykończeniowe są na tyle bardzo dobre, że u konkurencji ciężko znaleźć np. aż tak miękką wykładzinę w drzwiach.

Fotele są bardzo wygodne. Osadzone zostały wysoko i mają szeroki zakres regulacji. Także w drugim rzędzie jest dużo miejsca na nogi i nad głową. Oczywiście trzeci rząd siedzeń nie zapewnia takiego komfortu podróżowania i raczej polecamy takie rozwiązanie tylko na niewielkich trasach. W Discovery nie zabrakło również praktycznych rozwiązań. Chociażby dużych kieszeni oraz pojemnych schowków. Dodatkowo mamy również uchwyty na kubki oraz gniazda ładowania. Zaletą Land Rovera jest także przestrzeń bagażnika. Wynosi ona aż 963 litrów. Po rozłożeniu tylnej kanapy uzyskamy aż 1574 litrów. Przy rozłożeniu trzeciego rzędu otrzymujemy natomiast skromny wynik 115 litrów.

Szeroka oferta
Brytyjczycy oferują aż sześć jednostek napędowych. Trzy z nich to silniki benzynowe o mocy od 200 do 290 KM, dwa silniki wysokoprężne dysponujące mocą od 163 do 204 KM oraz jedna wersja hybrydowa (309 KM). My mieliśmy okazję przetestować najmocniejszego diesla. Maksymalny moment tej jednostki to 430 Nm. Jednostka współpracuje z 9-przełożeniową automatyczną przekładnią. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 8,9 s, zaś prędkość maksymalna 207 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,7 l. 204-konny diesel to optymalny wybór do tego modelu. Jest elastyczny, dynamiczny a do tego oszczędny. Doskonale również sprawdza się na dłuższych trasach.

Auto zapewnia wysoki komfort podróżowania. Tłumienie nierówności jest bardzo dobre. Auto testowe zostało wyposażone we wspomniany boks dachowy który pogarsza akustykę z powodu oporów powietrza przy wyższych prędkościach. Na pewno ma także wpływ na większe zużycie paliwa. 

Zawieszenie jest komfortowe, ale jak to w przypadku SUV-ów podczas pokonywania zakrętów ma tendencję do przechylania się. Całe szczęście, że w granicach bezpieczeństwa. O bezpieczeństwo dwa system stabilizacji toru jazdy. Napęd na cztery koła Terrain Response 2 odpowiednio rozdziela potencjał silnika. Moc przenoszona jest na obie osie w różnych proporcjach: od 10/90 do 90/10 (przód/tył). Uzależnione jest to od wyboru trybu jazdy oraz warunków wykrytych przez system. Auto posiada bardzo dobre właściwości terenowe. Pomaga w tym duży, bo wynoszący 21 cm prześwit nadwozia oraz stosunkowo krótkie zwisy. W ciężkim terenie w sukurs przychodzi nam elektronika, ale pamiętajmy że to jest tak naprawdę SUV, a nie auto off-roadowe. Choć Land Rover Discovery Sport potrafi brodzić w wodzie o głębokości do 60 centymetrów. Dodatkowo kąt natarcia wynosi 22,8 stopni, kąt rampowy – 20,6 stopni, zaś kąt zejścia – 28,2 stopni.

Land Rover Discovery Sport to ciekawa propozycja rynkowa. Komfortowe wnętrze, niezłe właściwości terenowe, bogate wyposażenie, oryginalność oraz cena powodują że Discovery warty jest zastanowienia.  
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- sylwetka auta
- bogate wyposażenie
- właściwości terenowe
- jakość wykonania
- komfort podóżowania
- obszerny bagażnik
- cena

Wady auta:
- niewielki bagażnik po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń 
- brak reduktora

Land Rover Discovery Sport D200 AWD Auto R-Dynamic 204 KM 9AT:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 5497/2069/1727/2741 mm
Silnik: wysokoprężny
Pojemność: 1997 KM
Moc maksymalna: 204 KM przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 430 Nm od 1500-3000 obr/min
Napęd: AWD
Skrzynia: automatyczna 9-biegowa
Osiągi (0-100 km/h): 8,9 s
Prędkość maksymalna: 207 km/h
Średnie zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 6,7 l
Pojemność zbiornika paliwa: 65 l
Pojemność bagażnika: 115/963/1574 l
Cena: od 251 600 zł


Tagi:
Land Rover Discovery Sport D200 AWD Auto R-Dynamic 204 KM 9AT, Land Rover Discovery Sport D200 AWD Auto R-Dynamic 204 KM, Land Rover Discovery Sport D200 AWD Auto R-Dynamic, Land Rover Discovery Sport D200 AWD, Land Rover Discovery Sport D200, Land Rover Discovery Sport, Land Rover Discovery, test Land Rover Discovery Sport D200 AWD Auto R-Dynamic 204 KM 9AT, test Land Rover Discovery Sport D200 AWD Auto R-Dynamic 204 KM, test Land Rover Discovery Sport D200 AWD Auto R-Dynamic, test Land Rover Discovery Sport D200 AWD, test Land Rover Discovery Sport D200, test Land Rover Discovery Sport, test Land Rover Discovery

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność
kalendarz 07/11 2025

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Testy / Testy

2025.11.07

Cel był taki. Stworzyć auto elektryczne aby zawojowało rynek. Miało być niczym Volkswagen Garbus w dzisiejszej rzeczywistości. Czy to się niemieckiemu koncertowi udało?
Volkswagen California 2.0 TDI DSG 150 KM – Wszechstronny
kalendarz 28/10 2025

Volkswagen California 2.0 TDI DSG 150 KM – Wszechstronny

Testy / Testy

2025.10.28

W porównaniu do modelu Grand California testowany przez nas Volkswagen California wydaje się być nie tylko znacznie mniejszy, ale chociażby w porównaniu do poprzedniego modelu jeszcze mniej przypomina campera. Czy to wada czy...
Volkswagen Grand California 600 – Wakacje z cała rodziną
kalendarz 27/10 2025

Volkswagen Grand California 600 – Wakacje z cała rodziną

Testy / Testy

2025.10.27

Volkswagen to znany producent caravanów. Wszystko zaczęło się od modelu Transporter. Mieliśmy okazję przekonać się, jak wygląda współczesny camper niemieckiego producenta, który produkowany jest w naszym kraju. Oto Volkswagen...
Najnowsze artykuły:
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Testy / Testy

2025.11.07

Cel był taki. Stworzyć auto elektryczne aby zawojowało rynek. Miało być niczym Volkswagen Garbus w dzisiejszej rzeczywistości. Czy to się niemieckiemu koncertowi udało?
Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Wiadomości / Moto sport

2025.11.06

Polak ukończył testy amerykańskiej serii w czołowej trójce debiutantów.
Renault Twingo E-TECH Electric

Renault Twingo E-TECH Electric

Wiadomości / News

2025.11.06

Najmniejszy samochód elektryczny w gamie francuskiej marki.