Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Fiat 500L 1.6 MultiJet II Trekking - W duchu oryginalności
kalendarz 03/04 2014

Fiat 500L 1.6 MultiJet II Trekking - W duchu oryginalności

Testy / Fiat

Jeżeli uważacie, że mikrovan powinien być byle jaki, to ten test udowodni Wam, że jesteście w  błędzie. Także w tym segmencie zaczyna liczyć się estetyka oraz oryginalność, czego najlepszym przykładem jest Fiat 500L.

Początkowo zastanawiałem się dla kogo został przewidziany? Chyba dla osób ceniących oryginalność – pomyślałem po chwili. Zresztą świadczy o tym choćby oryginalny dobór lakieru (zielony ciemny metalik z białym dachem), który co tu dużo mówić, przykuwał wzrok. Ale nie tylko zastosowanie lakieru spowodowało, że auto jest oryginalne. Przypatrując się nadwoziu, widać nawiązanie do małej 500-ki. Jest bardzo ładne. Poza wspomnianą wcześniej oryginalnością,  właściciel auta może liczyć także na przestronne wnętrze, które robi duże wrażenie. Mikrovan wcale nie musi być mały. Wnętrze oprócz tego, że robi wrażenie swoimi rozmiarami, to jest przytulne. Design i kolorystyka powodują, że w aucie panuje niepowtarzalny klimat.

Nieźle także wypada pod względem ergonomii. Nieco gorzej natomiast ocenić trzeba materiały użyte do wykończenia kabiny. Generalnie rzecz biorąc w stylistyce wnętrza odnajdziecie trochę klimaty z lat 70-tych i 80-tych.

L znaczy Large

Miejsca wewnątrz jest naprawdę pod dostatkiem. Pudełkowy kształt sylwetki wzmaga poczucie przestronności. Odpowiednia przestrzeń jest nie tylko na przednich fotelach, ale również na tylnej kanapie. Cechą charakterystyczną jest także wysoka pozycja na fotelach, które jednocześnie  zapewniają przyzwoity komfort (faktem jest jednak, że nie należą do najobszerniejszych i nie oferują rewelacyjnego trzymania bocznego).

Na tylnej kanapie otrzymujemy bardzo dużo miejsca na nogi. Wygodnie może podróżować nawet trzech dorosłych pasażerów. Swoją drogą biorąc pod uwagę miejsce nad głową, moglibyśmy -  gdybyśmy mieli tylko taki kaprys  - podróżować w cylindrze, a i wtedy wcale nie byłbym tego pewien, że uderzylibyśmy kapeluszem o podsufitkę. Także przestrzeń bagażowa Fiata 500L jest odpowiednia i wynosi 400 litrów. Do tego jest praktyczna, bagażnik dysponuje podwójną podłogą, dzięki której możemy podzielić go na dwie niezależne części. Docenimy łatwy dostęp do niego, zaś składane „do przodu” fotele ułatwiają maksymalne wykorzystanie przestrzeni przy pozostawieniu tylko dwóch miejsc w środku.

Popularny i oszczędny

Pod maskę naszego auta trafiła topowa odmiana silnika wysokoprężnego o poj. 1.6 i mocy 105 KM. Na rynku silnik ten cieszy się dużą popularnością. Można pochwalić go za stosunkowo niewielki apetyt na paliwo, zaś dynamika jest zadowalająca do prędkości przekraczającej niewiele ponad 100 km/h. Jednak umówmy się – nie po to to auto zostało stworzone, aby być demonem prędkości. Za to ma dla potencjalnego nabywcy znacznie ważniejszy walor, umożliwia ekonomiczne poruszanie się po mieście (spalanie w granicach 7 litrów).

Z silnikiem dobrze współpracuje skrzynia biegów. Pod kątem zawieszenia auto prezentuje kompromis, choć zbyt łatwo się wychyla przy szybko pokonywanych zakrętach oraz podczas przyspieszania czy hamowania. Tradycyjnie już układ kierowniczy Fiata stanowi elektryczna konstrukcja, ze wspomaganiem City – uruchamianym przyciskiem. Przydaje się ona szczególnie podczas manewrowania na parkingu. Zresztą czynność tą ułatwia nam rewelacyjna widoczność we wszystkich kierunkach. Dodatkowo pionowo ścięty tył oraz czujniki parkowania pozwolą odnaleźć się w tej kwestii niejednej kobiecie.

Test Fiata 500L pokazał kilka rzeczy. Po pierwsze auto posiada wiele atrybutów umożliwiających zainteresowanie się tym modelem. Dodatkowo kusi znaczną obniżką. Najtańsza odmiana wyceniona została na 61 990 zł (wersja benzynowa 1.4/95 KM), zaś diesel kosztuje 68 490 zł (1.3 MultiJet 85 KM).

Paweł Pusz Foto: autor Zalety auta: + oryginalna sylwetka + przestronne wnętrze + możliwości konfiguracji wnętrza + komfort jazdy + ekonomiczny silnik Wady: – przeciętna dynamika jednostki napędowej – brak nawet w opcji napędu 4x4 Podstawowe parametry techniczne Fiata 500L Trekking 1.6 MultiJet II: Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4270/1800/1679 mm Silnik: wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim Common Rail Moc maksymalna: 105 KM przy 3750 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1750 obr./min Napęd: przedni Osiągi (0-100 km/h): 12 s Prędkość maksymalna: 175 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 5,6/4,1/4,7 l l/100 km Pojemność bagażnika: 400/1310 l Pojemność zbiornika paliwa: 50 l Masa własna: 1365 kg Cena: od 61 990 zł (wersja 1.4 16V 95 KM) Cena wersji wysokoprężnej: od 68 490 zł (wersja 1.3 MultiJet 85 KM) Cena wersji testowej: od 72 990 zł [gallery ids="45318,45317,45316,45315,45314,45313,45312,45311,45310,45309,45308,45307,45306,45305,45304,45303,45302,45301,45300,45299,45298,45297,45296,45295,45294,45293"]

Zobacz podobne artykuły:

Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection  – Silnik bez wad
kalendarz 08/11 2025

Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection – Silnik bez wad

Testy / Testy

2025.11.08

Scala, czyli z łaciny - drabina, powstała na bazie modułowej płyty podłogowej MQB1. Tej samej na której zbudowano VW Polo i T-Rocka ale także Seaty: Aronę i Ibizę. Stylistycznie nawiązuje do konceptu Vison RS. Nie jest wprawd...
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność
kalendarz 07/11 2025

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Testy / Testy

2025.11.07

Cel był taki. Stworzyć auto elektryczne aby zawojowało rynek. Miało być niczym Volkswagen Garbus w dzisiejszej rzeczywistości. Czy to się niemieckiemu koncertowi udało?
Fiat Tipo - Jednak...
kalendarz 03/11 2025

Fiat Tipo - Jednak...

Wiadomości / News

2025.11.03

Obiecujący debiut, dobre wyniki sprzedaży i…
Najnowsze artykuły:
Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection  – Silnik bez wad

Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection – Silnik bez wad

Testy / Testy

2025.11.08

Scala, czyli z łaciny - drabina, powstała na bazie modułowej płyty podłogowej MQB1. Tej samej na której zbudowano VW Polo i T-Rocka ale także Seaty: Aronę i Ibizę. Stylistycznie nawiązuje do konceptu Vison RS. Nie jest wprawd...
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Testy / Testy

2025.11.07

Cel był taki. Stworzyć auto elektryczne aby zawojowało rynek. Miało być niczym Volkswagen Garbus w dzisiejszej rzeczywistości. Czy to się niemieckiemu koncertowi udało?
Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Wiadomości / Moto sport

2025.11.06

Polak ukończył testy amerykańskiej serii w czołowej trójce debiutantów.