
Honda CR-V e:HEV 2,0 184 KM e-CVT 4x4 – Marzenie dla wielu
Honda CR-V od momentu pojawienia się na rynku wyznacza kierunek wśród SUV-ów. Ten japoński samochód jest dobrze znany na polskich drogach. Cieszy się dużą popularnością, co nie dziwi. Jest nowoczesny, przestronny i niezawodny. Czy taki sam okazał się model testowany?
Japońska terenówka z samonośnym nadwoziem i napędem na przednią oś lub obie odniosła rynkowy sukces. Od 2018 roku na rynku dostępna jest piąta generacja tego popularnego au. Co ona przyniosła? Przede wszystkim zmierzch diesla. Japończycy zrezygnowali z tej jednostki (swoją drogą byłuy one bardzo udane). Dodatkowo z ofery Hondy zniknęły wolnossące benzynówki. Po trzecie wreszcie, pod maską pojawiła się mikrohybryda.
Jaka jest Honda każdy widzi
Auto może się podobać. Wygląda elegancko. Z auta poprzedniej generacji pozostał ledwie częściowy zarys. Zmianom poddano przód samochodu. CR-V otrzymała wystylizowany na nowo zderzak, odmieniony grill i nowe, LED-owe reflektory. Z tyłu zabrakło znanych z poprzednich generacji pionowych lamp. Poziome lampy zachodzą na klapę bagażnika, nowa jest także osłona podwozia z dwoma rurami wydechu.
Wnętrze to jakość premium
W porównaniu z poprzednikami poprawa jakości jest znaczna. Kokpit został wykończony wysoką jakością materiałów. Deska też nareszcie wygląda nowocześnie. Sporo wysiłku inżynierowie Hondy włożyli w pracę nad multimediami. Widać efekt. System jest zrozumiały, logiczny i prostszy w obsłudze. Auto jest przestronne. Zarówno na przedniej, jak i tylnej kanapie podróżuje się wygodnie.Pojemność bagażnika wynosi 497 l, a po złożeniu tylnej kanapy uzyskuje się 1638 l
Idealna w podróż
Nie tylko zresztą dzięki wygodnym i przestronnym wnętrzu. Również przez rozwiązania umilające podróż. CR-V posiada sporą ilością schowków oraz dwoma cupholderami na tunelu środkowym. Dysponuje także miejscem na ładowarkę bezprzewodową do telefonu. Dodatkowo mamy do dyspozycji aż dwa porty USB o różnej sile ładowania.
Z duchem czasu
Pod maską Hondy znalazła się jednostka hybrydowa, która generuje moc 184 KM. Zapewnia autu optymalną dynamikę (8,6 s do setki) oraz niskie zużycie paliwa. W mieście wynosi ono w granicach 5,5 litra! Oczywiście, jak to w przypadkach silników hybrydowych, wypuszczenie się za miasto wiąże się ze znacznym wzrostem zużycia paliwa (prawie 8 litrów).
Jednostka e:HEV to silnik benzynowy o mocy 145 KM oraz dodatkowy silnik elektryczny o mocy 135 KM. Daje to łączną moc 184 KM. Auto nie ma możliwości ładowania układu z gniazdka. Akumulatory ładują się w wyniku odzyskiwania energii. Za pomocą przycisku EV, który znajduje się tuż przy wybieraku skrzyni automatycznej możemy przełączyć się na tryb elektryczny. Niestety, ale jest to tylko teoria. Bowiem przy naładowanych akumulatroach do poziomu 80 % zasięg na silniku elektrycznym wynosi zaledwie...2 kilometry.
Moc na przednie koła przenosi skrzynia bezstopniowa e-CVT. CR-V przemieszcza się bardzo sprawnie. Trakcja działa bez zastrzeżeń. Zawieszenie CR-V piątej generacji zostało zaprojektowane od nowa. I to wyraźnie czuć. Zmian doczekał się układ kierowniczy. Jest bardziej czuły niż ten w poprzedniej generacji.
Jaka jest Honda CR-V? Bez dwóch zdań jest to oszczędny i wygodny pojazd. Zachęca także bogatym wyposażeniem oraz jakością wykonania.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- atrakcyjne wnętrze
- pojemny kokpit
- prowadzenie
- bardzo oszczędna jednostka napedowa
Wady auta:
- cena
- brak jednostki diesla
Podstawowe parametry techniczne Honda CR-V e:HEV 2,0 i-MMD 184 KM e-CVT 4x4:
Wymiary (ds./w/ro): 4044/1694/1526?2517 mm
Pojemność silnika: 1993 cm3
Maksymalna moc: 184 KM przy 6200 obrotów
Moc maksymalna silnika spalinowego: 145 KM
Łączna moc silnika spalinowego oraz elektrycznego: 184 KM
Maksymalny moment obrotowy: 317 Nm przy 4000 obr./min
Przyspieszanie 0-100 km/h: 8,6 s
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Średni zużycie paliwa: 5,5 l
Pojemność bagażnika: 497/1638 l
Pojemność zbiornika paliwa: 57 l
Cena: od 160 500 zł
Zobacz podobne artykuły:
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
Testy / Testy
2023.09.22
Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl
Testy / Testy
2023.09.22
Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM AT6 – Włoska piękność
Testy / Testy
2023.09.21
Firmy z branży
Honda Wyszomirski
mazowieckieSeat w słynnych filmach i serialach
Wiadomości / Ciekawostki
2023.09.24
Škoda Kodiaq i Škoda Superb - Rygorystyczne testy
Prezentacje / Nowości
2023.09.24