Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Kuga ST-Line 2,5 Plug-In Hybrid 225 KM e-CVT – Udane połączenie
kalendarz 19/06 2022

Ford Kuga ST-Line 2,5 Plug-In Hybrid 225 KM e-CVT – Udane połączenie

Testy / Testy / Ford

III generacja Forda Kuga zadebiutowała w 2019 roku. I był to debiut bardzo udany. Kompaktowy SUV Forda wygląda jak starszy brat Forda Puma. I choć z pozoru jest jak duży hatchback miejsca w kokpicie i bagażniku może mu zazdrościć cała, niemała zresztą konkurencja. 

Forda Kuga Mk. III poszedł z prądem. I to dosłownie. Ford na poważnie wziął się za elektryzowanie gamy pojazdów. W efekcie, w ofercie jest ładowana z sieci benzynowa wersja Plug-In i wsparty miękką hybryda diesel. Na szczęście, pozostały też nieskażone elektryką układy napędowe z silnikiem EcoBlue i jednostką z serii EcoBoost. 

Jak wspomniałem, Kuga sprawia wrażenia auta dużego. Jeśli uwierzymy wzrokowi, z zewnątrz prezentuje się jak większy hatchback. To tylko pozory. Kokpit nowej Kugi jest bardzo przestronny. Przestrzenne wnętrze to kwestia konstrukcji. I choć zbudowano go na płycie Focusa jest od Kugi Mk. II dłuższa bez mała 90 mm, szersza o 44 mm. A wrażenie, że jest mała, to „zasługa” obniżenia auta 20 mm. Poza tym, o 20 mm wydłużył się też rozstaw osi.

To pozwoliło na wygospodarowanie większej przestrzeni na tylnej kanapie. Przy okazji, tylna kanapa daje się też łatwo przesuwać. Dzięki temu możemy zyskać dodatkowe centymetry na nogi lub kolana w kabinie lub w razie potrzeby dodatkowe litry w bagażniku. 

W kategorii nowe, jest coś, co wyjątkowo mnie ucieszyło – nowy (poprawiony) infotainment. Ten fordowski poprzedniej generacji był delikatnie mówiąc mało intuicyjny. Kuga III to wreszcie normalna obsługę multimediów i reszty infotainmentu! Wszystko to za sprawą Ford SYNC 31 i jego obsługi via 8 calowy centralny ekran dotykowy. Poza tym część funkcji zdublowano i można je obsługiwać za pomocą jak najbardziej konwencjonalnych przycisków i pokręteł. Poza tym centrum sterowania wygląda jak zbudowane od początku do końca dla tego auta a nie doklejone na siłę, jak to się ostatnio kilku producentom przytrafiło…

Mocne serce
Sercem samochodu nie jest żaden tam dychawiczny silniczek, tylko 2,5-litrowy, czterocylindrowy wolnossący silnik benzynowy o mocy 152 KM i 210 Nm momentu obrotowego. Wspiera go 130-konna jednostka elektryczna o 235 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny ma dodatkowo funkcję generatora prądu. Elektrykę zasila 14,4 kWh litowo-jonowy akumulator. Łączna moc systemu wynosi 225 KM. Napęd na przednią oś przenosi bezstopniowa, bardzo sprawna i cicha (!) skrzynia e-CVT.

Cały skomplikowany układ współdziała tak sprawnie, że to… aż dziwne. Jednostka(ki) napędowe błyskawicznie reagują na poleceni wydane pedałem gazu. W efekcie do 100 km/h auto rozpędza się w 8,8 sekundy a w sumie -  do 205 km/h. Praca układu napędowego jest zaskakująco cicha. W trybie elektrycznym, teoretyczne 50 km (realnie 40 km) zasięgu można pokonać z prędkością 130 km/h. 

Kierowca ma do wyboru jeden z czterech trybów jazdy: Auto EV czyli domyślny tryb samochodu elektrycznego. Ustawiono go tak, aby jak najczęściej używał silnika elektrycznego. Spalinowego w razie konieczności. EV Now wymusza korzystanie z napędu elektrycznego, dopóki poziom energii w akumulatorze na to pozwala. EV Later wykorzystuje częściej silnik spalinowy, aby oszczędzać energię akumulatora. EV Charge to tryb, który podczas jazdy wykorzystuje dodatkowo silnik spalinowy do naładowania akumulatora. Tym sposobem można baterie doładować nawet do 80%. Ale uwaga, na tym trybie auto nie jest zbyt oszczędne…

W praktyce, jeśli w akumulatorze pozostaje zapas energii układ często wyłącza silnik spalinowy. W tym trybie zużycie paliwa w cyklu miejskim nie przekracza 5 l/100 km. Średnie spalanie na dystansie 100 KM oczywiście z działająca hybrydą to około 2 litrów (!) na 100 km i około 11 kWh energii elektrycznej. Kiedy w akumulatorze trakcyjnym prądu zabraknie, średnia spalania to około 6,5 litra lub 8,5 w trybie autostradowym.

Tradycyjnie na plus
Zawieszanie to kolejny atut Forda Kuga. Zresztą, nie pamiętam kiepsko prowadzącego się Forda. Spora w tym zasługa w tym platformy na której auto zbudowano i oczywiście układu kierowniczego. Jest wszak i wada. W mojej opinii pojazd jest zbyt… miękki. Chyba inżynierowie Forda próbowali dopieścić klienta. Czuć to, kiedy przy większej prędkości usiłujemy wyprzedzać. Kuga, choć niższa od poprzedniczki, potrafi nieźle ukłonić się kabiną. Wprawdzie pojazd nie zgubił toru jazdy ale, nieco nastraszył…

To auto jest chyba najciekawszym i prawdopodobnie najbardziej przestronnym SUV-em na rynku. Atuty to nie tylko pojemność wnętrza, ale także mocny motor spalinowy, sprawne wsparcie elektryczne i jest… cena. A ta jak wiadomo, czyni cuda!
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
– design
– cena
– napęd

Wady auta:
– trochę za miękko

Podstawowe parametry techniczne Ford Kuga ST-Line 2,5 Plug-In Hybrid 225 KM e-CVT:
Wymiary zewnętrzne (d/s/w/ro/): 4614/1883/1681/2710 mm
Silnik: 2488 cm benzynowy z układem hybrydowym Plug-In
Moc maksymalna: 220 KM
Maksymalny moment obrotowy: 235 Nm
Napęd: przedni
Skrzynia: e-CVT
Prędkość maksymalna: 208 km/h
Przyspieszenie: 8,7 s
Deklarowane, średnie zużycie paliwa: 1,4 średnio
Zużycie paliwa w teście (m/tr/śr): 8,7/5,5/6,5 l
Bagażnik: 411-581/1423 l
Cena: od 136 700 zł


Tagi:
Ford Kuga ST-Line 2, 5 Plug-In Hybrid 225 KM e-CVT, Ford Kuga ST-Line 2, 5 Plug-In Hybrid 225 KM, Ford Kuga ST-Line 2, 5, Ford Kuga ST-Line, Ford Kuga, test Ford Kuga ST-Line 2, 5 Plug-In Hybrid 225 KM e-CVT, test Ford Kuga ST-Line 2, 5 Plug-In Hybrid 225 KM, test Ford Kuga ST-Line 2, 5 Plug-In Hybrid, test Ford Kuga ST-Line 2, 5, test Ford Kuga

Zobacz podobne artykuły:

Ott Tänak wraca do zespołu M-Sport
kalendarz 18/12 2022

Ott Tänak wraca do zespołu M-Sport

Wiadomości / Moto sport

2022.12.18

Tänak będzie w zespole kierowcą numer 1 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata 2023.
Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem
kalendarz 28/11 2022

Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Testy / Testy

2022.11.28

Auta z silnikiem wysokoprężnym wymierają. Także SUV-y. Jednak dla osób ceniących takie auta mamy rozwiązanie. Jest nim napędzany silnikiem wysokoprężnym Renault Koleos.
Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?
kalendarz 23/11 2022

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Testy / Testy

2022.11.23

Duster pojawił się na rynku w 2010 roku. Rumuński SUV z francuskim silnikiem od Renault i sporą dawką japońskiej technologii od Nissana szybko zawojował rynki.
Najnowsze artykuły:
Karambol na S74. Kto dostanie odszkodowanie?

Karambol na S74. Kto dostanie odszkodowanie?

Finanse / Ubezpieczenia

2023.02.02

W poniedziałek 16 stycznia na drodze S74 niedaleko Kielc zderzyło się kilkadziesiąt samochodów.
Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV z odświeżoną stylistyką oraz większą mocą

Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV z odświeżoną stylistyką oraz większą mocą

Wiadomości / News

2023.02.02

Honda Jazz Crosstar e:HEV w odświeżonej wersji po faceliftingu trafi do polskich salonów późną wiosną 2023 roku. 
Mniej „kopciuchów”, wzrost cen i problemy z dostępnością nowych aut

Mniej „kopciuchów”, wzrost cen i problemy z dostępnością nowych aut

Wiadomości / Gorące tematy

2023.01.31

Sytuacja na rynku motoryzacyjnym w 2022 roku.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.