Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Kia Cee`d II Kombi 1.6 CRDI GT Line 136KM AT 7 – Cee`d nie cud?
kalendarz 04/04 2017

Kia Cee`d II Kombi 1.6 CRDI GT Line 136KM AT 7 – Cee`d nie cud?

Testy / Kia

Kia Cee`d to tak naprawdę techniczny bliźniak Hyundaia i30.

Bliźniak, ale bardzo niepodobny. Różnice widać szczególnie z przodu auta. Musze przyznać obiektywnie, że kompaktowa Kia po ostatnim liftingu w 2015 roku jest po prostu od i30 ładniejsza.

Zmiany, zmiany, zmiany…
Zmian poliftingowych całkiem sporo. Przedni i tylny zderzak, wzór atrapy chłodnicy, tylne lampy, które wyposażone zostały w diody LED. We wnętrzu pojazdu dodano chromowane dodatki wykończenia wnętrza pojazdu. Przy okazji liftingu poszerzono ofertę jednostek napędowych o trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1 l o mocy 120 KM, a także delikatnie zmodernizowano paletę jednostek napędowych pojazdu. Do listy wyposażenia dołożono m.in. system odczytywania znaków ograniczenia prędkości, system automatycznego parkowania i 7-calowy ekran dotykowy. No to, do rzeczy…
Nowy grill nadał autu lekkość a nawet nieco sportowego wyglądu. To wrażenie podkreślają dodatkowo zachodzące dość głęboko na błotniki, reflektory. Także tył auta mocno przestylizowano. Ogólnie rzecz ujmując, auto prezentuje się świetnie. Lekka, a jednocześnie muskularna, jakby gotowe do ruchu sylwetka. Sporo przeszkleń, które w sposób znakomity ułatwią widoczność z kabiny. Także dostęp do foteli jak i powierzchni bagażowej jest lepiej niż dobry. Wnętrze to nie tylko elegancja, ale także, a może przede wszystkim komfort podróżowania. I tu Kia nie ma się czego wstydzić. Przednie fotele są bardzo wygodne i do tego zapewniają dobre trzymanie boczne. Tylna kanapa idealnie wyprofilowana zarówno pod względem długości siedziska jak i podparcia pleców. Kierowca plus trójka pasażerów to komfort podróżowania na każdej trasie. Kierowca plus czwórka pasażerów to dostatecznie wygodna jazda na krótkim, miejskim dystansie. Bagaż, też. W konfiguracji 5 osobowej do paki zmieścimy 528 litrów żoninych walizek. Po złożeniu kanapy -1642.

Wytwórnia mocy i cała reszta
Testowane auto napędzał znany już z innych modeli tej marki 1,6-litrowy motor diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa Cammon Rail, oczywiście wspomagany turbiną.  Jednostka rozwija moc maksymalną 136 KM przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy, to 280 Nm. dostępne od 1500 do 2500 obr./min. To wystarczy, aby rozpędzić auto to akceptowalnych 197 km/h. Od 0-100 auto z klei rozpędza się w około 11 sekund. Nie jest to rekord i po prawie 140 konnym dieslu moglibyśmy się spodziewać nieco lepszych parametrów, ale w sumie Cee`d to auto rodzinne a nie wyścigowe. Według danych producenta silnik auto konsumuje od 5,1 w cyklu miejskim, poprzez 4,90 w trasie i 4,4 średnio. Tyle teoria. Praktyka to 6,4 w mieście, 5,5 średnio i 5 w trasie. W sumie, jak na rodzinne kombi, bardzo dobrze. Jednostka jest bardzo dobrze wyciszona i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Wprawdzie, brakuje jej trochę „poweru” w dolnych zakresach obrotów, można się jednak do tego przyzwyczaić. Zwłaszcza że po przekroczeniu ok. 1600 obr./min Cee`d staje się wyraźnie żwawszy.
O przeniesienie napędu na przednie koła zadbała w testowej Kii automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT. Do je pracy nie można mieć absolutnie żadnych zastrzeżeń. Kolejne biegi wskakują szybko i bez żadnych niesympatycznych przypadłości. Równie aksamitna jest redukcja przełożeń. Czyli, kolejny duży plus… dodatni.

Całkiem przyzwoicie
Kia Cee`d nie tylko dobrze wygląda. Auto bardzo dobrze się prowadzi. Jest lekko i w miarę precyzyjnie. Jakość amortyzacji, lepiej niż dobra. Do wnętrza auta nie dochodzą odgłosy pracy „amorów” i sprężyn. Cee`d wybiera nierówności spokojnie i bez narowów. Nawet koleiny pozostawione na naszych drogach przez ciężkie pojazdy nie są w stanie wytrącić auta z toru jazdy. W zakręty Cee`d również wpisuje się całkiem nieźle. Nie stwierdziliśmy nadmiernych tendencji do pod- ani nadsterowności. Czyli, jest dobrze, a nawet lepiej niż dobrze. Warto zauważyć, że pewność prowadzenia to zasługa zawieszenia. I tu, zaskoczenie. W tym modelu nie znajdziemy tak często montowanej przez europejskich konkurentów belki skrętnej tylko tzw. zawieszenie wielowahaczowe. Takie rozwiązanie sprzyja stabilnemu pokonywaniu zakrętów. Jednak producent mógłby jeszcze poprawić precyzję działania układu kierowniczego, choć i tak jest sporo lepiej niż w poprzednim modelu.
W branży motoryzacyjnej nie ma już przysłowiowych” kelnerów”. Nikt nie napisze o Kii, że ma dalekowschodni design, co należało odczytywać, że jest po prostu okropna. Koreańczycy dogonili motoryzacyjne potęgi. Ich auta nie dostają od produktów VW, Forda czy Opla. Są jednak od europejskiej konkurencji tańsze. A cena, jak wiadomo potrafi czynić cuda…
Paweł Pusz

Zalety auta:
– ciekawy wygląd
– przestronne i praktyczne wnętrze
– pojemny bagażnik
– oszczędny silnik

Wada auta:
– niska wartość rezydualna auta

Podstawowe parametry techniczne Kii Cee`d II Kombi 1.6 CRDi GT Line 136KM AT 7:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4505/1780/1485/2650
Silnik: turbo diesel z wtryskiem CR
Pojemność: 1585 cm3
Moc maksymalna: 136 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 280 Nm. 1500-2500 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: automatyczna, dwusprzęgłowa DCT 7 przełożeń
Osiągi (0-100 km/h): 10,9 s
Prędkość maksymalna: 197 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,1/4,0.4,4
Pojemność bagażnika: 528/1642 l
Pojemność zbiornika paliwa 53 l
Ceny: od 60 tys. złotych

Zobacz podobne artykuły:

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia
kalendarz 21/05 2024

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk
kalendarz 21/05 2024

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym
kalendarz 21/05 2024

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Testy / Testy

2024.05.21

Skoda Octavia RS to bardzo racjonalna propozycja dla osób ceniących sportowe doznania, ale i praktyczność na co dzień.
Najnowsze artykuły:
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Testy / Testy

2024.05.21

Skoda Octavia RS to bardzo racjonalna propozycja dla osób ceniących sportowe doznania, ale i praktyczność na co dzień.