Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Honda CR-V e:HEV 2,0 184 KM e-CVT 4x4 – Marzenie dla wielu
kalendarz 15/03 2023

Honda CR-V e:HEV 2,0 184 KM e-CVT 4x4 – Marzenie dla wielu

Testy / Testy / Honda

Honda CR-V od momentu pojawienia się na rynku wyznacza kierunek wśród SUV-ów. Ten japoński samochód jest dobrze znany na polskich drogach. Cieszy się dużą popularnością, co nie dziwi. Jest nowoczesny, przestronny i niezawodny. Czy taki sam okazał się model testowany?

Japońska terenówka z samonośnym nadwoziem i napędem na przednią oś lub obie odniosła rynkowy sukces. Od 2018 roku na rynku dostępna jest piąta generacja tego popularnego au.    Co ona przyniosła? Przede wszystkim zmierzch diesla. Japończycy zrezygnowali z tej jednostki (swoją drogą byłuy one bardzo udane). Dodatkowo z ofery Hondy zniknęły wolnossące benzynówki. Po trzecie wreszcie, pod maską pojawiła się mikrohybryda. 

Jaka jest Honda każdy widzi
Auto może się podobać. Wygląda elegancko. Z auta poprzedniej generacji pozostał ledwie częściowy zarys. Zmianom poddano przód samochodu. CR-V otrzymała wystylizowany na nowo zderzak, odmieniony grill i nowe, LED-owe reflektory. Z tyłu zabrakło znanych z poprzednich generacji pionowych lamp. Poziome lampy zachodzą na klapę bagażnika, nowa jest także osłona podwozia z dwoma rurami wydechu. 

Wnętrze to jakość premium
W porównaniu z poprzednikami poprawa jakości jest znaczna. Kokpit został wykończony wysoką jakością materiałów. Deska też nareszcie wygląda nowocześnie. Sporo wysiłku inżynierowie Hondy włożyli w pracę nad multimediami. Widać efekt. System jest zrozumiały, logiczny i prostszy w obsłudze. Auto jest przestronne. Zarówno na przedniej, jak i tylnej kanapie podróżuje się wygodnie.Pojemność bagażnika wynosi 497 l, a po złożeniu tylnej kanapy uzyskuje się 1638 l 

Idealna w podróż
Nie tylko zresztą dzięki wygodnym i przestronnym wnętrzu. Również przez rozwiązania umilające podróż. CR-V posiada sporą ilością schowków oraz dwoma cupholderami na tunelu środkowym. Dysponuje także miejscem na ładowarkę bezprzewodową do telefonu. Dodatkowo mamy do dyspozycji aż dwa porty USB o różnej sile ładowania. 

Z duchem czasu
Pod maską Hondy znalazła się jednostka hybrydowa, która generuje moc 184 KM. Zapewnia autu optymalną dynamikę (8,6 s do setki) oraz niskie zużycie paliwa. W mieście wynosi ono w granicach 5,5 litra! Oczywiście, jak to w przypadkach silników hybrydowych, wypuszczenie się za miasto wiąże się ze znacznym wzrostem zużycia paliwa (prawie 8 litrów).  

Jednostka e:HEV to silnik benzynowy o mocy 145 KM oraz dodatkowy silnik elektryczny o mocy 135 KM. Daje to łączną moc 184 KM. Auto nie ma możliwości ładowania układu z gniazdka. Akumulatory ładują się w wyniku odzyskiwania energii. Za pomocą przycisku EV, który znajduje się tuż przy wybieraku skrzyni automatycznej możemy przełączyć się na tryb elektryczny. Niestety, ale jest to tylko teoria. Bowiem przy naładowanych akumulatroach do poziomu 80 % zasięg na silniku elektrycznym wynosi zaledwie...2 kilometry.  

Moc na przednie koła przenosi skrzynia bezstopniowa e-CVT. CR-V przemieszcza się bardzo sprawnie. Trakcja działa bez zastrzeżeń. Zawieszenie CR-V piątej generacji zostało zaprojektowane od nowa. I to wyraźnie czuć. Zmian doczekał się układ kierowniczy. Jest bardziej czuły niż ten w poprzedniej generacji. 

Jaka jest Honda CR-V? Bez dwóch zdań jest to oszczędny i wygodny pojazd. Zachęca także bogatym wyposażeniem oraz jakością wykonania.  
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- atrakcyjne wnętrze
- pojemny kokpit
- prowadzenie
- bardzo oszczędna jednostka napedowa

Wady auta:
- cena
- brak jednostki diesla

Podstawowe parametry techniczne Honda CR-V e:HEV 2,0 i-MMD 184 KM e-CVT 4x4:
Wymiary (ds./w/ro): 4044/1694/1526?2517 mm
Pojemność silnika: 1993 cm3 
Maksymalna moc: 184 KM przy 6200 obrotów 
Moc maksymalna silnika spalinowego: 145 KM
Łączna moc silnika spalinowego oraz elektrycznego: 184 KM
Maksymalny moment obrotowy: 317 Nm przy 4000 obr./min
Przyspieszanie 0-100 km/h: 8,6 s 
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Średni zużycie paliwa: 5,5 l
Pojemność bagażnika: 497/1638 l
Pojemność zbiornika paliwa: 57 l
Cena: od 160 500 zł


Tagi:
Honda CR-V e:HEV 2, 0 184 KM e-CVT 4x4, Honda CR-V e:HEV 2, 0 184 KM e-CVT, Honda CR-V e:HEV 2, 0 184 KM, Honda CR-V e:HEV, Honda CR-V, test Honda CR-V e:HEV 2, 0 184 KM e-CVT 4x4 , test Honda CR-V e:HEV 2, 0 184 KM e-CVT, test Honda CR-V e:HEV, test Honda CR-V

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024
kalendarz 28/03 2024

"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024

Wiadomości / News

2024.03.28

Honda będzie główną atrakcją imprezy "Garden of Ideas" organizowanej przez Vanity Fair Italia podczas Milan Design Week w dniach 16-21 kwietnia.
„Elektryzująca” wizyta Verstappena za kierownicą Hondy e:Ny1 u młodych rajdowców
kalendarz 29/02 2024

„Elektryzująca” wizyta Verstappena za kierownicą Hondy e:Ny1 u młodych rajdowców

Wiadomości / News

2024.02.29

Trzykrotny mistrz świata Formuły 1 zrobił niespodziankę młodym kierowcom gokartów w pobliżu siedziby Oracle Red Bull Racing.

Firmy z branży

Honda Wyszomirski

mazowieckie
ul. Puławska 595
02-885 Warszawa
Tel.: 22 487 97 00
Email.: salonpulawska@wyszomirski-honda.pl
https://www.wyszomirski-honda.pl
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.