Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi A4, A5, A6 – Ultra oszczędność
kalendarz 18/02 2014

Audi A4, A5, A6 – Ultra oszczędność

Wiadomości / Prezentacje / Audi / nowe auta

Audi poszerza swoją gamę aż o jedenaście nowych modeli.

W tym roku na rynku zadebiutują nowe ekonomiczne wersje serii A4, A5 i A6. Pod maskę tych  aut  trafił nowy, dwulitrowy silnik TDI w trzech wariantach mocy – 136, 163 i 190 KM. Jak podkreśla producent, zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 3,9 do 4,6 l/100 km. Jednocześnie dzięki emisji CO2 od 104 do 119 g/km, modele Audi ultra należą do najbardziej efektywnych samochodów w swoich segmentach.

Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego opisuje je w ten sposób: „Najnowsza technika TDI, najbardziej efektywne skrzynie biegów, sportowy układ wydechowy. Kierowca tego prawie nie zauważa, ale odczuwa przy szybkim przyspieszaniu oraz – dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu – przy płaceniu rachunku na stacji benzynowej. Nasze modele ultra mają też wiele zalet w codziennym użytkowaniu – to coś, co zawsze doceniają klienci.“

Nowoczesny silnik 2.0 TDI jaki trafił do gamy modelowej A4, A5 i A6, dysponuje wysokim momentem obrotowym, wynoszącym 320 lub 400 Nm, także przy niskiej liczbie obrotowej, co daje odpowiednią moc przy niewielkim zużyciu.

Dr Stefan Knirsch, kierownik ds. rozwoju silników w Audi mówi: „Innowacyjny, wysoce efektywny system SCR oczyszcza spaliny z tlenków azotu. Dzięki temu oczywistym jest, że nowe modele ultra spełniają wymogi mającej obowiązywać w przyszłości normy emisji spalin Euro 6, zużywając jednocześnie mniej paliwa.“

Modele ultra wyposażane są seryjnie w manualną skrzynię biegów, w której górne przełożenia nieco wydłużono. Opcjonalnie, w Audi A6 dostępna jest innowacyjna 7-stopniowa przekładnia S tronic, która obniża średnie zużycie do 4,4 l/100 km (4,6 l. w modelu Avant). Odpowiada to emisji 114 g CO2/km (119 g w przypadku wersji Avant). Ta na nowo zaprojektowana, dwusprzęgłowa, automatyczna przekładnia, zapewnia szybką i komfortową zmianę poszczególnych przełożeń. Producent zastosował w niej szeregu innowacji: zminimalizowane tarcie wewnętrzne, wysoko efektywne zaopatrywanie w olej oraz wahadło odśrodkowe zapobiegające niepożądanym drganiom i umożliwiające jazdę na niskich obrotach, co przekłada się na niewielki hałas dobiegający z silnika. Harmonijnie zestopniowane biegi, w połączeniu z dużą rozpiętością przełożeń, zapewniają komfortową jazdę. 7-biegowa przekładnia S tronic, podobnie jak 6-biegowa skrzynia manualna, przekazuje napęd na koła przedniej osi. Za wysoką efektywność modeli ultra, odpowiada również seryjnie montowany system Start-Stop i systemu informacji kierowcy z programem efektywnej jazdy. W modelach A4 i A4 Avant, zużycie obniżają także modyfikacje detali aerodynamiki i niżej zawieszona karoseria.

W efekcie otrzymano niewielkie wartości zużycia paliwa i emisji CO2, od 3,9 l/100 km (104 g/km) w Audi A4 Limousine, przez 4,2 l/100 km (109 g/km) w Audi A4 Avant i w Audi A5 Coupé po 4,3 l/100 km (111 g/km) w Audi A5 Sportback. Nieco później na rynku pojawi się model A5 Sportback 2.0 TDI ultra o mocy 100 kW. Model A6 2.0 TDI ultra, bez jakiegokolwiek uszczuplenia wyposażenia, charakteryzuje się niską wartością emisji CO2 – 114 g/km (117 g/km z przekładnią manualną), a na 100 km zużywa średnio 4,4 l paliwa (4,5 l ze skrzynią manualną). W przypadlu wersji Avant, niezależnie od zastosowanej przekładni, zużycie paliwa wynosi 4,6 l/100 km (119 g/km).

Do palety ultra marki Audi należy także Audi A3 1.6 TDI ultra, które zadebiutowało jesienią 2013 r. jako pierwszy model ultra. Samochód w tej wersji zużywa średnio 3,2 l paliwa na 100 km (85 g CO2 na km). Wyróżnikiem wszystkich wersji ultra jest dyskretny emblemat umieszczonym z tyłu auta.

Norbert Szwarc
Foto: Audi

 

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
Najnowsze artykuły:
Startuje sezon rajdowych MP

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.