Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
BMW 118d SportLine - Jedyny tego typu
kalendarz 05/03 2014

BMW 118d SportLine - Jedyny tego typu

Testy

Nie wiecie o co mi chodzi? Podpowiem. Znajdźcie drugi kompakt na rynku z napędem na tylną oś z silnikiem montowanym wzdłużnie. Czy jednak tylko tym BMW wyróżnia się?

Obecna odmiana serii 1 pojawiła się na rynku w 2011 roku i zmuszona jest konkurować na rynku z innymi autami klasy premium takimi jak Audi A3, Mercedes klasy A czy szwedzkie Volvo V40.

Najnowsza generacja serii 1 w porównaniu do poprzednika jest dłuższa, szersza a także dysponuje  większym rozstawem osi. Te parametry w połączeniu z niskim nadwoziem gwarantują lepszą aerodynamikę oraz trakcję.  Wizualny aspekt BMW stanowi jego mocny punkt. Dodać przy okazji trzeba, że testowane przez nas auto wyposażono w opcjonalny pakiet stylistyczny Sport Line (8296 zł). W jego skład wchodzi m.in.grill atrapy chłodnicy z szerzej rozstawionymi żebrami, czarna końcówka rury wydechowej czy czarna poprzeczka środkowego wlotu powietrza.

Ze sportowymi akcentami

Ciekawe smaczki odnajdziemy wewnątrz pojazdu. Także tam mamy dodatki pakietu Sport. Nikogo nie zdziwi zatem sportowa wielofunkcyjna kierownica (o grubym wieńcu doskonale leżąca w dłoniach), sportowe przednie fotele, przeszycia na desce rozdzielcze, fotelach oraz kierownicy oraz czerwone listwy.Dzięki udanemu połączeniu czerwieni z aluminium udało się uzyskać sportowy klimat wnętrza.


Aby dawać radość z jazdy
BMW serii 1 zaprojektowano, aby dawała radość kierowcy. Przykładem może tutaj być chociażby konsola środkowa z 6,5-calowym ekranem, którą skierowano w stronę kierowcy. BMW przyzwyczaiło nas do tego, że obsługa pulpitu jest intuicyjna.

Na środkowym tunelu znalazło się miejsce dla iDrive. Za jego pomocą można sterować elektroniką z zestawem audio oraz nawigacją (dopłata 7000 zł) obsługiwanymi w języku polskim. W aucie znajdziemy wygodną pozycję za kierownicą. Zresztą niska pozycja za kierownicą, grube koło kierownicy, sportowe fotele posiadające regulację wysokości, szerokości oparcia i podparcia ud – to typowe cechy auta sportowego. Niska pozycja za kierownicą powoduje jednak, że z tyłu niewiele widzimy. Dlatego polecamy  przednie i tylne czujniki parkowania (dopłata 3275 zł). Co prawda ilość miejsca na tylnej kanapie poprawiła się w stosunku do poprzednika, ale przestrzeń poczujemy wtedy, gdy przednie fotele nie są za mocno cofnięte. Miejsca na nogi ograniczają również nawiewy klimatyzacji czy wał napędowy. Pojemność bagażnika wynosi 360 litrów i można jego zwiększyć do 1200 litrów.

Pod maską BMW 118d znalazł się silnik o pojemności dwóch litrów. Jest to zmodernizowany turbodiesel poprzedniej generacji. Zastosowano w nim bezpośredni wtrysk typu common rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Ma on też filtr cząstek stałych i aluminiową skrzynię korbową. Generuje on moc 143 KM przy 4000 obr./min., zaś maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm i dostępny jest w zakresie od 1750 do 2500 obr/min. Dynamika auta jest w zupełności wystarczająca (sprint do 100 km/h zajmuje 8,6 s.), a spalanie w warunkach miejskich oscylowało wokół 7,5 litrów.

Poruszając się autem ciężko jest stwierdzić, że mamy do czynienia z silnikiem wysokoprężnym. Doskonale zostały wytłumione drgania oraz charakterystyczne odgłosy silnika wysokoprężnego. Z jednostka napędową współpracuje automatyczna skrzynia Steptronic. BMW umożliwia nam wybranie różnych trybów jazdy: Eco Pro, Comfort, Sport oraz Sport+ (w pakiecie SportLine). Każde z ustawień powoduje inną pracę komputera pokładowego sterującego przepustnicą i silnikiem oraz skrzynią biegów i układem stabilizacji toru jazdy DSC. BMW daje najwięcej radości podczas pokonywania zakrętów. Auto jedzie po prostu jak po szynach. Otrzymało przy tym zaawansowane zawieszenie – z przodu podwójne wahacze, z tyłu układ wielowahaczowy. Wspomnieć należy także o blisko idealnemu rozkładowi masy przód-tył. Zawieszenie jest twarde ale pasażerowie nie będą narzekać na komfort podróżowania.

Bawarski koncern we wzorowy sposób pokazuje, że nie trzeba produkować wyłącznie dużych limuzyn. Małe BMW choć do praktycznych nie należy, posiada niezaprzeczalne zalety. Serii 1 słynie ze świetnego prowadzenia, efektownego wyglądu. Do wyżej wymienionych dodać trzeba jeszcze jedno: oszczędne i dynamiczne silniki wysokoprężne.

Paweł Pusz


Zalety:
pewne zachowanie na drodze
design
automatyczna skrzynia biegów
dynamiczny i oszczędny silnik
jakość wykonania
pojemny bagażnik

Wady:
niewielka ilość na tylnej kanapie
słaba widoczność do tyłu
wysokie dopłaty za wyposażenie dodatkowe

Podstawowe parametry techniczne BMW 118d SportLine:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4324/1765/1421/2690 mm
Silnik: wysokoprężny turbodoładowany z wtryskiem common rail
Pojemność: 1995 ccm
Moc silnika: 143 KM mocy przy 4000 obr./min.;
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm  od 1750 do 2500 obr./min.
Skrzynia biegów: automatyczna ośmiobiegowa
Napęd: na tylną oś
Osiągi (0-100 km/h): 8,6 s.
Prędkość maksymalna: 212 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane) - dane testowe: 7,6/5,4/6 l/100 km
Pojemność bagażnika: 360/1200 l
Cena: od 108 500 zł
Cena auta testowanego: 156 787 zł

[gallery ids="45166,45152,45145,45144,45151,45158,45165,45164,45157,45159,45150,45149,45156,45163,45162,45155,45148,45147,45154,45161,45160,45153,45146"]

Zobacz podobne artykuły:

Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection  – Silnik bez wad
kalendarz 08/11 2025

Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection – Silnik bez wad

Testy / Testy

2025.11.08

Scala, czyli z łaciny - drabina, powstała na bazie modułowej płyty podłogowej MQB1. Tej samej na której zbudowano VW Polo i T-Rocka ale także Seaty: Aronę i Ibizę. Stylistycznie nawiązuje do konceptu Vison RS. Nie jest wprawd...
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność
kalendarz 07/11 2025

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Testy / Testy

2025.11.07

Cel był taki. Stworzyć auto elektryczne aby zawojowało rynek. Miało być niczym Volkswagen Garbus w dzisiejszej rzeczywistości. Czy to się niemieckiemu koncertowi udało?
Volkswagen California 2.0 TDI DSG 150 KM – Wszechstronny
kalendarz 28/10 2025

Volkswagen California 2.0 TDI DSG 150 KM – Wszechstronny

Testy / Testy

2025.10.28

W porównaniu do modelu Grand California testowany przez nas Volkswagen California wydaje się być nie tylko znacznie mniejszy, ale chociażby w porównaniu do poprzedniego modelu jeszcze mniej przypomina campera. Czy to wada czy...
Najnowsze artykuły:
Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection  – Silnik bez wad

Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection – Silnik bez wad

Testy / Testy

2025.11.08

Scala, czyli z łaciny - drabina, powstała na bazie modułowej płyty podłogowej MQB1. Tej samej na której zbudowano VW Polo i T-Rocka ale także Seaty: Aronę i Ibizę. Stylistycznie nawiązuje do konceptu Vison RS. Nie jest wprawd...
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Testy / Testy

2025.11.07

Cel był taki. Stworzyć auto elektryczne aby zawojowało rynek. Miało być niczym Volkswagen Garbus w dzisiejszej rzeczywistości. Czy to się niemieckiemu koncertowi udało?
Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Wiadomości / Moto sport

2025.11.06

Polak ukończył testy amerykańskiej serii w czołowej trójce debiutantów.