Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Galaxy 2,0 TDCi 150 KM 8 AT - Długie pożegnanie
kalendarz 07/05 2021

Ford Galaxy 2,0 TDCi 150 KM 8 AT - Długie pożegnanie

Testy / Testy / Ford

Na europejskim rynku Galaxy zadebiutował w 1995 roku. To był debiut potrójny. Pierwsza generacja Galaxy była bliźniakiem Volkswagena Sharana i Seata Alhambry. Ale po 11 latach Ford wybił się na niezależność. 

Galaxy Mk.II, które rynkową premierę miało w 2006 roku było tylko dziełem Forda. Stylistycznie nawiązywało do C-Maxa i S-Maxa. Potem, była jeszcze III generacja. W końcu, w 2015 roku na rynku pojawił się Galaxy Mk.IV…No właśnie, czy aby na pewno Mk.IV? Owszem, w stosunku do poprzednika, zmian było sporo.  Całkowicie nowa przednia i tylna część nadwozia, nowe wnętrze, poprawiony poziom wyposażenia w tym nowy system multimedialny. W wyposażeniu pojawiło się sporo układów poprawiających bezpieczeństwo. Ale kilku istotnych elementów nie tknięto. Bez zmian pozostała płyta podłogowa, nie zmienił się wygląd bocznej części auta. Rewolucji nie było wśród jednostek napędowych. Jeśli już, to ledwie modernizacja. Dlatego, w niektórych opracowaniach obecny Galaxy występuje jako Mk.III. po liftingu. I to podwójnym, bo…,

…, w 2020 Ford poddał vana kolejnemu liftingowi. I znowu poza osłoną chłodnicy i zderzakiem, rewolucji w stylizacji nie było. Warto zauważyć też nowy infotainment, ale nie poszłaś za nim głęboka restylizacja deski. Jedyna zmiana, to nowy, obrotowy selektor zmiany biegów zamiast tradycyjnego lewarka. Wygląda więc na to, że Galaxy tak jak Mondeo dożyje spokojnie swoich dni i zniknie z oferty. Oba auta unicestwiła moda na SUV-y. A tych, ma Ford w ofercie kilka. I do tego, w każdym rozmiarze. Znaczy Ford Galaxy długie pożegnanie? Na to wychodzi. Tylko, czy monumentalny Explorer zastąpi nie mniej monumentalnego Galaxy? W mojej opinii zdecydowanie nie. I choć bardzo lubię Explorera nie wydaje mi się, żeby był równie komfortowy jak Galaxy. 

No właśnie, komfortowy! 
Taki jest Galaxy. Pakowny i bardzo komfortowy. Do końca przemyślany, świetnie wykonany i spasowany. Do tego, przewygodnego vana nie zastąpi żaden SUV. Mniejszy czy większy. Te auta stworzono do dostojnego połykania kilometrów. SUV jest bardziej multilateralny. Ale, jeśli coś jest do wszystkiego… Tak naprawdę Ford ma inny plan. Trzy „odstrzelone” modele, czyli Mondeo, Galaxy i S-Maxa zastąpi jedna, całkowicie nowa konstrukcja. Najprawdopodobniej, będzie to duże kombi w stylu Subaru Outbacka. Tymczasem, Galaxy ciągle jeszcze jest w ofercie i… bardzo dobrze.

Pełnowymiarowy van to przestrzeń
I to jest jego największa zaleta Forda Galaxy. Dodam, zaleta nie do przeskoczenia. Komfort w podróży dla 5 osób. Ba, nawet dla 7, bo składane fotele w części bagażowej są dostatecznie duże i wygodne, aby zapewnić wygodę w podróży. Do tego kilkanaście schowków i schoweczków różnej wielkości, które bardzo przydają się w podróżach. I jeszcze coś: bagażnik. Standardowo, to 1300 litrów. Kiedy złożymy tylne fotele, 2340. Ale nawet w konfiguracji 7 osobowej na bagaż pozostaje trochę ponad 300 litrów. 

Lifting uszczuplił gamę silnikową Forda Galaxy. Spod maski zniknęły motory benzynowe. W ofercie pozostały 3 diesle o pojemności 2,0 TDCi i mocach 150, 180 i 240 KM. Tym razem jeździliśmy samochodem z najsłabszym, 150-konnym motorem TDCi. Najsłabszy, nie oznacza słaby. 150 KM i 370 Nm. Pozwalają na rozpędzenie tego kolosa do 190 km/h i sprint do 100 km/h w 10,8 sekundy. Naprawdę, wystarczy. 

Testowy Galaxy był wyposażony w automatyczna, 8-przełożeniową skrzynię automatyczną, która bardzo pomagała w optymalnym wykorzystaniu mocy silnika. Efekt pracy tandemu motor - skrzynia to wstrzemięźliwość w konsumpcji oleju napędowego. Producent deklaruje średnią spalania 6,6 litra. W naszym teście, średnia wyniosła 7,0 litrów. W mieście auto zasysało około 8 litrów a w trasie - 6, 6 litra.  

Prowadzenie auta to przyjemne doświadczenie. Monumentalny Galaxy jeździ adekwatnie do wyglądu. W zakrętach jest majestatyczny. Nie ma jednak powodów, aby narzekać na precyzję prowadzenia. Auto chętnie wpisuje się w zakręty. Bez kłopotów je opuszcza. To zasługa precyzyjnego układu kierowniczego. W ostrych łukach auto jedynie ledwie lekko się przechyla. Nie jest specjalnie podatne na boczne podmuchy. Jedyny problem to manewrowanie na zatłoczonych, miejskich parkingach. Nawet pomimo kamer i czujników, może nie być łatwo. Krótko mówiąc, efekt skali…

Jak już wspominałem, powoli kończy się cykl życia Forda Galaxy. Auto znika z produkcji wraz z końcem 2022 roku. Jest to zatem ostatni moment, aby kupić to auto. Albowiem, nie oszukujmy się, SUV-y i największe nawet kombi nie zastąpią vanów. Jak powszechnie wiadomo, wielkość ma znaczenie. 
RED

Zalety auta:
– wygląd
– pojemne wnętrze
– ogromny bagażnik

Wady auta:
– jazda/manewrowanie w mieście

Podstawowe dane techniczne Ford Galaxy Mk. IV 2,0 TDCi 150 KM 8 AT:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4848/1916/1747/2849 mm
Silnik: turbodiesel 1997 cm3
Moc maksymalna: 150 KM
Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm
Napęd: przedni
Skrzynia: automatyczna
Osiągi (0-100 km/h): 10,8 s
Prędkość maksymalna: 192 km/h
Deklarowane zużycie paliwa: 6,6 l
Zużycie w teście (miasto/trasa/średnio): 8,0/6,6/7,0 l
Pojemność zbiornika paliwa: 68 l
Pojemność bagażnika: 300/1300/2339 l
Cena: od 135 400 zł


Tagi:
Ford Galaxy 2, 0 TDCi 150 KM 8 AT, Ford Galaxy 2, 0 TDCi 150 KM, Ford Galaxy 2, 0 TDCi, Ford Galaxy, test Ford Galaxy 2, 0 TDCi 150 KM 8 AT, test Ford Galaxy 2, 0 TDCi 150 KM, test Ford Galaxy 2, 0 TDCi, test Ford Galaxy

Zobacz podobne artykuły:

Ford Mustang GTD – Z toru na ulicę
kalendarz 16/06 2024

Ford Mustang GTD – Z toru na ulicę

Prezentacje / Nowości

2024.06.16

Na torze w Le Mans debiutuje najbardziej ekstremalna wersja Mustanga.
 Ford Mustang GT3 na torze Le Mans
kalendarz 14/06 2024

Ford Mustang GT3 na torze Le Mans

Wiadomości / Moto sport

2024.06.14

Siódma generacja Mustanga stanie do rywalizacji o najwyższe podium w słynnym 24‑godzinnym wyścigu Le Mans.
Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje
kalendarz 10/06 2024

Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje

Testy / Testy

2024.06.10

Bez dwóch zdań sylwetka Hyundaia IONIQ 5 wygląda na tyle awangardowo, że nie sposób jest przejść obok niego obojętnie. Jak jest naprawdę?

Firmy z branży

Americance Import z USA

mazowieckie
ul. Ananasowa 29
00-711 Warszawa
Tel.: 577 776 933
Email.: biuro@americance.pl
https://americance.pl
Najnowsze artykuły:
 VW Golf R 8.5 - Mocy nie zabraknie

VW Golf R 8.5 - Mocy nie zabraknie

Prezentacje / Nowości

2024.06.24

Czy nowy Golf R mocą zbliży się do takich aut jak Audi RS3 Sportback i Mercedes-AMG A45?
 Kajetanowicz apeluje o bezpieczne kibicowanie w Rajdzie Polski

Kajetanowicz apeluje o bezpieczne kibicowanie w Rajdzie Polski

Wiadomości / Moto sport

2024.06.24

Rajd na mazurskich szutrach stanowi siódmą rundę WRC.
W Warszawie rusza pierwsza w Polsce Strefa Czystego Transportu

W Warszawie rusza pierwsza w Polsce Strefa Czystego Transportu

Wiadomości / Gorące tematy

2024.06.24

Już 1 lipca w stolicy zaczynają obowiązywać normy emisji spalin dla pojazdów wjeżdżających do centrum.