Hyundai Tucson PHEV 1.6 T-GDI AWD Platinum 265 KM – Zaskakujący
Hyundai Tuscon to jeden z popularniejszych modelu koreańskieg producenta. Czy jest to dzieło przypadku?
To średniej wielkości SUV, którego grupą docelową mogą być zarówno młodzi single, jak i rodzina w każdym wieku. Auto wygląda bardzo efektownie. Dodatkowo nasza testowa wersja PHEV może być fajną propozycją dla osób majacych dostęp do ładowarki. Dzięki temu rozwiązaniu możemy w warunkach miejskich na niewielkich odległosciach (do 60 km) poruszać się wykorzystując jedynie napęd elektryczny.
Tuscon może się podobać. Projektanci byli bardzo odważni i auto wyróżnia się nie tylko swoim wyglądem, ale również wnętrzem. Do ciekawej stylistyki możemy zaliczyć okazałą atrapę chłodnicy, która mieści w sobie światła LED. Zdecydownie najbardziej wyróżnia się w aucie właśnie przednia partia. Jednak tak naprawdę oryginalny jest nawet bok pojazdu. Wyróżnia się ilością głębokich, symetrycznych przetłoczeń. Widocznie projektanci mieli zamiłowanie do geometrii. Spoglądając na Hyundaia odnosi się wrażenie, jakby nadwozie znajdowało się w ciągłym ruchu.
Wnętrze niczym z najwyższej półki
Bez dwóch zdań to także mocny atut auta. Kabina jest futurystyczna. Zajmując miejsce wewnątrz Hyundaia docenimy elegancję i przytulność. Całość jest miła dla oka. Materiały użyte to wykończenia są solidne oraz zostały wykonane z wysokiej jakości miękkich materiałów. Kierowca zapewne dostrzeże kierownicę z oryginalnym środkiem oraz cyfrowy kokpit, który pozbawiony jest daszka. Wszystko ma być w zasięgu wzroku i rąk kierowcy. Dlatego środkowy panel zwrócony jest lekko w stronę kierowcy.
Pod kątem ergonomii Hyundai wypada bardzo dobrze. Panel ten jest dotykowy, a ekran 10,25-cala posiada nawet wygaszacz z datą i godziną. Również zegary posiadają ekran tej samej wielkości. Panel klimatyzacji obsługuje się panelem dotykowym. Oczywiście poza różnymi informacjami można za jego pomocą odtwarzać muzykę oraz korzystać z nawigacji. System infortainment zapewnia spore możliwości personalizacji i opcję podzielnego ekranu. Takie rozwiazanie umożliwia kierowcy korzystanie jednocześnie z nawigacji i np. zmienianie stacji radiowej. Interfejs przypomina smartfony oparte na Androidzie. Jedyną wadą multimediów jest wolne wczytywanie mapy nawigacji. W Tusconie udało się wygospodarować więcej miejsca na konsoli centralnej. Wszystko dzięki skrzyni biegów, w której wyeliminowany został tradycyjny lewarek. Rozwiązanie takie dodatkowo pozwala uzyskać miejsce na napój. Auto wyposażono w aktywny tempomat.
Auto w wygodny sposób przewiezie 5 osób. Przestronność oraz funkcjonalność kabiny są jego zaletą. Zarówno na przednich siedzeniach, jak i tylnej kanapie będziemy mieli komfortowe warunki podróżowania. Nieźle wypada auto także pod kątem bagażnika, którego pojemność wynosi 546 litrów. Kanapa jest dzielona w w proporcji 40:60. Jak to w przypadku aut typu SUV, w kabinie nie brakuje schowków i półek. Szkoda jedynie, że te w drzwiach są dość małe. Sporych rozmiarów schowek otrzymujemy natomiast w podłokietniku. Poza tym schowki znajdziemy po bokach tunelu centralnego, a pod panelem klimatyzacji jest półka na telefon (szkoda, że bez możliwości ładowania indukcyjnego).
Dodatkowo nasza testowa odmiana (Platinum) była najlepiej doposażona. Skórzane fotele z elektryczną regulacją, podgrzewaniem i wentylacją, zestaw kamer łacznie z widokiem 360 stopni, trójstrefowa klimatyzacja, nawigacja, Android Auto i Apple CarPlay, elektrycznie otwierana klapy bagażnika, a skończywszy systemach bezpieczeństwa. W skład tych ostatnich wchodzą: aktywny tempomat, funkcja monitorowania o zmęczeniu kierowcy, system Lane Assist, funkcja monitorowania martwego pola, ostrzeganie o kolizji, czy system o nadjeżdżającym pojeździe oraz przypominanie o pasażerach z tyłu przy wysiadaniu z auta. Ciekawym rozwiązaniem jest rozbudowany system monitorowania martwego pola o dodatkowe kamery pokazujące obraz z martwego pola na wyświetlaczu wirtualnych zegarów. Czyli, w zależności od tego, czy włączyliśmy lewy czy też prawy kierunkowskaz, obraz będzie pokazywany na miejscu prędkościomierza lub obrotomierza.
Pora zajrzeć po maskę
Auto napędza układ hybrydowy, który składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 T-GDI o mocy 180 KM oraz elektrycznego dysponującego 60 KM. Moc systemowa wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Napęd przenoszony jest na obie osie za pośrednictwem automatycznej 6-stopniowej przekładni automatycznej. W ofercie jest także możliwość wyboru auto z napędem 2WD. Osiągi auta są więcej, niż zadowalające. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 191 km/h. Silnik Hyundaia jest elastyczny i dość dobrze współpracuje z automatyczną skrzynią biegów. Wyciszenie jest bardzo dobre. W kabinie panuje cisza. Szkoda jedynie, że Tuscon oferuje tylko dwa tryby jazdy (Eco i Sport). Konkurencja pod tym kątem wypada lepiej.
Hyundai jest dosyć bardzo oszczędnym autem. Po wyczerpaniu baterii średnie zużycie paliwa wynosi 7 litrów, a w warunkach miejskich prawie 8,5 litrów. Poruszając się drogami krajowymi można uzyskać niecałe 5 litrów.
Autem jeżdzi się bardzo przyjemnie. Zestrojone zostało z myślą o komforcie. Na pokonywanych zakrętach nadwozie ma tendencję do przechyłów. Także układ kierowniczy i hamulce preferują raczej spokojniejszą jazdę. Za to zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie na nierównościach, nie zakłócając podróży.
Ceny Hyundaia Tuscona zaczynają się od 119 400 z wersję Modern 1.6 T-GDI 6MT 2WD (150 KM). Za nasz testowy egzemplarz trzeba zapłacić minimum 209 900 zł.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- ekstrawagancka sylwetka
- przestronne wnętrze
- jakość wykończenia
-bogate wyposażenie
- system multimedialny
Wady auta:
- nadwozie ma tendencję do przechylania się podczas pokonywanych zakrętów
- tylko dwa tryby jazdy
- średnie hamulce
Podstawowe parametry techniczne Hyundai Tucson PHEV 1.6 T-GDI AWD Platinum 265 KM:
Wymiary zewnętrzne (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4225/1865/1650/2680 mm
Silnik: benzynowy 1598 cm3
Moc maksymalna: 180 KM/5500 obr./min
Moc maksymalna łączna: 265 KM/5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm/1500-4500 obrotów
Napęd: AWD
Skrzynia: automatyczna 6-biegowa
Prędkość maksymalna: 191 km/h
Przyspieszenie (0-100 km/h): 8,2
Deklarowane średnie zużycie paliwa: 1,4 l
Bagażnik: 558/1737 l
Zbiornik paliwa: 42 l
Cena: od 119 400 z wersję Modern 1.6 T-GDI 6MT 2WD (150 KM)
Cena wersji testowej: od 209 900 zł
Zobacz podobne artykuły:
Volkswagen Amarok Style V6 3.0 TDI 240 KM 4MOTION – Solidny pracownik
Testy / Testy
2024.10.27
Hyundai N i Toyota GR podczas Track Day
Wiadomości / Wydarzenia
2024.10.27
Volkswagen California 6.1 Ocean – Gdy urlopu przyjdzie czas...
Testy / Testy
2024.10.27
Nieodpowiedzialne zachowanie kierowcy na przejściu dla pieszych
Wiadomości / News
2024.11.06
SEMA 2024 - Prototypy Toyoty
Prezentacje / Concept Cars
2024.11.06
Powrót Toyoty Celica i MR2?
Wiadomości / News
2024.11.05