Citroën debiutuje na rynku indyjskim
Francuska marka pojawi się w Indiach w 2020 r, wprowadzając swojego najnowszego SUV-a C5 Aircross.
Linda Jackson, CEO Citroëna, na konferencji prasowej w Chennai w południowych Indiach oficjalnie potwierdziła debiut marki na rynku indyjskim. To kolejny krok w realizacji strategii rozwoju Citroëna na światowych rynkach.
Po ogłoszeniu przez Carlosa Tavaresa, prezesa zarządu Groupe PSA, drugiej fazy planu Push to Pass, Linda Jackson, CEO marki Citroën, oficjalnie potwierdziła wejście marki na indyjski rynek.
Oferta producenta będzie dostosowana cenowo do specyfiki rynku indyjskiego: dzięki strategii zakładającej wysoki udział lokalnych dostawców (ponad 90 proc.), z wykorzystaniem dwóch firm joint venture pomiędzy Groupe PSA a spółkami należącymi do Grupy CK Birla (montaż i dystrybucja samochodów oraz produkcja układów napędowych).
Dodajmy, że Indie z 1,3 mld mieszkańców są drugim krajem na świecie pod względem liczby ludności, a wkrótce wyprzedzą Chiny i znajdą się na szczycie rankingu. W 2050 r. łączna liczba mieszkańców Indii będzie większa niż mieszkańców Chin i USA łącznie. To również „najmłodszy” kraj na świecie, w którym średnia wieku ludności wynosi 25 lat, a liczba dzieci poniżej 4. roku życia jest dwa razy większa niż ludność całej Francji. Do 2025 r. 55 proc. ludności kraju będzie w wieku produkcyjnym, co odpowiada 25 proc. czynnej zawodowo światowej populacji. Przy obecnym wzroście Indie mogą stać się w ciągu kilku lat wiodącą światową gospodarką (w 2018 r. były na 5. miejscu).
Indie mają również ogromny potencjał motoryzacyjny. Obecny wskaźnik nasycenia rynku wynosi 40 samochodów na 1000 mieszkańców. Klasa średnia powinna zwiększyć się o 75 proc. do 2025 r. (z 63 do 110 mln Hindusów), co oznacza, że szacowany średni wzrost rynku samochodów osobowych w najbliższych latach wyniesie 8 proc. rocznie (z 3,3 mln sztuk w 2018 r. do ponad 6 mln do 2025 r.). Dlatego w 2020 r. Indie powinny stać się trzecim największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie po Chinach i Stanach Zjednoczonych.
„Wprowadzenie marki na tak duży rynek, jakim są Indie, jest jedynym w swoim rodzaju i bardzo ekscytującym doświadczeniem. Jestem przekonana, że dzięki naszej śmiałości i umiejętności zainspirowania się stylem życia naszych klientów, Citroën ma wszelkie atuty, by przyciągnąć indyjskich klientów. Mamy środki, żeby to osiągnąć. Chcemy być „indyjscy w Indiach”. Odnosi się to zarówno do współpracy przemysłowej poprzez dwie lokalne spółki joint venture, jak i do nowej oferty produktowej, wykorzystującej rozwiązania, które zapewniły nam sukces w Europie”, powiedziała Linda Jackson.
źródło: Citroën
Zobacz podobne artykuły:
Renault kończy rozmowy z VW
Wiadomości / News
2024.05.18
Ford Transit za prawie milion zł
Wiadomości / News
2024.05.17
Renault kończy rozmowy z VW
Wiadomości / News
2024.05.18
Mercedes-Maybach oczami artysty
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.18
Ford Transit za prawie milion zł
Wiadomości / News
2024.05.17