Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi A3 Limousine - Minimalistyczna limuzyna?
kalendarz 06/11 2014

Audi A3 Limousine - Minimalistyczna limuzyna?

Testy / Audi / Mini

Od chwili zaprezentowania Audi A3 Limousine zastanawiałem się nad sensem najmniejszej limuzyny Audi.

Dotychczas model A3 oferowany był w dwóch rodzajach nadwozia: jako zwykły hatchback (3 lub 5-drzwowy) oraz Sportback. Czy zatem model w odmianie sedan może stanowić zagrożenie dla większego Audi A4?

Jak bliźniak

Zresztą Audi A3 Limousine to taka mniejsza odmiana modelu A4. Należy dodać, że atrakcyjna. Smukła linia nadwozia w połączeniu z ostrymi przetłoczeniami może się podobać. O charakterze Audi świadczy również tył pojazdu. Z kolei w przedniej części nadwozia auto wygląda podobnie jak każdy model A3. Z perspektywy bocznej przypomina natomiast Audi A4.

Bez zaskoczenia

Wewnątrz Audi A3 Limousine to cała seria A3. Już na samym początku wita nas idealnie spasowane wnętrze oraz wysoka jakość materiałów. Deska rozdzielcza ograniczona została do minimum. Choć posiada wbudowany panel do sterowania klimatyzacją, to powyżej znajdują się zaledwie trzy przełączniki. Zresztą podobna ilość przycisków znajduje się na wielofunkcyjnej, trójramiennej kierownicy. Centrum dowodzenia znajduje się jednak na tunelu środkowym. W oczy rzuca się nam joystick od systemu MMI.

Zasiadają we wnętrzu Audi docenimy doskonale wyprofilowane siedzenia, które posiadają wiele możliwości regulacji. Znacznie gorzej jest na tylnej kanapie, gdzie miejsca jest po prostu mało. Zresztą odniosłem wrażenie, że model Sportback oferuje więcej przestrzeni na nogi. Dodatkowo wyższe osoby narzekać mogą na opadająca linię dachu. Na pewno nie powinniśmy być rozczarowani pojemnością bagażnika. 425 litrów a po rozłożeniu tylnej kanapy 880 l to nie najgorszy wynik w segmencie C.

Ciekawe połączenie.

Pod maską Audi pracuje silnik benzynowy o pojemności 1,8-litra generujący moc 180 KM. Audi dosyć żwawo reaguje na pedał gazu (sprint do 100 km/h) zajmuje tylko 7,3 sekundy. Z jednostką napędową sprzężono automatyczną skrzynię biegów S-tronic o siedmiu przełożeniach. Jej praca zasługuje na najwyższą ocenę (zarówno w standardowym trybie „Drive” jak i sportowym „Sport”. Zaskoczeniem okazało się zużycie paliwa, które wyniosło niewiele ponad 8 litrów w cyklu miejskim.

Słowa uznania należą się układowi kierowniczemu. Działa on zależnie od jego ustawienia (system Selected Drive). Z ciekawostek wymienić można fakt, że do wyboru mamy pięć trybów pracy (Normal, Comfort, Eco, Sport, Indvidual). Mają one wpływ na działanie układu kierowniczego, czy reakcję jednostki napędowej oraz na ...zużycie paliwa. Komfort podróżowania Audi A3 Limousine jest wysoki. Sprężyste zawieszenie pozwala czuć auto podczas pokonywanych zakrętów.

Gdybyśmy chcieli nabyć Audi A3 Limousine musimy liczyć się z wydatkiem minimum 102 000 zł. Tyle przyjdzie nam zapłacić za 125-konną wersje 1.4 TFSI. Nasza wersja wyceniona została na 126 300 zł. Jednak doposażona została m.in. w kierownicę wielofunkcyjną, która obszyta została skórą i posiadała funkcje zmiany przełożeń biegów. Atrakcyjność wnętrza podkreślona została elementami dekoracyjnymi Aluminium Mistral. Dodatkowo samochód wyposażono w Audi Pre Sense Basic, Audi Parking System (czujniki parkowania z tyłu), tempomat, klimatyzację elektroniczną, bardzo dobry sprzęt grający Audi Sound System, MMI Radio, pakiet Connectivity, reflektory biksenonowe z zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, czy pakiet „oświetlenie wnętrza. Niestety wywindowana została także cena do blisko 170 000 zł. To już dużo jak na pojazd tej klasy, nie dysponującym przestronnym wnętrzem, choć obszernym bagażnikiem. Z drugiej jednak strony, gdyby przyszło nam porównywać cenę modelu z Ingolstadt to głównych rywali w postaci BMW czy Mercedesa, to wydawać się ona będzie do zaakceptowania.

Paweł Pusz

Zalety auta:

-dynamiczna sylwetka

-jakość wykonania

-dynamiczny silnik

-świetna skrzynia S-Tronic

-pojemny bagażnik

-prowadzenie

-prestiż marki

Wady auta:

-niewiele miejsca na tylnej kanapie

Podstawowe parametry Audi A3 Limousine:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4456/1796/1416 mm

Pojemność silnika: 1798 cm3

Moc maksymalna: 180 KM przy 5000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1250-5000 obr./min

Osiągi (0-100 km/h): 7,3 s.

Prędkość maksymalna: 235 km/h

Zużycie paliwa w mieście: 7 litrów

Skrzynia biegów: S-tronic (7-biegów)

Napęd: przedni

Pojemność bagażnika: 425/880 l

Pojemność zbiornika paliwa: 50 l

Cena:od 102 000 zł (wersja 1.4 TFSI/125 KM)

Cena wersji prezentowanej: od 126 300 zł

Cena auta prezentowanego: ok 170 000 zł

[gallery ids="47009,47002,47001,47008,47007,47000,46999,47006,47005,46998,46997,47004,47003,46996,46989,46990,46991,46992,46993,46994,46995,46988,46987,46986,46985,46984,46983,46982,46979,46980,46981"]

Zobacz podobne artykuły:

Massimo Frascella nowym szefem designu w Audi
kalendarz 21/02 2024

Massimo Frascella nowym szefem designu w Audi

Wiadomości / News

2024.02.21

Były dyrektor JRL Massimo Frascella zastąpi w Audi Marca Lichte.
Audi Q6 e-tron - „Niczym garnitur szyty na miarę”
kalendarz 09/02 2024

Audi Q6 e-tron - „Niczym garnitur szyty na miarę”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.02.09

Designer Marco dos Santos opowiada o oklejaniu prototypów Audi.
 Mini Clubman – pożegnanie
kalendarz 05/02 2024

Mini Clubman – pożegnanie

Wiadomości / News

2024.02.05

Clubman zostanie zastąpiony przez modele Aceman i Countryman.
Najnowsze artykuły:
 Trzeci sezon pucharu Toyota GR Cup

Trzeci sezon pucharu Toyota GR Cup

Wiadomości / Moto sport

2024.03.03

Na sezon 2024 Toyota zaplanowała kolejne edycje imprezy GR Zlot, połączone z serią Toyota GR Cup.
Fuzja Renault ze Stellantisem?

Fuzja Renault ze Stellantisem?

Wiadomości / News

2024.03.02

Czy Renault połączy się z koncernem Stellantis?
F1 – rusza nowy sezon

F1 – rusza nowy sezon

Wiadomości / Moto sport

2024.03.01

Tegoroczny sezon będzie najdłuższy w historii.