BMW X4 – Młodszy brat
W gamie BMW pojawił się kolejny SUV w stylu coupe.
Nowy model określany przez producenta jako SAC (Sports Activity Coupe) stylem nawiązuje do wcześniejszego BMW X6. Samochód korzysta z bogatej palety najnowszych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. W stylizacji auta dominują elementy charakterystyczne dla pojazdów tej marki, jak przedni pas z wlotem powietrza (firmową „nerką”), reflektory, przetłoczenia, tylny pas ze światłami w kształcie litery „L”, zasilanymi diodami LED oraz opadająca linia dachu, jak w X6.
Model X4 bazuje technicznie na BMW X3. Jednak X4 jest o 14 mm dłuższe i o 36 mm niższe. W porównaniu z modelem X3, przednie fotele zostały umieszczone niżej o 20 mm, a tylna kanapa swoją formą sugeruje dwuosobowy charakter. Funkcjonalność auta podkreślają również tylne siedzenia, dzielone w proporcji 40:20:40. Nie ma natomiast zadnych zaskoczeń w stylizacji wnętrza, które podobne jest w swojej formie do X3. Na wyposażeniu znalazł się m in. asystent parkowania, pełnokolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up Display, nieoślepiający system głównych lamp dalekosiężnych oraz Driver Assistent Plus, obejmujący m.in. ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go oraz ochroną pieszych. Na liście wyposażenia jest również system ConnectedDrive zapewniający aktualne informacje drogowe, usługę Consierge oraz wzywanie pomocy. Nowością systemu jest sterownik iDrive zintegrowany z gładzikiem (touch pad na wierzchu pokrętła), co pozwala wprowadzać w prosty sposób litery i cyfry za pomocą palca.
BMW przygotowało do modelu X4 trzy silniki benzynowe i trzy turbodiesle, wszystkie z rodziny BMW EfficientDynamics o mocy od 184 do 313 KM. Co istotne – wszystkie spełniają normę emisji spalin EU6. Najmocniejsza jednostka benzynowa trafiła pod maskę modelu X4 xDrive35i. 6-cylindrowy silnik o poj. 3.0 dysponuje mocą 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego, zaś zużycie paliwa wynosi (miasto/trasa/średnio) 10,7/6,9/8,3 l/100 km, przy emisji średnio 193 g/km CO2. X4 w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 s. Model X4 xDrive35d napędzany jest 313-konnym silnikiem (moment obrotowy równy 630 Nm), zużywającym 6,7/5,5/6,0 l/100 km, przy emisji średnio 157 g/km. Ten 6-cylindrowy silnik rozpędza X4 od 0 do 100 km/h w 5,2 s. Najlepsze wyniki pod względem spalania i emisji uzyskuje jednak nowa generacja dwulitrowych turbodiesli - w modelu X4 xDrive20d o mocy 190 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm, współpracujący z automatyczną 8-stopniową skrzynią biegów Steptronic zużywa 5,8-5,7/5,1-5,0/5,4-5,2 l/100 km i emituje 141-138 g/km.
W uzyskaniu optymalnego zużycia paliwa pomaga znany już z innych modeli pakiet BMW EfficientDynamics, obejmujący m.in. funkcję Auto Start Stop i żeglowania (wybiegu z odłączeniem silnika, tylko przy 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Steptronic), odzysk energii hamowania, a także aktywację agregatów pomocniczych (pompy etc.) tylko w sytuacji gdy są potrzebne.
BMW X4 w połowie roku znajdzie się w sprzedaży.
Norbert Szwarc
Foto: BMW
[gallery ids="45198,45197,45191,45196,45192,45190,45189,45195,45194,45193,45187,45188"]
Zobacz podobne artykuły:
62 proc. Polaków marzy o nowym aucie
Wiadomości / Gorące tematy
2024.09.04
Najpierw Polanica, później Kalimera Acropolis!
Wiadomości / Moto sport
2024.08.30
50 lat Golfa na Torze Modlin
Moto fanatyk
2024.08.29
Podróbki produktów Mercedesa
Wiadomości / News
2024.09.06
Niemieckie auta używane dominują na polskim rynku
Używane
2024.09.06
Rajd Grecji - Toyota powalczy o tytuł
Wiadomości / Moto sport
2024.09.05