Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Ka 1.2 Trend - Kobiecy mieszczuch
kalendarz 12/01 2015

Ford Ka 1.2 Trend - Kobiecy mieszczuch

Testy / Ford

Przyglądając się sylwetce Forda Ka nietrudno dostrzec, że tak radosna powinna przypaść do gustu niejednej kobiecie.

Geneza tego modelu sięga roku 1996. Wówczas na rynku pojawiła się pierwsza generacja modelu Ka. Dwanaście lat później światło dzienne ujrzało kolejne wcielenie tego pojazdu. Powstało ono w wyniku współpracy pomiędzy Fiatem oraz Fordem. Dlatego obydwie marki dzielą wspólną platformę podłogową, zaś Ford posiada wiele cech przejętych z Fiata 500. 

Zasiadając nad projektem nowego modelu, celem konstruktorów było zaprojektowanie pojazdu, który będzie w stanie przetransportować cztery osoby. Cel ten się udał, weźmy jednak pod uwagę że mamy do czynienia z autem mierzącym 362 cm, dlatego nie spodziewajmy się wygody na tylnej kanapie. Jednak nikt nie będzie musiał trzymać nóg za głową, by moc się zmieścić. Także bagażnik, którego pojemność wynosi 224 litrów spełni swoją powinność, przynajmniej w warunkach miejskich.


Ciepłe wnętrze
Z całą pewnością o modelu Ka możemy napisać, że nie rozczarowuje wnętrzem. Jest ono przyjazne i solidnie wykonane. O ile dolna część deski rozdzielczej oraz elementy drzwi wykonane zostały z twardego plastiku, o tyle górna część już z miękkich. Fotele, choć twarde są wygodne, zdały swój egzamin nawet na większych trasach. Sama deska rozdzielcza jest prosta w obsłudze oraz nieskomplikowana. Układ zegarów i wyświetlacz komputera pokładowego pochodzi... z Fiata Pandy, podobnie również umiejscowiona została dźwignia skrzyni biegów. Ergonomia jest bez zarzutu, jedynie uwagi mamy do przycisków radioodtwarzacza, które służą do regulacji głośności. Są za małe i niewygodne w obsłudze. Całe szczęście, że możemy je obsługiwać za pomocą przycisków na kolumnie kierownicy. Za pomocą pokręteł ustala się temperaturę i siłę nawiewu. Niektóre kobiety mogą narzekać na fakt, iż okienka nawiewów odchyla się ręcznie przesuwając je, a biorąc pod uwagę dłuższe paznokcie u płci pięknej, może być pewnego rodzaju niewygodą. Zarówno fotele, jak i kierownica  są regulowane ręcznie. Ta ostatnia posiada tylko pionową regulację. Wybierając się w drogę docenimy zestaw głośnomówiący Bluetooth. Jest on na tyle nieskomplikowany, że nie powinniśmy mieć problemów z jego ustawieniem z telefonem.


To samo serce
Zarówno Fiat 500, jak i Ford Ka korzystają z tej samej jednostki napędowej. Jest to silnik benzynowy o pojemności 1.2 litra i mocy 69 KM. Nie oczekujmy jednak od niego zbyt wiele. 8-zaworowa jednostka przyspiesza do 100 km/h w czasie 13,4 sekundy. Pomimo tego dynamika auta w mieście zdaje się być wystarczająca. W trasie odczujemy jednak mankament niewielkiego silnika. Spalanie w warunkach miejskich wyniosło w granicach 6 litrów.
W stosunku do włoskiego auta, Ford dysponuje sztywniejszym układem jezdnym. W efekcie samochód prowadzi się stabilnie i pewnie, bez większych przechyłów na zakrętach. Niewielki rozstaw osi przekłada się na pogorszenie komfortu jazdy podczas pokonywanych nierówności. Tak, jak w Fiacie zastosowano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Przyczynia się ono do dobrego wyczucia pojazdu. Plusem jest również średnica zawracania, wynosząca zaledwie 9,3 m.
Niewątpliwie sylwetka Forda Ka powinna przypaść do gustu niejednej kobiecie. Auto jak ryba w wodzie czuje się w ruchu miejskim. Jego zaletami są zwrotność i niewielkie gabaryty.
Paweł Pusz

Zalety auta:
-niepowtarzalny styl
-zwinność
-układ jezdny
-niewielki apetyt na paliwo
-wygodna pozycja za kierownicą
-pewne prowadzenie
-elektryczne wspomaganie układu kierowniczego

Wady auta:
-tylko jeden silnik benzynowy
-dynamika
-komfort jazdy podczas pokonywania poprzecznych nierówności

Podstawowe parametry techniczne Forda Ka 1.2 Trend+:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość)- 3620/ 1658/ 1505 mm
Silnik: benzynowy, 8-zaworowy
Pojemność: 1242 cm3
Moc maksymalna: 69 KM przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 102 Nm przy 3000 obr/min
Osiągi (0-100 km/h) - 13,4 s.
Prędkość maksymalna: 159 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,8/ 4,4/ 4,9 l/100 km
Pojemność bagażnika: 224 / 710 l
Pojemność zbiornika paliwa: 35 l
Cena auta w wersji podstawowej: 30 700 zł
Cena auta w wersji testowej: 32 500 zł

galeria [gallery ids="49065,49066,49067,49068,49069,49070,49071,49072,49073,49074,49075,49076,49077,49078,49079,49080,49081,49082,49083,49084,49085,49086"]

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Fordem Rangerem dookoła Australii
kalendarz 07/03 2024

Fordem Rangerem dookoła Australii

Wiadomości / Wydarzenia

2024.03.07

Tomasz Gorazdowski – podróżnik, dziennikarz i autor książek rusza na kolejną wyprawę.
Tuning Forda w autoryzowanym serwisie
kalendarz 04/02 2024

Tuning Forda w autoryzowanym serwisie

Moto fanatyk / Tuning

2024.02.04

Części Ford Performance to specjalnie zaprojektowane komponenty, które mają poprawić osiągi, wydajność i styl aut tej marki.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.