Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
BMW 2 Activ Tourer 218d Luxury Line - Małe zaskoczenie
kalendarz 08/10 2015

BMW 2 Activ Tourer 218d Luxury Line - Małe zaskoczenie

Testy

Z czym kojarzy Wam się BMW? Pewnie z tylnonapędowymi sportowymi autami lub z czteronapędowymi SUV-ami. Czy tymczasem ktoś pomyślałby kiedyś, że bawarski koncern wypuści na rynek przednionapędowego minivana?

Świat stanął do góry nogami – pomyślałem. Czy to w ogóle jest możliwe? Musieliśmy się o tym osobiście przekonać.Już podczas odbioru auta zobaczyłem na własne oczy, że choć niektórzy mogą być oburzeni, to podobieństwo do Kia Carens jest uderzające.

Wspópracujac z Toyotą
Auto powstało dzięki współpracy z japońskim producentem. Jednak niech to nas nie zmyli, bowiem z wyglądu 2 Active Tourer przypomina także inne modele niemieckiego producenta. W przedniej części nadwozia w oczy rzucają się LED-owe reflektory oraz grill. Odpowiednio wyprofilowany zderzak z ukośnymi wycięciami na reflektory nadaje autu zadziornego charakteru. Cechą charakterystyczną jest również spora, mocno nachylona przednia szyba, zapewniająca kierowcy bardzo dobrą widoczność podczas jazdy. Interesująco auto prezentuje się również z boku z charakterystycznymi przetłoczeniami na dole karoserii. Dodatkowego smaczku dają 17-calowe obręcze kół Star Spoke 478. Opony idealnie nadają się na nasze drogi i są w rozmiarach 205/55. Z tyłu jest typowo klasycznie. Wygląd starego dobrego BMW. Choć zaraz, skoro nie mówimy przecież o wersji coupe to gdzie się podziała tylna wycieraczka? Czeka na nas spora niespodzianka, bowiem została ona umiejscowiona pod... niewielkim spojlerem znajdującym się nad szybą.Rozwiązanie optymalne również pod kątem estetyki nadwozia.

Wysokiej jakości...

...w naszej odmianie Luxury Line boczki drzwi oraz część kokpitu zostały pokryte perforowaną skórą Dakota w odcieniu beżu Canberra. Całość uzupełniona została o drewniane listwy ozdobne Fineline. Bez dwóch zdań elegancja to słowo, które przychodzi nam na język. Kierowca doceni miłą w dotyku skórzaną kierownicę, która posiada funkcję sterowania tempomatem, telefonem oraz komputerem pokładowym. Oprócz standardowego wyświetlacza testowana przez nas wersja dysponowała wyświetlaczem Head-Up znajdującym się za zegarami. BMW przyzwyczaiło nas do tego, że konsola środkowa zdominowana została przez system multimedialny, zarządzny za pomocą iDrive Touch. Podobnie jest i w tym przypadku. Zasiadając wygodnie w skórzanych fotelach możemy delektować się symfoniczną jakością nagłośnienia systemu HiFi Harman/Kardon. Kokpit auta jest przejrzysty i czytelny, a w jego dolnej części umieszczony został panel sterowania klimatyzacją oraz dźwigienka do sterowania nastawieniami pojazdu (ECO PRO, NORMAL, SPORT). Jeszcze poniżej znajduje się usportowiona dźwignia automatycznej skrzyni biegów (dopłata prawie 10 tys. zł). BMW 2 Activ Tourer idealnie należy się na dłuższe wycieczki. Przednie fotele zapewniaja bardzo dobry komfort, zaś tylna kanapa wygodnie pomieści 3 osoby. Nie bądą one wadziły głową o podsufitkę czy wbijały kolana w oparcie przednich foteli. Nie będziemy również rozczarowani pod względem pojemności bagażnika. 468 litrów, a po rozłożeniu tylnej kanapy 1510 litrów to bardzo dobry rezultat.

Pod maską BMW pracował silnik wysokoprężny o pojemności dwóch litrów oraz mocy 150 KM. Nie złudźmy się oznaczeniem 218d. Generalnie model ten oferowany jest z pełną paletą wersji silnikowych zarówno benzynowych, jak wysokoprężnych. Do najmocniejszych wersji montowany jest opcjonalnie napęd xDrive, czyli 4x4. Wysoko ocenić trzeba jednostkę napędową. Orócz mocy zwraca uwagę maksymalny moment obrotowy wynoszący 330 Nm, który umożliwa szybką reakcję na gaz. Z silnikiem współpracuje 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów. Auto należy do ekonomicznych. Ważące 1375 kg BMW zadowala się w warunkach miejskich zużyciem paliwa na poziomie 6,8 l. Prowadzenie auta odbiega od innych modeli z Monachium. Co nie znaczy, że nie prowadzi się auta przyjemnie. Raczej chodziło mi o to, że prawdziwy fan tej marki lubi tylnonapędowce, którymi jak trzeba można się ,,fajnie” pobawić.

BMW 2 Active Tourer to ciekawa propozycja rynkowa. To auto dopracowane pod każdym względem. Posiada liczne zalety: przestrzeń, komfort podróżowania, jakość użytych materiałów. Czyżby to było auto pozbawione wad? Niekoniecznie. Pierwszą jest podobieństwo do Kia Carens (komplemewnt dla Koreańczyków), drugą cena. Zaczyna się ona od 110 800 zł (wersja 218i Active Tourer). Na naszą odmianę trzeba będzie wydać minimum 122 200 zł. Wersja Luxury Line (dopłata 17.400 zł) wraz z dodatkowym wyposażeniem w postaci automatycznie przyciemnianych i składanych lusterek, sportowej, automatycznej skrzyni biegów, adaptacyjnych reflektorów diodowych, systemu HiFi Harman/Kardon powoduje, że cena zwrasta aż do 193 tys. zł.  
Paweł Pusz

Zalety auta:

- komfort
- przestronne wnętrze
- ekonomiczny silnik
- jakość wykonania
- 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów
- system audio
- bagażnik
- bardzo dobra widoczność

Wady auta:
- wysoka cena
- podobieństwo do Kia Carens

Podstawowe parametry techniczne BMW 2 Activ Tourer 218d Luxury Line:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4342/1800/1586 mm
Silnik: wysokoprężny, turbodoładowany 4-cylindrowy, 16 zaworowy
Pojemność: 1995 cm3
Moc maksymalna: 150 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 330 Nm przy 1750 - 2250 obr./min
Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
Napęd: przedni
Osiągi (0-100km/h): 8,9 s
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Zużycie paliwa: 4,8/3,9/4,2 (l/100km)
Pojemność bagażnika: 468 -1510 l
Pojemność baku: 51 l
Waga: 1375 kg
Cena wersji podstawowej: 110 800 zł (wersja 218i Active Tourer)
Cena wersji testowanej: od 122 200 zł
Cena auta prezentowanego: od 193 000 zł
 

galeria: [gallery ids="52995,52996,52997,52998,52999,53000,53001,53002,53003,53004,53005,53006,53007,53008,53009,53010,53011,53012,53013,53015,53016,53017,53018,53019,53020,53021,53022,53023,53024,53025,53026,53027,53028,53029,53030,53031,53032,53033,53034,53035,53036,53037,53038,53039"]

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
kalendarz 22/09 2023

Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie

Testy / Testy

2023.09.22

Duży SUV napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5-litra, który na dodatek współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi? Czy coś nas jeszcze jest w stanie zaskoczyć?
Najnowsze artykuły:
Startuje sezon rajdowych MP

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.